TEST SsangYong Korando 1.5 e-XGI Premium

TEST SsangYong Korando 1.5 e-XGI Premium

Autá značky SsangYong začíname aj na našich cestách vídať pomerne často, mňa teda už dlhšie zaujímalo, ako vlastne fungujú a aké benefity prinášajú. Na test som si tak vybral stredne veľké SUV SsangYong Korando s benzínovým motorom 1.5 e-XGI v najvyššej výbave Premium. Čím všetkým ma dokázalo Korando prekvapiť a ako som s ním bol spokojný?

Technické parametre

  • Rok výroby – 2020
  • Generácia vozidla –  4.
  • Najazdené kilometre – 200
  • Zdvihový objem motora – 1497 cm3
  • Palivo – benzín
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
  • Prevodovka – automatická Aisin, 6 stupňov
  • Poháňaná náprava – predná
  • Maximálny výkon – 120 kW pri 5000 – 5500 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 260 Nm pri 1500 – 4000 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 193 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 12 s
  • Nameraná spotreba mesto – 10,4 l/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 8,1 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 8,9 l/100 km
  • Emisie CO2 – 162 g/km
  • Emisná norma – EURO 6d Temp

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4450 mm
  • Šírka – 1870 mm
  • Výška – 1620 mm
  • Rázvor – 2675 mm
  • Rozchod vpredu – 1596 mm
  • Rozchod vzadu – 1622 mm
  • Svetlá výška – 182 mm
  • Batožinový priestor min. – 551 l
  • Batožinový priestor max. – N.Ú. l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1435 kg
  • Celková hmotnosť – 2040 kg

Plusy

  • netradičný a originálny dizajn
  • bohatá výbava
  • veľa miesta na zadných sedadlách
  • 220 V zásuvka pre zadných pasažierov
  • výborné rozlíšenie displejov
  • až na pár detailov kvalitné spracovanie interiéru
  • veľmi dobrý posed na predných sedadlách
  • príjemné zladenie motora a prevodovky
  • množstvo asistenčných systémov

Mínusy

  • vyššia spotreba aj pri pokojnej jazde
  • aerodynamický hluk a hluk od podvozka pri vyšších diaľničných rýchlostiach
  • menší kufor

Ceny

  • Základ – 16 990 €
  • Základ výbava Premium – 22 390 €
  • Testovaný kus – 26 470 €

Záver

Významnou zbraňou Koranda je jeho neopozeraný a netradičný dizajn, ktorý nepochybne mnohí ocenia. Auto pôsobí skutočne robustne z každého uhlu. Batožinový priestor je otváraný elektronicky, po stránke veľkosti je síce o niečo menší ako v prípade konkurentov, no prináša množstvo praktických riešení. Naopak, priestorom ma veľmi príjemne prekvapili zadné sedadlá. Vzadu ma potešila aj 220 V zásuvka, cez ktorú si nabijete aj notebook. Predné sedadlá sú ukotvené pomerne vysoko, sú veľmi komfortné a ľahko si v nich nájdete dobrý posed. Naviac, elektronicky je nastaviteľné nielen sedadlo vodiča, ale aj spolujazdca. Pochvalu si zaslúži aj kvalita spracovania, až na pár lacnejšie pôsobiacich detailov je interiér vypracovaný naozaj dobre, miestami až prémiovo. Displej infotainmentu a digitálny prístrojový štít má veľmi dobrú grafiku a ponúka slušné možnosti personalizácie. Potešili ma aj odkladacie priestory, či už na zadných, alebo predných sedadlách – sú veľké a praktické.

Pri jazde ma príjemne prekvapil podvozok, ktorý na jednej strane skvele tlmí všetky typy nerovností, no zároveň nádherne drží aj pri dynamickom prejazde zákrut. Na moje prekvapenie sa Korando v zákrutách takmer vôbec nenakláňa! Pri bežnej jazde je podvozok aj pekne tichý, akurát pri vyšších diaľničných rýchlostiach už celkom počuť hluk od kolies. Benzínový motor 1.5 e-XGI má veľmi pekný prejav, rýchlo reaguje na plynový pedál a autu poskytuje dostatočnú dynamiku a výkonovú rezervu. Jediné, čo mi na ňom prekážalo, bola spotreba, ktorá sa ani pri veľmi pokojnej jazde nevedela dostať pod 8 l/100, čo však mohlo byť do značnej miery spôsobené aj nezabehnutým autom. Spárovanie motora so 6-stupňovou automatickou prevodovkou Aisin funguje dobre, prevodovka nie je žiaden športovec, ale radí bez nejakých veľkých zaváhaní a jej naladenie sa k autu hodí. Veľkým plusom Koranda je množstvo asistenčných systémov, ktoré radšej z priestorových dôvodov ani nebudem vymenúvať, no môžem povedať, že všetky fungujú bezchybne. SsangYong Korando je tak ako celok naozaj dobrým kusom auta, ktoré za danú cenu prináša nadštandardnú výbavu a zaujímavé riešenia, ktoré stoja za pozornosť. Má svoje chybičky, za čo odo mňa dostáva konečné hodnotenie 7/10 bodov, no zas nie sú tak veľké, aby sa s nimi nedalo žiť. Ak sa vám páči, rozhodne si ho choďte vyskúšať. Sklamaní rozhodne nezostanete…

2020 SsangYong Korando 1.5 e-XGI Premium test recenzia
2020 SsangYong Korando 1.5 e-XGI Premium test recenzia
2020 SsangYong Korando 1.5 e-XGI Premium test recenzia
2020 SsangYong Korando 1.5 e-XGI Premium test recenzia
2020 SsangYong Korando 1.5 e-XGI Premium test recenzia
2020 SsangYong Korando 1.5 e-XGI Premium test recenzia interiér
2020 SsangYong Korando 1.5 e-XGI Premium test recenzia interiér
2020 SsangYong Korando 1.5 e-XGI Premium test recenzia interiér
2020 SsangYong Korando 1.5 e-XGI Premium test recenzia interiér
Zdieľať na Facebooku