O tom, že nová Honda Jazz je po stránke praktickosti mimoriadne dobre zvládnutým autom, som vám porozprával už v mojom prvom teste. Tentokrát som sa na zúbok pozrel mierne „crossoverovitej“ verzii Crosstar. Tá má veľmi dobré predpoklady stať sa ideálny autom pre chatára, záhradkára či iného prakticky, ekologicky a zároveň moderne zmýšľajúceho človeka. Dokáže však Jazz Crosstar tieto predpoklady naplniť aj v realite?
Technické parametre
- Rok výroby – 2020
- Generácia vozidla – 4.
- Najazdené kilometre – 15 000
- Zdvihový objem motora – 1498 cm3
- Palivo – benzín + elektrina
- Počet valcov/ventilov na valec – 4/4 (radový, atmosférický)
- Prevodovka – automatická, e-CVT
- Poháňaná náprava – predná
- Maximálny výkon – spaľovací motor (72 kW pri 5500 – 6400 ot/min) + elektromotor (80 kW )
- Maximálny krútiaci moment – spaľovací motor (131 Nm pri 4500 – 5000 ot/min) + elektromotor (253 Nm)
- Maximálna rýchlosť – 173 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 9,9 s
- Nameraná spotreba mesto – 4,8 l/100 km
- Nameraná spotreba mimo mesta – 4,1 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 4,5 l/100 km
- Emisie CO2 – 89 g/km
- Emisná norma – EURO 6
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4090 mm
- Šírka – 1725 mm
- Výška – 1556 mm
- Rázvor – 2520 mm
- Rozchod vpredu – 1498 mm
- Rozchod vzadu – 1485 mm
- Svetlá výška – 152 mm
- Batožinový priestor min. – 298 l
- Batožinový priestor max. – 1199 l
- Pohotovostná hmotnosť – 1325 kg
- Celková hmotnosť – 1710 kg
Plusy
- „oplastovanie“ karosérie je praktické a Jazzu sa hodí
- vyklápateľné zadné sedadlá “Magic seats”
- praktické riešenia v kufri, rovná podlaha po sklopení zadných sedadiel
- veľa priestoru na nohy a hlavu na zadných sedadlách
- štýlový a moderný dizajn interiéru
- perfektný výhľad z auta, pocit vzdušnosti
- rýchly a prehľadný multimediálny systém
- praktické odkladacie priestory na palubnej doske
- veľmi dobre naladené hybridné pohonné ústrojenstvo
- komfortný podvozok
- príjemná spotreba v meste a na okresných cestách
- veľmi dobré fungovanie asistenčných systémov
Mínusy
- príliš úzke a tvrdé stredné zadné sedadlo
- slabšie odhlučnenie podvozku
Ceny
- Základ – 19 590 €
- Základ výbava Crosstar Executive – 23 990 €
- Testovaný kus – 24 340 €
Záver
Keďže novú Hondu Jazz vo výbave Executive s hybridným pohonom som už raz testoval, v tomto prípade budem stručnejší (môj prvý test Hondy Jazz nájdete TU). Musím uznať, že výbava Crosstar Jazzu fakt sekne. Osobne sa mi veľmi páči aj špecifická modrá metalíza, ktorou sa mohol pýšiť testovaný kus. Oplastovanie po celom obvode auta doplnené o štýlové strieborné detaily dodáva Jazzu robustnosť a doslova skrášľuje jeho exteriér. Zároveň však neplní len okrasnú funkciu – dokáže veľmi dobre ochrániť lak auta pred nárazmi kameňov či konárov, s ktorými sa v malom teréne často stretnete. Svoje robí aj svetlá výška 152 milimetrov, ktorá zlepšuje prejazdnosť na nespevnených cestách, najmä v rôznych vyjazdených koľajach.
V konečnom dôsledku tak podľa mňa výbava Crosstar skutočne dáva zmysel a ak chcete Jazz využívať ako praktické všestranné auto, určite ju odporúčam. Výhodou je, že zvýšená svetlá výška prakticky nijako negatívne neovplyvňuje jazdné vlastnosti Jazzu na bežných cestách. Aj rozdiel v spotrebe je v porovnaní s klasickým Jazzom len minimálny, cca 0,2 l/100 km. Extrémnu prejazdnosť terénom nečakajte, limitom je pohon predných kolies a pomerne veľký predný previs, no na bežné poľné a lesné cesty vám bohato postačí. Crosstar tak naplnil očakávania a je skutočne veľmi dobrým kandidátom na auto pre každého prakticky zmýšľajúceho chatára či záhradkára. Alebo, kohokoľvek iného, kto chce pôdorys auta po stránke praktickosti využiť na maximum, ušetriť čo najviac paliva a zároveň mať štýlové a výbavou nabité auto. Honda Jazz Crosstar 1.5 i-MMD tak odo mňa dostáva veľmi pekných 8/10 bodov.