Má plug-in hybrid zmysel aj v prípade kombíku strednej triedy? Nový Peugeot 508 SW plug-in hybrid mi ukázal, že takáto alternatíva môže dávať naozaj veľký význam! O tom, čím všetkým ma tento krásavec potešil a ako dobre dokáže fungovať v zimnom počasí, vám porozprávam v tomto podrobnom teste.
Technické parametre
- Rok výroby – 2020
- Generácia vozidla – 2.
- Najazdené kilometre – 13 000
- Zdvihový objem motora – 1598 cm3
- Palivo – benzín + elektrina
- Počet valcov/ventilov na valec – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
- Prevodovka – automatická, 8 stupňov
- Poháňaná náprava – predná
- Maximálny výkon – systémový 165 kW, spaľovací motor 133 kW, elektromotor 81 kW,
- Maximálny krútiaci moment – systémový 360 Nm, spaľovací motor 300 Nm, elektromotor 320 Nm,
- Maximálna rýchlosť – 250 km/h (135 km/h na čisto elektrický pohon)
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 8,1 s
- Nameraná spotreba mesto – 3,0 l/100 km
- Nameraná spotreba mimo mesta – 4,9 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 4,5 l/100 km
- Emisie CO2 – 32 – 36 g/km
- Emisná norma – EURO 6
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4778 mm
- Šírka – 1859 mm
- Výška – 1420 mm
- Rázvor – 2793 mm
- Rozchod vpredu – 1601 mm
- Rozchod vzadu – 1597 mm
- Svetlá výška – 183 mm
- Batožinový priestor min. – 530 l
- Batožinový priestor max. – 1780 l
- Pohotovostná hmotnosť – 1895 kg
- Celková hmotnosť – 2290 kg
Plusy
- unikáty a mimoriadne štýlový dizajn
- veľmi dobre svietiace LED stretávacie a diaľkové svetlá
- systém nočného videnia
- veľký kufor s praktickými riešeniami
- prémiovo a originálne spracovaný interiér
- výborné predné sedadlá
- skvele hrajúci audiosystém Focal
- príjemné naladenie hybridného systému a jeho spojenie s automatickou prevodovkou
- slušný záťah motorov
- rýchle a presné riadenie
- perfektne naladený adaptívny podvozok s možnosťou zmeny tuhosti
- relatívne nízka spotreba aj pri vybitom akumulátore
Mínusy
- vzhľadom na veľkosť auta menej priestoru na zadných sedadlách
- nemožnosť zmeny farby LED podsvietenia interiéru
- menší výkon palubnej nabíjačky (dobitie na rýchlonabíjačke trvá takmer 2 hod.)
Ceny
- Základ – 40 790 € (akciová cena)
- Základ výbava GT Pack – 48 090 € (akciová cena)
- Testovaný kus – 52 000 €
Záver
Peugeot 508 SW je podľa mňa najkrajším kombíkom strednej triedy a plug-in hybridný pohon mu na kráse nijako neuberá. Práve naopak, prekvapilo ma, že 508-čka si aj v plug-in hybridnej verzii ponechala krásne výrazné 2 koncovky výfukov. Farebnej kombinácii zaujímavej sivej metalízy s čiernymi doplnkami jednoducho nemôžem nič vytknúť. TOP! Po stránke funkčnosti ma veľmi potešili predné LED svetlomety, ktoré svietia fantasticky tak v stretávacom, ako aj diaľkovom režime. Jediná vec, ktorá mi na nich chýbala, bol systém vyrezávania premávky. Diaľkové svetlá sa dokážu len automaticky vypínať a zapínať, no matrix funkciou vybavené nie sú. Kufor je dostatočne veľký a nájdete v ňom aj nejedno praktické riešenie. Praktickosťou, respektíve, priestorom už Peugeot 508 SW nevyniká na zadných sedadlách. Hoci s mojou výškou 186 cm som mal vo všetkých smeroch dostatok miesta, v porovnaní s konkurenciou ponúka 508-čka na zadných sedadlách podpriemerný priestor. Musím však uznať, že zadné sedadlá sú maximálne komfortné a v optimálnej výške, napriek tomu, že je pod nimi umiestnený akumulátor. Potešia vás kvalitné materiály a čierna stropnica, ktorá robí z cestovania na zadných sedadlách veľmi príjemný zážitok.
