fbpx

Keď bol Renault Captur po prvýkrát predstavený svetu, mestské crossovery ešte ani z ďaleka nezažívali taký boom, ako dnes. Bol tak vtedy mnohými ľuďmi nepochopený, dnes však patrí medzi najatraktívnejšie crossovery, aké si môžete kúpiť. Aký je ale v skutočnosti? 

ODOBERAŤ VIDEÁ NA YOUTUBE

Technické parametre

  • Rok výroby – 2014
  • Generácia vozidla –  1. (2013 – dodnes)
  • Najazdené kilometre – 74 000
  • Zdvihový objem motora – 898 cm3
  • Palivo – benzín
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 3/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
  • Prevodovka – manuálna, 5 stupňov
  • Poháňaná náprava – predná
  • Maximálny výkon – 66 kW pri 5250 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 135 Nm pri 2500 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 171 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 12.9 s
  • Nameraná spotreba mesto – 6,7 l/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 6,3 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 6,5 l/100 km
  • Emisie CO2 – 114 g/km
  • Emisná norma – EURO 5

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4122 mm
  • Šírka – 1778 mm
  • Výška – 1566 mm
  • Rázvor – 2606 mm
  • Rozchod vpredu – 1531 mm
  • Rozchod vzadu – 1516 mm
  • Svetlá výška – 200 mm
  • Batožinový priestor min. – 377 l
  • Batožinový priestor max. – 1235 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1164 kg
  • Užitočné zaťaženie – 499 kg
  • Celková hmotnosť – 1663 kg

Plusy

  • dizajn
  • veľa miesta na zadných sedadlách
  • svetlá výška
  • pekné detaily
  • ľahká manévrovateľnosť
  • asistent rozjazdu do kopca
  • posed na predných sedadlách

Mínusy

  • nedotiahnuté niektoré detaily
  • nelogické usporiadanie niektorých ovládačov
  • niektoré lacno pôsobiace prvky v interiéri
  • absencia pohonu 4×4

Spoľahlivosť

Občasné problémy s elektronikou, problémový motor 1.2 TCe zo začiatku produkcie – problémy s rozvodovou reťazou, usadzovaním karbónu. Za spoľahlivosť dávam Renaultu Captur celkovo 8 bodov z 10.

Záver

Renault Captur bol ďalším autom, na ktorého test som sa skutočne tešil. V poslednej dobe sa mi totiž začal čoraz viac páčiť a veľmi som si chcel otestovať, aký dobrý je v reálnych podmienkach. Testované auto bolo vybavené trojvalcom 0.9 TCe, ktorý má tradične trochu hrubší chod, nie je to však nič hrozné. Na hmotnosť auta plne postačuje, pekne ťahá aj od nižších otáčok, napriek tomu, že výkonové maximum dosahuje až niekde v okolo 5250 ot/min. Na to, že je to mestský crossover, ma prekvapila svetlá výška 200 milimetrov, ktorú však pravdepodobne v teréne nikdy poriadne neotestujete, keďže Captur nebol k dispozícii s pohonom všetkých štyroch kolies. V interiéri ma potešil posed na predných sedadlách, ale aj zadných, na ktorých je kráľovsky veľa miesta. Čo však v interiéri zamrzí, sú nekvalitné tlačidlá a ovládače na stredovej konzole a nelogické usporiadanie niektorých ovládačov. Avšak, na to si zvyknete. Páčili sa mi mnohé moderné technológie, napríklad asistent rozjazdu do kopca, ktorý skutočne oceníte. Jazdí skvelo, vyzerá ešte lepšie a dokopy nemám nič veľké, čo by som mu mohol vytknúť. Azda len takú ženskosť, Captur je totiž auto ako stavané pre ženu. Ako celok tak Renault Captur 0.9 TCe dostáva 8 bodov z 10.