fbpx
2021 Škoda Enyaq iV 80 test recenzia skúsenosti

Škoda Enyaq je pojem, ktorý posledné mesiace rezonuje celým Českom a Slovenskom. A bodaj by aj nie, nová vlajková loď elektromobilov s českým rodným listom rozhodne má čím zaujať. Napriek tomu, že Škodu Enyaq som mal v rámci prvých testov k dispozícii len na pár hodín, podarilo sa mi na nej absolvovať aj nejaké diaľničné a „okreskové“ kilometre. Na aké zistenia som prišiel a čím všetkým ma Enyaq uchvátil? To sa dozviete v mojom podrobnom prvom videoteste!

Technické parametre

  • Rok výroby – 2021
  • Generácia vozidla –  1.
  • Najazdené kilometre – 3000
  • Zdvihový objem motora – / cm3
  • Palivo – /
  • Počet valcov/ventilov na valec  – /
  • Prevodovka – /
  • Poháňaná náprava – zadná
  • Maximálny výkon – 150 kW
  • Maximálny krútiaci moment – 310 Nm
  • Maximálna rýchlosť – 160 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 8,6 s
  • Nameraná spotreba mesto – 15 kWh/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 18 kWh/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 17 kWh/100 km
  • Emisie CO2 – 0 g/km
  • Emisná norma – /

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4649 mm
  • Šírka – 1879 mm
  • Výška – 1616 mm
  • Rázvor – 2765 mm
  • Rozchod vpredu – 1587 mm
  • Rozchod vzadu – 1566 mm
  • Svetlá výška – 186 mm
  • Batožinový priestor min. – 585 l
  • Batožinový priestor max. – 1710 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 2075 kg
  • Celková hmotnosť – 2612 kg

Plusy

  • štýlový dizajn, ktorý púta pozornosť
  • napriek vzadu uloženému motoru veľký a praktický kufor
  • príjemný posed na zadných sedadlách
  • množstvo Simply Clever riešení
  • kvalitne spracovaný interiér s unikátnymi prvkami
  • skvele fungujúci infotainment
  • pohodlné a dobre nastaviteľné predné sedadlá
  • veľmi komfortný a plavný podvozok
  • super jazdné vlastnosti (aj vďaka pohonu zadných kolies)
  • množstvo moderných, dobre fungujúcich asistenčných systémov
  • head-up displej s virtuálnou realitou
  • rýchle nabíjanie
  • slušný dojazd

Mínusy

  • privítal by som kapacitný senzor vo volante (pri zapnutom aktívnom udržiavaní v jazdnom pruhu ma auto často upozorňovalo, aby som držal volant, aj keď som na ňom mal jemne položenú ruku)

Ceny

  • Základ – 34 590 €
  • Základ verzia iV 80 – 47 490 €
  • Testovaný kus – 61 292 €

Záver

Škoda Enyaq naživo vyzerá ešte lepšie ako na obrázkoch. Táto myšlienka mi ako prvá prebleskla hlavou, keď som prvýkrát uvidel môjho niekoľkohodinového spoločníka. Je to nepochybne jedna z najkrajších Škodoviek a súdiac podľa množstva iných ľudí, ktorí si za ňou išli oči vyočiť, rozhodne má talent pútať pozornosť. No Enyaq nie je len preumelkovaný pozér, do vienka dostal praktické riešenia typické pre Škodu. Batožinový priestor je dostatočne veľký aj napriek motoru umiestnenému pod ním, nechýba množstvo praktických riešení, medzi ktoré dokonca patrí aj ťažné zariadenie. Potešil ma aj priestor na zadných sedadlách. S mojou výškou 186 cm som mal vo všetkých smeroch dostatok miesta. Atmosféru zlepšujú príjemné materiály a panoramatické strešné okno. Sedadlá sú v optimálnej výške, sú príjemne pohodlné a vďaka absencii stredového tunela sa na nich odvezú aj 3 priemerní dospelí ľudia bez toho, aby trpeli. Dostupná je pre nich aj trojzónová klimatizácia, ktorá sa vzadu automaticky vypína v prípade, že na nich nikto nesedí. Simply Clever šetrenie elektrickej energie v praxi.

