TEST Opel Astra K 1.2 Turbo Elegance

TEST Opel Astra K 1.2 Turbo Elegance

Opel Astra generácie K je podľa mňa už dlho jedným z najkrajších áut nižšej strednej triedy, no minuloročná modernizácia Astre na kráse, ale aj funkčnosti pridala ešte viac. Ako však modernizovaná Astra funguje s benzínovým trojvalcom 1.2 Turbo a najvyššou výbavou Elegance? Dokáže byť plnohodnotným konkurentom pre etalón triedy, VW Golf?

Technické parametre

  • Rok výroby – 2020
  • Generácia vozidla –  5. (generácia K)
  • Najazdené kilometre – 2000
  • Zdvihový objem motora – 1199 cm3
  • Palivo – benzín
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 3/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
  • Prevodovka – manuálna, 6 stupňov
  • Poháňaná náprava – predná
  • Maximálny výkon – 107 kW pri 5500 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 225 Nm pri 2000 – 3500 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 220 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 10,3 s
  • Nameraná spotreba mesto – 5,8 l/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 4,5 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 5,4 l/100 km
  • Emisie CO2 – 125 – 119 g/km
  • Emisná norma – EURO 6.2

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4370 mm
  • Šírka – 1871 mm
  • Výška – 1485 mm
  • Rázvor – 2662 mm
  • Rozchod vpredu – 1544 mm
  • Rozchod vzadu – 1558 mm
  • Svetlá výška – 91 mm
  • Batožinový priestor min. – 370 l
  • Batožinový priestor max. – 1210 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1336 kg
  • Celková hmotnosť – 1805 kg

Plusy

  • atraktívny dizajn, či už zvonku, alebo vnútri
  • kvalitne vypracovaný interiér
  • skvelé predné sedadlá potiahnuté Alcantarou
  • jednoduchý, no dobre fungujúci infotainment
  • perfektne fungujúce Matrix LED svetlá
  • veľmi dobré naladenie podvozka
  • pekný prejav motora
  • príjemná spotreba

Mínusy

  • horšie využiteľné odkladacie priestory v stredovej konzole
  • menej odkladacích priestorov na zadných sedadlách
  • trochu rušivé tóny smerovky a parkovacích senzorov

Ceny

  • Základ – 14 990 € (akčná cena)
  • Základ výbava Elegance – 16 990 € (akčná cena)
  • Testovaný kus – 25 050 € (akčná cena)

Záver

Hneď na úvod musím uznať, že Astra je neskutočne sexi autom. Najmä vo výbave Elegance a s 18-palcovými diskami kolies. Normálne som sa občas pristihol pri tom, ako na ňu niekoľko minút vkuse len tak čumím, čo sa mi pri autách tejto kategórie veru často nestáva. Napriek štýlovému dizajnu však Astra netrpí po stránke praktickosti, kufor má dostatočný objem a na zadných sedadlách je tiež na daný segment dostatok miesta. Teší ma, že zadné sedadlá sú vyhrievané, plus pre pasažierov sú dostupné 2 USB porty. Prednej časti interiéru Astry kraľujú dokonalé športovo strihnuté sedadlá potiahnuté kombináciou kože a Alcantary. Nastaviteľné sú síce len manuálne, no prinášajú možnosť elektrického nastavenia kolísky a perfektne sa v nich sedí tak pri športovej jazde, ako aj pri dlhých diaľničných trasách. Športový nádych Astre dodáva aj volant a kovové pedále. Prístrojová doska pôsobí elegantným dojmom, je kvalitne vypracovaná a ovládače sú na nej rozumne rozmiestnené. Jedine v stredovom paneli by mohli byť odkladacie priestory trochu väčšie, respektíve, lepšie využiteľné. Potešil ma ale infotainment, ktorý je síce jednoduchší, no rýchly a intuitívny.

Po jazdnej stránke ma veľmi milo prekvapil 1.2-litrový turbo trojvalec, ktorý na hmotnosť Astry maximálne postačuje. Síce do 2000 ot/min je taký lenivejší, ale akonáhle začne fúkať turbo, dá sa s ním aj dynamickejšie povoziť a autu dodáva dosť dobrú výkonovú rezervu. Naviac, pri pokojnej jazde je pekne kultivovaný a dobre odhlučnený. Dobre sa pracuje aj s pákou 6-stupňovej manuálnej prevodovky, ktorá má presne definované dráhy. Posilňovač riadenia je naladený trochu tuhšie, čo sa mi páči. Nemalú pochvalu si zaslúži aj podvozok, ktorý je aj v prípade 18-palcových diskov kolies dostatočne komfortný, no stabilný zároveň. Jedine nerovnosti s ostrými hranami mu robia trochu problém, vtedy vedia tie veľké kolesá dosť udrieť. Hlučnosť na diaľnici nie je nijako vysoká, povedal by som, že adekvátna k triede auta. Prekvapením bola spotreba, ktorá ani pri mestskom jazdení neprekročila 6-litrovú hranicu. Čo dodať na záver? Hoci po stránke najmodernejších technológií Astra na Golf stráca, po všetkých ostatných stránkach je mu plnohodnotným konkurentom. No čo je hlavné, na rozdiel od Golfu má šarm, emóciu a dizajn, ktorý snáď najlepšie popisuje slovíčko “sexi”. Čo vám poviem, do Astry som sa počas testovacieho týždňa jednoducho zamiloval. V Opli veru vedia, ako nakonfigurovať auto, aby človeka ohúrilo. Ako celok odo mňa Opel Astra 1.2 Turbo Elegance dostáva veľmi pekných 9/10 bodov. Už teraz sa teším na novú generáciu!

2020 Opel Astra K 1.2 Turbo Elegance test recenzia sk cz
2020 Opel Astra K 1.2 Turbo Elegance test recenzia sk cz
2020 Opel Astra K 1.2 Turbo Elegance test recenzia sk cz
2020 Opel Astra K 1.2 Turbo Elegance test recenzia sk cz
2020 Opel Astra K 1.2 Turbo Elegance test recenzia sk cz
2020 Opel Astra K 1.2 Turbo Elegance test recenzia sk cz
2020 Opel Astra K 1.2 Turbo Elegance test recenzia sk cz
2020 Opel Astra K 1.2 Turbo Elegance test recenzia sk cz
2020 Opel Astra K 1.2 Turbo Elegance test recenzia sk cz
Zdieľať na Facebooku