Predné sedadlá sú fantastické. Vydržal by som v nich sedieť pokojne aj niekoľko stoviek kilometrov bez toho, aby ma čo i len trochu bolela akákoľvek časť tela. Nastaviteľné sú plne elektronicky, v najnižšej polohe sú pekne nízko a bonusom je aj príjemná masážna funkcia, v rámci ktorej si viete vybrať z viacerých rôznych masáží a intenzít. Vďaka širokému a vysokému stredovému tunelu sa možno niektorí vodiči budú cítiť trochu stiesnene, no mne osobne útulný kokpit 508-čky vyhovoval. Obklopujú vás príjemné kvalitné materiály, oceňujem drevené dekory a chrómové doplnky. V noci atmosféru na palube spríjemňujú LED pásiky, avšak, ich farbu si neviete zmeniť – sú len modré. Škoda. Oceňujem intuitívny a rýchly infotainment, prehľadný virtuálny prístrojový štít, ale aj množstvo zaujímavo riešených odkladacích priestorov. Z hľadiska výbavy vypichnem systém nočného videnia, ktorý vás aktívne upozorňuje na neosvetlených chodcov, zvieratá, či iné nebezpečenstvá na ceste. Funguje bezchybne a viackrát ma upozornil na veci, ktoré by som bez neho skutočne nevidel, alebo uvidel až neskoro.
Peugeot 508 SW plug-in hybrid je najvýhodnejšie nabíjať z klasickej domácej zásuvky, z ktorej „prázdny“ akumulátor dobijete doplna za príjemných 7 hodín. Wallboxom viete tento čas urýchliť, no nabíjanie na rýchlonabíjačkách nedáva veľký význam. Vďaka palubnej nabíjačke s výkonom 7,4 kW vám totiž rýchlonabíjanie na 100 % potrvá takmer 2 hodiny, čo je dosť veľa. Benefitom hybridného systému je veľmi príjemná akcelerácia a celkový dynamický prejav pohonu. Systém je naladený veľmi dobre a skvele si rozumie aj s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá radí hladko a bez zaváhaní. Testovaný kus bol vybavený aj adaptívnym podvozkom, ktorý je v komfortnom režime krásne plavný, no zároveň veľmi dobre čitateľný. V športovom režime zas poriadne prituhne a dá vám vedieť o každej nerovnosti na ceste. Oceňujem rýchle a presné riadenie, pri diaľničných presunoch ma tešil systém na aktívne udržanie auta v jazdnom pruhu, či slušné odhlučnenie – od podvozka aj aerodynamiky.
Kvitujem, že Peugeot 508 SW plug-in hybrid dokáže bez problémov fungovať aj v prípade, že akumulátor je úplne vybitý. Aj vtedy totižto ešte má v sebe nejakú energiu, ktorú spaľovací motor priebežne dopĺňa. Teda, pri potrebe prudšej akcelerácie vás elektromotor nenechá v štichu a spaľovaciemu motoru naplno pomáha, rovnako, ako keby bol akumulátor nabitý. Prekvapila ma diaľničná spotreba pri úplne vybitom akumulátore, ktorá dokázala pri 130 km/h bez problémov podliezť 7-litrovú hranicu. To je vzhľadom na hmotnosť auta a benzínový motor super hodnota. Peugeot 508 SW mi tak dokázal, že plug-in hybridný pohon sa do neho skutočne hodí. Funguje bezchybne, na 44 kilometrov ho viete používať ako čistý elektromobil, v hybridnom režime vás poteší vynikajúcou ekonomickosťou prevádzky a ak aj náhodou ide len na čisto benzínový motor, nič sa nedeje a svojou spotrebou vás nijako nezruinuje. Nehovoriac o dizajne, fantastickom interiéri a skvelej výbave. Ako celok odo mňa Peugeot 508 SW plug-in hybrid dostáva slušných 9/10 bodov. Ak by som mal ale hodnotiť len subjektívny dojem, ktorý na mne zanechal, rád by som mu dal plnohodnotnú desiatku. Veľmi podarené auto, na ktoré budem ešte dlho spomínať!