fbpx

Nový a dlho očakávaný Opel Astra 6. generácie chce podobne ako jeho koncernový súrodenec Peugeot 308 pôsobiť revolučne v každom ohľade a musíme uznať, že sa mu to podarilo na výbornú. Prichádza ako 5-dverový hatchback, no nebude chýbať ani praktické kombi. Zaujme nielen novým dizajnom, ale aj bohatou ponukou pohonov, ktorej súčasťou budú aj plug-in hybridné verzie.

Nový Opel Astra využíva platformu EMP2, ktorá je známa už z Peugeotu 308 a do dĺžky narástol síce len o nepatrné 4 mm, no nárast rázvoru kolies o 13 mm a šírky vozidla o 51 mm prinesie cestujúcim výrazne viac miesta i pohodlia. Batožinový priestor by mal tiež profitovať z týchto hodnôt, a preto jeho objem narástol na 422 litrov.

Dominujú hrany a maska v štýle Opel Vizor

Nový Opel Astra prešiel výraznou dizajnovou zmenou a svojím jedinečným vzhľadom v štýle Opel Vizor, ktorý je známy už z modelov Mokka či Crossland, vás upúta najmä maskou, v ktorej sú šikovne zasadené hlavné svetlomety s denným LED svietením. Tieto môžu byť na želanie vybavené aj LED matrix svetlometmi Intelli-Lux. Z bočnej strany zasa zaujme najmä výrazný C-stĺpik. Zadné svetlomety, ťahajúce sa až na veko kufra, auto zasa opticky rozširujú. Priestor pre cestujúcich tiež prešiel dizajnovou zmenou a nechýba tak množstvo rovných plôch, ktoré interiéru dodávajú modernosť a prehľadnosť. Fyzické tlačidlá boli taktiež obmedzené na minimum a ich funkcie prevzali dva displeje – digitálny prístrojový štít a infotainment. Tieto potom môžu mať oba uhlopriečku 10″ a tvoria jeden spoločný panel.

Ponuka asistenčných systémov

The new 2021 Opel Astra

Potenciálnych zákazníkov isto poteší slušná technologická výbava, ktorú nový Opel Astra ponúkne. Infotainment bude samozrejme podporovať Android Auto i Apple CarPlay, no k dispozícii bude aj adaptívny tempomat či prehľadný head-up display. Z použitých technológií upúta aj možnosť vybaviť vozidlo kamerovým systémom, ktorý pokrýva celé okolie auta. Komfort a pohodlie dodajú predovšetkým o 12 mm nižšie posadené sedadlá s certifikátom AGR.

Okrem klasiky nebude chýbať ani plug-in hybrid

Ponuka pohonov bude pestrá a nebude chýbať ani plug-in hybrid. Základ bude tvoriť benzínový trojvalec 1.2 PureTech s výkonom 81 kW (110 k), pričom tento bude dostupný aj vo výkonnejšej verzii s 96 kW (130 k). Milovníci nafty budú môcť siahnuť po štvorvalci s objemom 1.5 litra a výkonom 96 kW (130 k). Všetky sú štandardne spojené so 6-stupňovým manuálom, no výkonnejšie verzie môžu byť vybavené aj 8-stupňovým automatom. Čerešničkou na torte bude plug-in hybridný pohon, kombinujúci elektromotor s benzínovým turbomotorom s objemom 1.6 litra. Hybrid bude dostupný v dvoch výkonových variantoch – 132 kW (180 k) a 165 kW (225 k). Obe verzie majú zvládnuť dojazd 55 až 60 km. Nový Opel Astra sa začne vyrábať na jeseň a prvé kusy sa k ich majiteľom dostanú na začiatku budúceho roka.

Zdroje a obrázky: Opel