fbpx
2020 Hyundai i10 1.2i Style test recenzia sk

Nový Hyundai i10 ma zaujal už na viedenskom autosalóne začiatkom tohto roka, kde som si ho prvýkrát naživo ohmatal. Bol som teda plný očakávaní, aké všetky riešenia a technológie dokáže toto sympatické auto priniesť v reálnej premávke. To, či sa i10-tke s atmosférickým štvorvalcom 1.2i podarilo moje očakávania naplniť, sa dozviete vo videoteste!

Technické parametre

  • Rok výroby – 2020
  • Generácia vozidla –  3.
  • Najazdené kilometre – 7000
  • Zdvihový objem motora – 1197 cm3
  • Palivo – benzín
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 4/4 (radový, atmosférický)
  • Prevodovka – manuálna, 5 stupňov
  • Poháňaná náprava – predná
  • Maximálny výkon – 61,7 kW pri 6000 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 117,6 Nm pri 4200 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 171 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 12,6 s
  • Nameraná spotreba mesto – 5,9 l/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 4,6 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 5,4 l/100 km
  • Emisie CO2 – 117 – 132 g/km
  • Emisná norma – EURO 6

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 3 670 mm
  • Šírka – 1 680 mm
  • Výška – 1480 mm
  • Rázvor – 2425 mm
  • Rozchod vpredu – 1467 mm
  • Rozchod vzadu – 1478 mm
  • Svetlá výška – 149 mm
  • Batožinový priestor min. – 252 l
  • Batožinový priestor max. – 1050 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1007 kg
  • Celková hmotnosť – 1430 kg

Plusy

  • atraktívny dizajn, ktorý zaujme široké spektrum zákazníkov
  • dostatok miesta na zadných sedadlách
  • moderne a vzdušne pôsobiaci interiér
  • pohodlné predné sedadlá
  • dobre fungujúci infotainment, široká miera konektivity
  • skvelé naladenie podvozka
  • veľmi pekný chod radiacej páky
  • príjemná spotreba
  • kultivovaný a dobre odhlučnený motor

Mínusy

  • menší kufor
  • tvrdá lakťová opierka vo dverách
  • impulzné ovládanie má len okno vodiča
  • horšia kvalita obrazu parkovacej kamery

Ceny

  • Základ – 8 890 € (akciová cena)
  • Základ výbava Style – 11 690 € (akciová cena)
  • Testovaný kus – 15 080 € (akciová cena)

Záver

Nový Hyundai i10 pôsobí už na prvý pohľad veľmi sviežim a moderným dojmom, za ktorý môže najmä možnosť atraktívnych farebných kombinácií. Bez problémov si vystačí aj s 15-palcovými diskami kolies, ktoré sú podľa mňa ideálnym kompromisom medzi pekným vzhľadom a dobrým jazdným komfortom. Kufor je menší, no po sklopení zadných sedadiel získate dosť veľký priestor, kde odveziete aj väčšie predmety. Priestor na zadných sedadlách je vzhľadom na triedu auta veľmi dobrý, aj s mojou výškou som mal v každom smere rezervu a cítil som sa vzdušne. Predné sedadlá sú príjemne komfortné, páči sa mi aj farebné zladenie interiéru s viacerými bielymi plastami a sivými látkovými poťahmi sedadiel. Displej infotainmentu reaguje rýchlo na dotyky a jeho ovládanie je intuitívne. Výhodou sú aj hardvérové tlačidlá po jeho okrajoch, ktoré uľahčujú prácu s ním.

Po motorickej stránke ma Hyundai i10 prekvapil 1.2-litrovým atmosférickým ŠTVORVALCOM, teda motorom, ktorý sa už dnes v triede mestských áut často nevída. Je nádherne kultivovaný a dobre odhlučnený. Po výkonovej stránke postačuje aj keď auto naložíte, avšak treba s ním vedieť jazdiť. Aby ste dosiahli požadovaný výkon, musíte ho držať vo vyšších otáčkach, v opačnom prípade sa môže javiť ako lenivý. Vyššie otáčky však neznamenajú vysokú spotrebu, práve naopak, veľmi príjemne ma prekvapila priemerná spotreba 5,4 l/100 km, a to som si naozaj často užíval dynamickú jazdu. Pozitívne ma prekvapil aj podvozok, ktorý je na jednej strane komfortný a poradí si aj s väčšími nerovnosťami, no na druhej strane je krásne stabilný a čitateľný aj pri dynamickej jazde v zákrutách. Asistuje mu skvelá kulisa radenia a dobre naladený posilňovač riadenia, ktorý pri vyšších rýchlostiach príjemne stuhne. Ak sa s Hyundaiom i10 vyberiete na diaľnicu, tiež sa nebudete cítiť zle. Hluk od aerodynamiky a podvozka je na danú triedu auta na akceptovateľnej úrovni a ani po dlhej ceste nebudete z auta vystupovať ohučaní alebo inak zničení. Hyundai i10 1.2i sa tak ukázal ako perfektný kus štýlového auta, ktoré exceluje nielen v mestskej premávke, ale aj mimo mesta. Naviac, dostupný je za naozaj prijateľné peniaze a ponúkne výbavu, ktorá uspokojí každého moderného zákazníka. Ak sa chystáte kupovať nové mestské auto, určite ho nevynechajte z výberu a choďte si ho vyskúšať. Mne osobne je veľmi sympatický a dávam mu pekných 9/10 bodov.

2020 Hyundai i10 1.2i Style test recenzia sk
2020 Hyundai i10 1.2i Style test recenzia sk
2020 Hyundai i10 1.2i Style test recenzia sk
2020 Hyundai i10 1.2i Style test recenzia sk
2020 Hyundai i10 1.2i Style test recenzia sk
2020 Hyundai i10 1.2i Style test recenzia sk interiér
2020 Hyundai i10 1.2i Style test recenzia sk interiér
2020 Hyundai i10 1.2i Style test recenzia sk kufor
2020 Hyundai i10 1.2i Style test recenzia sk interiér