fbpx

Konečne som dostal príležitosť vyskúšať si jedno z najpredávanejších SUVčiek na Slovensku a poviem vám, Kia Sportage je oveľa zaujímavejšia, ako sa na prvý pohľad môže zdať. Však, pozrite si nový videotest. 

ODOBERAŤ VIDEÁ NA YOUTUBE

Technické parametre

  • Rok výroby – 2012
  • Generácia vozidla –  3. (2010 – 2015)
  • Najazdené kilometre – 169 000
  • Zdvihový objem motora – 1995 cm3
  • Palivo – nafta
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
  • Prevodovka – manuálna, 6 stupňov
  • Poháňaná náprava – všetky štyri kolesá, primárne predná
  • Maximálny výkon – 100 kW pri 4000 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 375 Nm pri 1800 – 2500 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 181 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 11,3 s
  • Nameraná spotreba mesto – 7,4 l/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 6,5 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 7,2 l/100 km
  • Emisie CO2 – 156 g/km
  • Emisná norma – EURO 5

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4440 mm
  • Šírka – 1855 mm
  • Výška – 1645 mm
  • Rázvor – 2640 mm
  • Rozchod vpredu – 1597 mm
  • Rozchod vzadu – 1598 mm
  • Svetlá výška – 172 mm
  • Batožinový priestor min. – 465 l
  • Batožinový priestor max. – 1353 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1600 kg
  • Užitočné zaťaženie – 650 kg
  • Celková hmotnosť – 2250 kg

Plusy

  • dizajn
  • výborný posed, vpredu aj vzadu
  • veľmi dobre naladený posilňovač riadenia
  • praktické odkladacie priestory
  • možnosti v teréne (uzávierka medzinápravového diferenciálu, asistent rozjazdu do kopa, zjazdu z kopca)
  • silný a tichý motor
  • veľmi dobré odhlučnenie

Mínusy

  • podvozok by mohol byť o niečo komfortnejší
  • vysoká nakladacia hrana kufra
  • menší kufor

Spoľahlivosť

Veľmi dobrá, občas sa objavia drobné problémy s elektronikou, ktoré však nie sú nijako výrazné. Motory sú spoľahlivé, celkovo auto využíva overenú techniku, s ktorou nie sú žiadne problémy. Za spoľahlivosť dostáva Kia Sportage 2.0 CRDi 9/10 bodov.

Záver

Tretia generácia Kie Sportage sa stala ihneď mimoriadne populárnou a na cestách ich vidíme denne desiatky, považoval som ju tak za obyčajné auto, ktoré ničím nevytŕča z radu. Jej test ma však presvedčil o opaku. Mal som to šťastie vyskúšať si Sportage s pohonom všetkých štyroch kolies v najvyššej výbave EX a poviem vám, toto auto má všetko, čo by ste od neho mohli chcieť. Narýchlo spomeniem len svetelný senzor, dažďový senzor, asistent rozjazdu do kopca, zjazdu z kopca v teréne, vyhrievanie predných, ale aj zadných sedadiel, dvojzónovú klimatizáciu… Nečudo, že sa mi z nej nechcelo vystúpiť. Ešte pred tým, ako som do nej nasadol, očarila ma tá nádherná oranžová farba, ktorá naživo vyzerá oveľa lepšie ako na obrázkoch, navyše je doplnená chrómovými doplnkami, ktoré jasne hovoria, že toto nie je nejaká lacná Kia za pár eur. Celkovo ma dostala solídnosť auta ako celku, ktorá ma presvedčila o tom, že považovať Kiu za kus lacného kórejského plechu je dnes nanajvýš nemiestne. Po zatvorení dverí, ktoré sprevádza tiché a solídne zadunenie, vás privíta interiér, z ktorého skutočne nebudete chcieť vystúpiť. O pohodovú atmosféru sa starajú perfektné sedadlá, na ktorých máte vo všetkých ohľadoch kráľovsky veľa miesta a sú mimoriadne pohodlné. Práve pohodlie, ktorým vás Sportage bude rozmaznávať, je tak návykové. Len málo áut ma dokáže presvedčiť, aby som v nich ani len nepomyslel na rýchlu jazdu a iba si užíval komfort. Kia Sportage je jedným z nich. Napriek tomu, že podvozok by mohol byť o niečo komfortnejší, pri ostrejších nerovnostiach vie pekne buchnúť do karosérie. Záverečnú bodku za týmto všetkým dáva motor, ktorý sa k tomuto autu hodí dokonale. Vie poriadne zatiahnuť, je tichý a kultivovaný. Ako celok tak Sportage na mňa veľmi zapôsobil a bolo mi skutočne ľúto, keď som ho musel vrátiť a prísť tak o všetok ten komfort a pohodu. Ako ho teda zhrniem? Je to úžasné auto. Oveľa lepšie, ako si možno myslíte a len veľmi málo mu chýba k dokonalosti. Celkovo tak odomňa dostáva 9/10 bodov.