fbpx
2021 Peugeot 508 SW plug-in hybrid test recenzia skúsenosti

Má plug-in hybrid zmysel aj v prípade kombíku strednej triedy? Nový Peugeot 508 SW plug-in hybrid mi ukázal, že takáto alternatíva môže dávať naozaj veľký význam! O tom, čím všetkým ma tento krásavec potešil a ako dobre dokáže fungovať v zimnom počasí, vám porozprávam v tomto podrobnom teste.

Technické parametre

  • Rok výroby – 2020
  • Generácia vozidla –  2.
  • Najazdené kilometre – 13 000
  • Zdvihový objem motora – 1598 cm3
  • Palivo – benzín + elektrina
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
  • Prevodovka – automatická, 8 stupňov
  • Poháňaná náprava – predná
  • Maximálny výkon – systémový 165 kW, spaľovací motor 133 kW, elektromotor 81 kW,
  • Maximálny krútiaci moment – systémový 360 Nm, spaľovací motor 300 Nm, elektromotor 320 Nm,
  • Maximálna rýchlosť – 250 km/h (135 km/h na čisto elektrický pohon)
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 8,1 s
  • Nameraná spotreba mesto – 3,0 l/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 4,9 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 4,5 l/100 km
  • Emisie CO2 – 32 – 36 g/km
  • Emisná norma – EURO 6

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4778 mm
  • Šírka – 1859 mm
  • Výška – 1420 mm
  • Rázvor – 2793 mm
  • Rozchod vpredu – 1601 mm
  • Rozchod vzadu – 1597 mm
  • Svetlá výška – 183 mm
  • Batožinový priestor min. – 530 l
  • Batožinový priestor max. – 1780 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1895 kg
  • Celková hmotnosť – 2290 kg

Plusy

  • unikáty a mimoriadne štýlový dizajn
  • veľmi dobre svietiace LED stretávacie a diaľkové svetlá
  • systém nočného videnia
  • veľký kufor s praktickými riešeniami
  • prémiovo a originálne spracovaný interiér
  • výborné predné sedadlá
  • skvele hrajúci audiosystém Focal
  • príjemné naladenie hybridného systému a jeho spojenie s automatickou prevodovkou
  • slušný záťah motorov
  • rýchle a presné riadenie
  • perfektne naladený adaptívny podvozok s možnosťou zmeny tuhosti
  • relatívne nízka spotreba aj pri vybitom akumulátore

Mínusy

  • vzhľadom na veľkosť auta menej priestoru na zadných sedadlách
  • nemožnosť zmeny farby LED podsvietenia interiéru
  • menší výkon palubnej nabíjačky (dobitie na rýchlonabíjačke trvá takmer 2 hod.)

Ceny

  • Základ – 40 790 € (akciová cena)
  • Základ výbava GT Pack – 48 090 € (akciová cena)
  • Testovaný kus – 52 000 €

Záver

Peugeot 508 SW je podľa mňa najkrajším kombíkom strednej triedy a plug-in hybridný pohon mu na kráse nijako neuberá. Práve naopak, prekvapilo ma, že 508-čka si aj v plug-in hybridnej verzii ponechala krásne výrazné 2 koncovky výfukov. Farebnej kombinácii zaujímavej sivej metalízy s čiernymi doplnkami jednoducho nemôžem nič vytknúť. TOP! Po stránke funkčnosti ma veľmi potešili predné LED svetlomety, ktoré svietia fantasticky tak v stretávacom, ako aj diaľkovom režime. Jediná vec, ktorá mi na nich chýbala, bol systém vyrezávania premávky. Diaľkové svetlá sa dokážu len automaticky vypínať a zapínať, no matrix funkciou vybavené nie sú. Kufor je dostatočne veľký a nájdete v ňom aj nejedno praktické riešenie. Praktickosťou, respektíve, priestorom už Peugeot 508 SW nevyniká na zadných sedadlách. Hoci s mojou výškou 186 cm som mal vo všetkých smeroch dostatok miesta, v porovnaní s konkurenciou ponúka 508-čka na zadných sedadlách podpriemerný priestor. Musím však uznať, že zadné sedadlá sú maximálne komfortné a v optimálnej výške, napriek tomu, že je pod nimi umiestnený akumulátor. Potešia vás kvalitné materiály a čierna stropnica, ktorá robí z cestovania na zadných sedadlách veľmi príjemný zážitok.

