Citroën C4 1. generácie je preslávený najmä vďaka jeho rallye verzii, ktoré zožala množstvo úspechov a za jej volantom sa objavilo veľa známych mien motoršportu. Ako však funguje ako jazdenka v klasickej verzii s motorom 1.6 VTI pod kapotou? Je toto auto vhodné pre mladého chalana? So svojimi skúsenosťami sa podelil čitateľ Tomáš.
- Značka a model – Citroën C4
- Rok výroby – 2009 (1. generácia)
- Motorizácia a výkon – 1,6 VTI (88 kW, 160 Nm)
- Počet najazdených kilometrov pri kúpe – 60 000
- Počet aktuálne najazdených kilometrov – 77 000
Plusy
Moja citronáda je na mladého chalana dostatočne veľká. Či už nejaký nákup, bicykle alebo kufre, na všetko je dostatok priestoru. Dokonca už v kufri cestoval aj dospelý človek. 😀 Vodič má oproti iným autám kráľovský trón a taktiež ani spolujazdci sa o priestor na nohy nemusia báť. Výkon síce nie je závratný, ale na zábavu pohodlne dostačuje. Vraví sa, že Citroëny majú pohodlný podvozok, s čím môžem len súhlasiť. Samozrejme, na tom slovenskom tankodrome to nie je žiadna sláva, ale na kvalitných cestách to je luxus! Môj známy mi raz povedal, že Citroën C4 1. generácie vyzerá ako korytnačka, ale mne sa dizajn páči.
Mínusy
Jednoznačne spotreba. Nie je to síce extrém, ale na študenta dosť veľa. Na 55 l nádrž vydá približne 600 km a je jedno, či človek ide na spotrebu, alebo si užije rýchlejšiu jazdu. Po tých rokoch už auto, samozrejme, zlenivelo, no stále podáva peknú jazdu. Podľa papierov má citrón maximálku 195 km/h, no po 11-tich rokoch zvládne „len“ 190 km/h. Druhé mínus je elektrika. Za posledné obdobie umreli káble od: spiatočky, zadnej hmlovky, svetla v kastlíku, niekoľkokrát zásuvka zapaľovača a displej palubného Pc. Pár dní dozadu umrela moja veľmi obľúbená klíma. Proste, nejde zapnúť a stavím sa, že problém bude v kabeláži.
Predná pravá náprava hrkoce pri prejazde nerovností v nízkych rýchlostiach a doteraz žiadny pozemský mechanik neprišiel na to, čo tomu je. Pripisujem to tankodromu. Z citrónu sa ale stáva pomaranč – lak sa šúpe (strecha, blatníky, kapota), ale mám skúsenosti, že to je proste červenou metalízou od Citroënu, pretože každé jedno červené auto je ošúpané. Pri 70 000 najazdených kilometroch zomrela vodná pumpa a z chladiacej kvapaliny sa stal gejzír. Pri 45 000 km to už nezvládal termostat a auto jednoducho nadávalo, že je prehriate, pritom bol kľúč len v prvej pozícii + zhorelo zopár poistiek od riadiacej jednotky.
Spoľahlivosť
Môj Citroën C4 poznám už 10 rokov, vlastním rok, a nikdy sa nestalo, že by auto niekde ostalo visieť. Vždy sa vrátilo domov. Motor nežerie olej a stále má výkon.
Dostupnosť servisu a náhradných dielov
Servis mi robí jeden známy, tak sa to dá, ale stále to vychádza v stovkách eur. Napríklad, menili sa predné a zadné kotúče, platničky a zadný strmeň na ľavej strane, čo ma vyšlo na 500€. Zadné kotúče majú zabudované ložisko, a to je podľa mňa obrovská nevýhoda, čo sa týka peňazí.
Záverečné odporúčanie
Pre mladého chlapca to je možno drahšie auto, pripraviť si treba cca 3 – 4 tisíc € za kus v dobrom stave, ale mňa moja citronáda baví. Citroën C4 1. generácie odporúčam všetkým. 😀 Svojmu autu dávam celkové hodnotenie 8/10 bodov.
Páčila sa vám krátka recenzia na 2009 Citroën C4 1,6 VTI a autentické skúsenosti jeho majiteľa? Podobnú recenziu môžete na svoje auto kedykoľvek napísať aj vy a poradiť tak tisíckam čitateľov! Recenziu a skúsenosti so svojím autom môžete napísať tu – https://dominiccars.sk/napisat-recenziu-skusenosti/ .
Pozri tiež: