Po afére Dieselgate sa hejterov Volkswagenu začalo objavovať čoraz viac, málokto o Volkswagene hovorí v dobrom. Keďže ja mám Volkswagen rád, rozhodol som sa, že to napravím a toto sú podľa mňa 4 najzaujímavejšie modely, ktoré v 21. storočí zišli z liniek Volkswagenu.
Volkswagen Phaeton
Začnime hneď zostra, teda autom, ktoré bolo jedným z najkritizovanejších Volkswagen modelov. Musím povedať, že právom, ale aj tak mám toto auto rád. V dobe jeho predstavenia, teda v roku 2002, sa jednalo o celkom pokrokové auto, debutovalo v ňom veľa nových technológií, ktoré Volkswagen dovtedy nikdy nepoužil a dovolím si tvrdiť, že zo začiatku produkcie o konkurovaní autám ako Audi A8, Mercedes S a BMW 7 naozaj uvažovať mohol. Nie však nadlho. Áno, adaptívny vzduchový podvozok, rovnako ako aj radarový adaptívny tempomat zo začiatku produkcie stačili, potom však Volkswagen rýchlo zaspal na vavrínoch a ostatné prémiovky ho svojimi technológiami jednoducho a jasne prevalcovali. To je smutný príbeh Phaetonu v skratke, sám sa čudujem tomu, akým nedopatrením sa dokázal udržať v ponuke až do roku 2016. Neúspechu okrem technickej nevyspelosti pomohol aj samotný znak Volkswagenu na kapote, ten totiž nikdy nebude mať taký šmrnc, ako BMW, Audi či Mercedes. Bol to však veľmi zaujímavý pokus a auto ako celok, pokiaľ ho neporovnáme s jeho konkurenciou, bolo skutočne zaujímavé a dobré. Pod kapotu sa dokonca dostal okrem päťlitrovej dieselovej V10ky aj benzínový 6.0 W12 motor, s ktorým už toto auto bolo celkom delo. Zároveň, keďže bol takým prepadákom, vidieť ho naživo v premávke je celkom vzácne. A vedzte, že keď ho vidím, okamžite mi privodí veľký úsmev na tvári. Sám neviem prečo, ale fakt sa mi páči. Možno by ste ho v tomto zozname nečakali, ale medzi najzaujímavejšie VW modely v mojom ponímaní patrí právom.
Volkswagen Scirocco
Dať autu názov, ktorý vie málokto znalý správne vysloviť, to chce celkom odvahu a od Volkswagenu by som oživenie tohto mena teda nečakal. Prvá a druhá generácia Scirocca sa vyrábala od roku 1974 do roku 1992, keďže sa však bavíme o autách 21. storočia, zaujíma ma tretia generácia. Tá prišla v roku 2008 a vyrábala sa do roku 2017. Viete, čo sa mi na nej páči? Volkswageny 21. storočia, najmä modely prvého desaťročia, boli celkom nudné autá, nemecky precízne, ale nudné. A tu sa Volkswagen z čista-jasna rozhodol, že oživí toto exotické meno a dá ho modelu, ktorý nebude vyzerať o nič menej exoticky. Dnešné trendy sú také, že výrobca zoberie meno slávneho predka a nalepí ho na auto, ktoré s ním nemá nič spoločné. Viď Škoda Rapid. Scirocco tretej generácie je však presne také, ako boli jeho predchodcovia, už na prvý pohľad vidíte jasné črty podobné prvým dvom generáciám. Áno, po technickej stránke je to nič moc, Scirocco je len prezlečeným Golfom, jazdnými vlastnosťami nejako špeciálne neočarí… Ale je zaujímavé. Najmä keď ho porovnáte s ostatnými modelmi Volkswagenu, ktoré v tej dobe vznikali. Za túto odvahu patrí Volkswagenu veľký palec hore!
Volkswagen New Beetle VR5 / I5
Model, ktorým sa Volkswagen v roku 1998 pokúsil oživiť starého Chrobáka, spôsobil doslova prílivy rôznych emócií. Boli a sú tu ľudia, ktorí Volkswagen New Beetle doslova milujú, ale je tu aj značná skupina ľudí, ktorá ho považuje za škaredé auto. Je asi zrejmé, že ja sa radím do prvej skupiny. New Beetle ako taký je zaujímavým autom, slovné spojenie VR5, respektíve I5 za jeho názvom však zvyšuje môj tep na dvojnásobné hodnoty. Áno, Volkswagen New Beetle mohol byť skutočne vybavený 5-valcom v dvoch podobách, buď ako starý známy VR5 alebo ako bežný radový päťvalec. Dynamickými parametrami možno až tak neoslnia, VR5ka prinášala výkon 170 koní a 220 Nm, radový päťvalec 150 koní a 209 Nm. Keď však spojíte silný charakter, ktorý New Beetle rozhodne má, s tak charakternými motormi, akými sú spomínané 5-valce, dostanete kombináciu snov. Och, ako veľmi by som si chcel New Beetle s týmto motorom vyskúšať… Bez diskusie jedno z najzaujímavejších áut, aké Volkswagen kedy vyrobil. Keď hovoríme o zaujímavých Beetloch, netreba zabudnúť ani na limitovanú edíciu New Beetle RSi, ktorá je vybavená dokonca motorom VR6, vyrobených však bolo len 250 kusov.
Volkswagen Arteon
Arteon je modelom, ktorého príchod otriasol celým svetom modelov Volkswagenu. Definoval totiž nový smer, ktorým sa Volkswagen chce v budúcnosti orientovať, z ktorého sa má vytratiť všetka nuda a nezaujímavé tvary. Keď som Arteon videl ako premiéru po prvýkrát na Bratislavskom autosalóne minulý rok, neveril som vlastným očiam. Vravel som si: „Toto má byť sériové auto? Fakt to nie je len nejaký koncept?“ Myslím, že som nebol sám, kto zostal zdesený, respektíve prekvapený, ako to auto naživo vyzerá. Všetky nudné, ničím nezaujímavé tvary bežných Volkswagenov boli zrazu preč. Áno, interiér je takmer totožný s bežným Passatom, koho to však trápi, ten má aj tak blízko k dokonalosti. Passat CC, ktorého je Arteon nástupcom, bol zaujímavý, ale ani zďaleka nebol taký vyzývavý, ako Arteon. S R-line paketom sa jedná o auto, na ktoré by som sa vedel pozerať celé hodiny. Volkswagen sa pri ňom skutočne odviazal a mne sa to páči. Vytvoril tak jeden z najzaujímavejších Volkswagenov vôbec.
A tu môj zoznam najzaujímavejších Volkswagen modelov 21. storočia končí. Áno, mohol som do neho zaradiť nejaký ten Golf GTI, prípadne Golf R. Musím sa však priznať, že nikdy som nebol fanúšikom GTIčkových a Rkových Golfov, modely z môjho rebríčka jednoducho považujem za oveľa zaujímavejšie. Aké sú vaše najzaujímavejšie Volkswagen modely? Podeľte sa s nimi v komentároch 😉
Mimochodom, ak ste tak ešte nespravili, budem veľmi rád, ak dominiccars.sk podporíte aj na YOUTUBE, FACEBOOKU a INSTAGRAME. ĎAKUJEM ?