Predné sedadlá sú fantastické. Vydržal by som v nich sedieť pokojne aj niekoľko stoviek kilometrov bez toho, aby ma čo i len trochu bolela akákoľvek časť tela. Nastaviteľné sú plne elektronicky, v najnižšej polohe sú pekne nízko a bonusom je aj príjemná masážna funkcia, v rámci ktorej si viete vybrať z viacerých rôznych masáží a intenzít. Vďaka širokému a vysokému stredovému tunelu sa možno niektorí vodiči budú cítiť trochu stiesnene, no mne osobne útulný kokpit 508-čky vyhovoval. Obklopujú vás príjemné kvalitné materiály, oceňujem drevené dekory a chrómové doplnky. V noci atmosféru na palube spríjemňujú LED pásiky, avšak, ich farbu si neviete zmeniť – sú len modré. Škoda. Oceňujem intuitívny a rýchly infotainment, prehľadný virtuálny prístrojový štít, ale aj množstvo zaujímavo riešených odkladacích priestorov. Z hľadiska výbavy vypichnem systém nočného videnia, ktorý vás aktívne upozorňuje na neosvetlených chodcov, zvieratá, či iné nebezpečenstvá na ceste. Funguje bezchybne a viackrát ma upozornil na veci, ktoré by som bez neho skutočne nevidel, alebo uvidel až neskoro.

Peugeot 508 SW plug-in hybrid je najvýhodnejšie nabíjať z klasickej domácej zásuvky, z ktorej “prázdny” akumulátor dobijete doplna za príjemných 7 hodín. Wallboxom viete tento čas urýchliť, no nabíjanie na rýchlonabíjačkách nedáva veľký význam. Vďaka palubnej nabíjačke s výkonom 7,4 kW vám totiž rýchlonabíjanie na 100 % potrvá takmer 2 hodiny, čo je dosť veľa. Benefitom hybridného systému je veľmi príjemná akcelerácia a celkový dynamický prejav pohonu. Systém je naladený veľmi dobre a skvele si rozumie aj s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá radí hladko a bez zaváhaní. Testovaný kus bol vybavený aj adaptívnym podvozkom, ktorý je v komfortnom režime krásne plavný, no zároveň veľmi dobre čitateľný. V športovom režime zas poriadne prituhne a dá vám vedieť o každej nerovnosti na ceste. Oceňujem rýchle a presné riadenie, pri diaľničných presunoch ma tešil systém na aktívne udržanie auta v jazdnom pruhu, či slušné odhlučnenie – od podvozka aj aerodynamiky.

Kvitujem, že Peugeot 508 SW plug-in hybrid dokáže bez problémov fungovať aj v prípade, že akumulátor je úplne vybitý. Aj vtedy totižto ešte má v sebe nejakú energiu, ktorú spaľovací motor priebežne dopĺňa. Teda, pri potrebe prudšej akcelerácie vás elektromotor nenechá v štichu a spaľovaciemu motoru naplno pomáha, rovnako, ako keby bol akumulátor nabitý. Prekvapila ma diaľničná spotreba pri úplne vybitom akumulátore, ktorá dokázala pri 130 km/h bez problémov podliezť 7-litrovú hranicu. To je vzhľadom na hmotnosť auta a benzínový motor super hodnota. Peugeot 508 SW mi tak dokázal, že plug-in hybridný pohon sa do neho skutočne hodí. Funguje bezchybne, na 44 kilometrov ho viete používať ako čistý elektromobil, v hybridnom režime vás poteší vynikajúcou ekonomickosťou prevádzky a ak aj náhodou ide len na čisto benzínový motor, nič sa nedeje a svojou spotrebou vás nijako nezruinuje. Nehovoriac o dizajne, fantastickom interiéri a skvelej výbave. Ako celok odo mňa Peugeot 508 SW plug-in hybrid dostáva slušných 9/10 bodov. Ak by som mal ale hodnotiť len subjektívny dojem, ktorý na mne zanechal, rád by som mu dal plnohodnotnú desiatku. Veľmi podarené auto, na ktoré budem ešte dlho spomínať!

2021 Peugeot 508 SW plug-in hybrid test recenzia skúsenosti
2021 Peugeot 508 SW plug-in hybrid test recenzia skúsenosti
2021 Peugeot 508 SW plug-in hybrid test recenzia skúsenosti
2021 Peugeot 508 SW plug-in hybrid test recenzia skúsenosti
2021 Peugeot 508 SW plug-in hybrid test recenzia skúsenosti
2021 Peugeot 508 SW plug-in hybrid test recenzia skúsenosti interiér
2021 Peugeot 508 SW plug-in hybrid test recenzia skúsenosti interiér
2021 Peugeot 508 SW plug-in hybrid test recenzia skúsenosti kufor
2021 Peugeot 508 SW plug-in hybrid test recenzia skúsenosti interiér