Doba sa mení a spolu s ňou aj autá A-segmentu. Kým v minulosti sa jednalo o super-lacné plechovice na kolesách bez akejkoľvek výbavy, v dnešnej dobe ich môžeme radiť medzi plnohodnotných členov modelového portfólia jednotlivých značiek. Nový Hyundai i10 je toho skvelým dôkazom.
Nie, toto nie je žiadna platená reklama na Hyundai. To, že táto kórejská značka produkuje v aktuálnej dobe skutočne skvelé autá, je holý objektívny fakt a akceptovať ho nedokážu snáď už len tvrdohlaví odporcovia všetkého, čo nepochádza z Nemecka. Svoje kvality Hyundai ukazuje pri každom novo-predstavenom modeli a inak tomu nie je ani v prípade nového Hyundaiu i10. Kým staršie generácie dávali dostatočne najavo, že sa jedná o najlacnejší model značky, nová i10-ka je už iná liga. Však, posúďte sami…
Agresívny drobec?
Predchádzajúce generácie Hyundaiu i10 neboli vyslovene nudné, no boli po dizajnovej stránke akési nemastné-neslané. Nová i10-ka však tento neduh kompletne odstránila. Zlepšili sa jej celkové proporcie – voči predchodcovi narástla o 20 milimetrov do šírky a o 20 milimetrov bola znížená strecha. Na dizajne sa mi najviac páčia najmä rôzne prelisy po celom obvode auta, najmä prelis na prednej kapote, ktorý v súlade s dobre tvarovanými svetlami dodáva autu poriadne nabrúsený výraz. Tak sa mi to páči! Pekným detailom sú aj okrúhle LED denné svetlá. Nový Hyundai i10 si môžete objednať v širokej škále rôznych farieb, pričom vyberať si môžete z 2 farieb strechy. Dokopy tak máte k dispozícii 22 zaujímavých farebných kombinácií. K dizajnu ešte dodám, že na i10-ku si môžete obuť až 16-palcové kolesá, ktoré skvele doplnia jej športovo strihnutý dizajn.
Pekná karoséria je naviac aj praktická – vďaka mierne zväčšenému rázvoru sa zlepšil priestor pre vzadu sediacich pasažierov, pričom novú i10-ku môžete získať v štvor alebo päť-miestnom usporiadaní. Poteší aj slušný batožinový priestor s objemom 252 litra a o 29 milimetrov nižšia nakladacia hrana.
Osvedčená klasika
Po motorickej stránke sa žiadne prekvapenia nekonajú, pod kapotou novej i10-ky nájdete buď 1.0 litrový trojvalec MPI s výkonom 67 koní a krútiacim momentom 96 Nm, alebo väčší 1.2 litrový štvorvalec MPI s 84 koňmi a 118 Newtonmetrami. Na veľkosť a hmotnosť tohto auta v zásade ani nič výkonnejšie nepotrebujete. Motory sú spárované buď s 5-stupňovou manuálnou, alebo 5-stupňovou robotizovanou manuálnou prevodovkou.
Je to hlavne o výbave…
Hyundai i10 je skvelým mestským autom pre moderného mladého človeka, čomu sa prispôsobuje aj svojou výbavou. „Základným kameňom“ prístrojovej dosky je 8-palcový farebný dotykový displej so širokou funkcionalitou a možnosťou spárovania s mobilnými telefónmi. Po spárovaní smartfónu s autom môžete využívať mnohé zaujímavé funkcie, napríklad na diaľku vyhľadať auto, zaslať mu údaje o trase a podobne. Ak si objednáte integrovanú navigáciu, budete mať k dispozícii najaktuálnejšie údaje o premávke a poveternostných podmienkach. Samozrejmosťou je bezdrôtové nabíjanie smartfónu a k dispozícii je kopa asistenčných systémov – udržiavanie v jazdnom pruhu, detekcia maximálnej povolenej rýchlosti, automatické prepínanie diaľkových svetiel, systém na predchádzanie čelnej zrážke…
Hyundai i10 bude verejnosti oficiálne predstavený na autosalóne vo Frankfurte, ktorý vypukne už o niekoľko dní. O tom, že sa jedná o najzaujímavejšiu i10-ku doteraz, niet pochýb, a rozhodne sa bude tešiť nemalej popularite. A ak jej ceny zostanú na úrovni doterajšej i10-ky, bude sa jednať o skutočne lukratívnu kúpu.
Pozri tiež:
Zdroj a obrázky – Hyundai