Vpredu ma ako prvé potešili skvelé sedadlá. To vodičovo je nastaviteľné plne elektronicky v rôznych smeroch a vybavené je aj pamäťou. Palubná doska je posiata kvalitnými materiálmi a dekormi, takže v Enyaqu sa doslova cítite ako v komfortnej lóži či obývačke. Mám taký pocit, že po stránke kvality spracovania Enyaq jemne predbieha všetky iné modely Škodovky. Palec hore dávam infotainmentu, ktorý je intuitívny, viete si v ňom zobrazovať všetky potrebné údaje a ponúka širokú mieru prispôsobiteľnosti. Virtuálny prístrojový štít vám toho veľa neponúkne – ukazuje len základné jazdné údaje, ktoré si veľmi nemôžete meniť. No to ani netreba, keďže na čelné sklo sa premietajú údaje fantastického head-up displeja s augmentovanou realitou. Ten si viete plne konfigurovať po stránke zobrazovaných údajov a polohy, mne osobne veľmi vyhovoval a určite ho odporúčam. V interiéri, samozrejme, nechýba množstvo odkladacích priestorov. A ozaj, aby som nezabudol, vzadu je dostupná klasická 230 V 150 W zásuvka, z ktorej si môžete nabiť napríklad notebook.

Po jazdnej stránke ma Enyaq zaujal najmä adaptívnym podvozkom, ktorý je až nečakane komfortný a plavný. Dokázal odfiltrovať aj veľké nerovnosti, a to aj napriek tomu, že testovaný kus mal obuté 21-palcové disky. Jeho zmena do normálneho či športového režimu nie je veľmi výrazne citeľná. Skvele však zvláda aj športovú jazdu, pri ktorej je dobre čitateľný a stabilný. Pri dynamickej jazde som za dažďa pocítil benefit pohonu zadných kolies. Enyaq síce nedovoľuje vypnúť trakčnú kontrolu, na akékoľvek šmyky tak môžete zabudnúť, no vďaka skvelému vyváženiu hmotnosti (takmer 50:50), nízkemu ťažisku a pohonu zadných kolies Enqaq skvele drží na ceste a zo zákrut nechodí von “ po nose“. Zadok auto vždy pekne zrovná do správnej stopy a zákruty tak viete prechádzať až nečakane vysokým tempom. Oceňujem aj rýchle a presné riadenie. Výkon a krútiaci moment vás síce nebude brutálne tlačiť do sedadla, no úplne postačuje aj na dynamickejšiu jazdu. Po stránke spotreby a dojazdu som zistil nasledovné. Po meste sa viete bez problémov dostať na 15 kWh/100 km a spraviť tak na „plnú“ baterku dojazd vyše 500 km. Pri diaľničných 110 km/h som nameral spotrebu 19 kWh/100 km (dojazd cca 400 km), pri 130 km/h bola spotreba na úrovni 23,3 kWh/100 km (dojazd cca 320 km). Vďaka rýchlonabíjaniu výkonom až 125 kW by sa mal Enyaq podľa údajov výrobcu dobiť z 0 na 80 % za 38 minút. Ja som vyskúšal len nabíjanie z 60 – 100 %, kedy je nabíjací výkon nižší, a teda trvalo mi to 40 minút.

Škoda Enyaq iV 80 ma stihla počas jedného dňa jednoznačne presvedčiť o tom, že je najlepšou Škodovkou, akú si v aktuálnej dobe môžete kúpiť. Veľmi sa mi páči to, ako je komplexne dobre zvládnutá – od vyladenia elektrického pohonu, cez výbavu, praktickosť, technológie, asistenčné systémy, materiály, až po dizajn. Je to auto, na ktorom je extrémne náročné hľadať nejaké chyby. A to sa pri takto úplne nových modeloch často nestáva. Na záver mám pre vás len 2 odkazy, respektíve, moje subjektívne názory. Po prvé, za tú cenu podľa mňa bez debaty stojí. Po druhé, je to jeden z najlepších elektromobilov, aký si dnes môžete kúpiť s ohľadom na pomer cena/hodnota/praktickosť. Je to auto, ktoré si zaslúži dostať moje najlepšie hodnotenie 10/10 bodov. Bez preháňania a akejkoľvek zaujatosti. Ak neveríte, choďte si ho vyskúšať. Ja vám garantujem, že vás dostane…

2021 Škoda Enyaq iV 80 test recenzia skúsenosti
2021 Škoda Enyaq iV 80 test recenzia skúsenosti
2021 Škoda Enyaq iV 80 test recenzia skúsenosti
2021 Škoda Enyaq iV 80 test recenzia skúsenosti
2021 Škoda Enyaq iV 80 test recenzia skúsenosti
2021 Škoda Enyaq iV 80 test recenzia skúsenosti interiér
2021 Škoda Enyaq iV 80 test recenzia skúsenosti interiér
2021 Škoda Enyaq iV 80 test recenzia skúsenosti kufor
2021 Škoda Enyaq iV 80 test recenzia skúsenosti interiér