Aj keď väčšina automobilových nadšencov uprednostňuje jazdené autá, ktoré prinesú najviac zážitkov za málo peňazí, nájdu sa medzi nami takí, ktorí uprednostňujú nové autá a napríklad hľadajú športové autá v cenovej kategórii do 30 000 eur. Aké nové športové autá v tejto cenovej hladine by som vyberal ja?
Áno, áno, je to tak trochu umelá hra, nastaviť si rozpočet na rovných 30 000 eur a vybrať si v ňom nové auto, ktoré túto cenu neprekročí ani o jeden jediný cent, ale poďme si ju vyskúšať. Pravidlá sú jednoduché – vybrať si nové zábavné športové auto, ktorého aktuálna konfigurátorová cena s DPH nebude prekračovať spomínaných 30 000 eur. V reálnom živote si, samozrejme, radšej priplatíte za vyhrievané sedadlá a zaplatíte 30 500 eur, výzva je však výzva a tu je mojich top 5 nových športových áut do 30 000 eur.
Hyundai i30N
Priznám sa, toto auto ma dostalo hneď pri prvých videách a recenziách. Vlastne, už keď som sa po prvýkrát dozvedel tú úžasnú novinu, že Hyundai sa chystá vyrobiť športovú verziu svojho mimoriadne populárneho hatchbacku a ešte k tomu aj skutočnosť, že jej vývoj bude viesť človek, ktorý dovtedy stál za športovou divíziou BMW M, bol som nadšený. Naživo to auto vyzerá perfektne, má úžasné jazdné vlastnosti a aj keď Hyundai tvrdí, že s top hothatchmi sa porovnávať nechce a je robený na čo najväčšiu radosť z jazdy, nie naháňanie sekúnd na Nurburgringu, zaraďujem ho medzi top hothatche aktuálne v ponuke. A má veľmi príjemnú cenu. Za 29 990 eur máte verziu 2,0 T-GDi N Performance 202 kW so 6-stupňovým manuálom, čo je najvýkonnejšia verzia, v akej môžete toto auto dostať. Príplatok 2500 eur za verziu Performance rozhodne stojí za to, dostanete v nej obrovské množstvo výbavy navyše, medzi inými aj aktívnu klapku výfuku, ktorá sa stará o onen povestný úžasný zvuk. Priplatiť si môžete za metalízu, potom však cena jemne prekročí hranicu 30 000 eur a to predsa nechceme… 🙂
Hyundai i30N si môžete nakonfigurovať TU
Mazda MX-5
Mazda MX-5 je jedno z mojich najobľúbenejších áut všetkých čias a práve aktuálna verzia ND je snáď najlepšou generáciou. Svojou konštrukciou sa vracia opäť k tradičnej koncepcii MX-5ky, ktorá bola predchádzajúcou verziou NC, ktorá bola veľká a ťažká, mierne narušená. Je to legenda, ktorá do tohto zoznamu patriť proste musí. Navyše, Mazda MX-5 je skutočne lacná. Jej cena začína na 24 000 eur, čo je perfektná suma peňazí za tak úžasné auto, keďže náš rozpočet je o niečo vyšší, volil by som, prirodzene, niečo drahšie… Moja voľba je tak Mazda MX-5 vo výbave Revolution, čo je jedna z najvyšších dostupných výbav, s najvýkonnejším motorom s výkonom 160 koní, ku ktorému je na rozdiel od slabšieho, 130 koňového motora, dodávaný samosvorný diferenciál. A tu začína poriadna sranda! V takejto konfigurácii ju zoženiete za 29 790 eur, bude tak síce musieť byť biela, keďže metalíza navyše by cenu navýšila nad 30 000 eur, ale bol by to kus poriadnej rakety.
Mazdu MX-5 si môžete nakonfigurovať TU
Renault Megane RS
Všetci, čo dominiccars.sk pravidelne sledujú, vedia, že Renault Megane RS ma na Bratislavskom autosalóne, kde som ho prvýkrát na vlastné oči videl, dostal natoľko, že som ho označil za najlepšie auto autosalónu. Moje nadšenie z neho ešte stále nevyprchalo a už teraz môžem povedať, že ak by som si osobne v tomto momente mal vybrať nové športové auto do 30 000 eur, bez mihnutia oka by som si vybral práve Megane RS. Jeho základná cena začína na 28 690 eurách, ja by som si asi priplatil za automatickú prevodovku EDC, ktorá je fakt skvelá. Čo ma trochu mrzí je skutočnosť, že za tú nádhernú oranžovú a žltú metalízu sa pripláca 1600 eur, ktoré by som ja radšej ušetril a vybral si za to multimediálny systém R-Link so 7 palcovou obrazovkou. Takto by moje nakonfigurované auto stálo 29 870 eur, čo je super cena. Dostanete za to 270 koňové delo, ktoré právoplatne patrí medzi najlepšie športové autá za málo peňazí. A ja ho zbožňujem.
Renault Megane RS si môžete nakonfigurovať TU
Škoda Octavia RS
Áno, viem, Octavia RS nie je úplne plnohodnotné športové auto, zo všetkých spomínaných áut je azda najmenej športová, ja ju však mám rád. Čo ma veľmi mrzí je skutočnosť, že výkonnejšia verzia RS 245 začína v konfigurátore na 30 020 eurách, čo už je mimo rozpočtu :D. Nevadí, aj obyčajná RSová Octavia, ktorej cena začína na 27 290 eurách, má veru čo ponúknuť. Jej 169 kW motor by som spriahol so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, vďaka čomu by mi zostalo ešte dosť peňazí na rôznu doplnkovú výbavu, ktorej má Škoda na výber neúrekom. Možno medzi najlepšie športové autá nepatrí, ale povoziť sa na nej dá veľmi pekne a poskytuje praktickosť a využiteľnosť, o ktorej pri iných športových autách môžete len snívať. Samozrejme, o praktickosti by tu reč byť nemala, bavíme sa predsa o zábavných autách, ale Octaviu by som určite bral. Dokonca som si zvykol aj na štvoricu predných svetiel, ktorej som spočiatku vôbec nevedel prísť na chuť.
Škodu Octavia RS si môžete nakonfigurovať TU
Toyota GT-86
Veru tak, aj toto delo môžete mať do 30 000 eur, síce v najnižšej výbave a bez akýchkoľvek príplatkov, ktoré však aj tak veľmi netreba, keďže aj v základe má toho dosť. Za cenu 28 590 eur získate perfektne ovládateľné auto, ktoré poskytuje zážitky na úrovni áut niekoľkonásobne drahších, ktoré je poháňané legendárnym 200 koňovým boxerom z dielne Subaru a vyzerá fakt dobre. Aj keď z hľadiska vzhľadu som jej nikdy nevedel prísť na chuť, asi sa budem opakovať, ale jazdné vlastnosti tohto auta sú proste iný level. Toľko zážitkov za volantom len tak hocikde nezažijete. Pokiaľ ste teda na love po najčistokrvnejšom novom športiaku do 30 tisíc, Toyota GT-86 bude skvelou voľbou.
Toyotu GT-86 si môžete nakonfigurovať TU
Ktoré nové športové autá do 30 000 eur by ste volili vy? Podeľte sa s nimi v komentároch! 😉