TEST Jazdenky Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI 7. gen.

TEST Jazdenky Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI 7. gen.

Volkswagen Golf Alltrack je ukážkovým reprezentantom zvýšených “oplastovaných” kombíkov, ktoré sú ideálnou alternatívou k SUV. V podrobnom videoteste som sa pozrel na to, či sa auto takejto kategórie vyplatí, ale aj na to, ako funguje samotný Volkswagen Golf 7. generácie po vyše 220 000 kilometroch. A zostal som mimoriadne prekvapený!

Technické parametre

  • Rok výroby – 2016
  • Generácia vozidla –  7. (verzia spred faceliftu)
  • Najazdené kilometre – 226 000
  • Zdvihový objem motora – 1968 cm3
  • Palivo – nafta
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
  • Prevodovka – automatická DSG, 6 stupňov
  • Poháňaná náprava – pohon všetkých 4 kolies 4Motion
  • Maximálny výkon – 135 kW pri 3500 – 4000 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 380 Nm pri 1750 – 3250 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 219 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 7,8 s
  • Nameraná spotreba mesto – 6,7 l/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 5,8 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 6,2 l/100 km
  • Emisie CO2 – 124 g/km
  • Emisná norma – EURO 6

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4578 mm
  • Šírka – 1799 mm
  • Výška – 1515 mm
  • Rázvor – 2630 mm
  • Rozchod vpredu – 1546 mm
  • Rozchod vzadu – 1517 mm
  • Svetlá výška – 175 mm
  • Batožinový priestor min. – 605 l
  • Batožinový priestor max. – 1620 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1584 kg
  • Celková hmotnosť – 2080 kg

Plusy

  • štýlový dizajn
  • veľmi pekný, účelný a kvalitne spracovaný interiér
  • dostatok miesta pre cestujúcich vzadu
  • perfektné predné sedadlá
  • veľký kufor s množstvom praktických riešení
  • veľmi dobré jazdné vlastnosti
  • slušný záťah motora
  • prijateľná spotreba
  • možnosť voľby jazdných režimov

Mínusy

  • v režime Eco a Normal DSG prevodovka občas rapídne podtáča motor
  • trochu pomalšia reakcia prevodovky na kickdown

Spoľahlivosť

Volkswagen Golf 7. generácie je skutočne kvalitne poskladaným autom, o čom hovoria aj mnohé skúsenosti majiteľov, ktorí na ňom odjazdili vyše 300 000 kilometrov. Kvalitu spracovania musím rozhodne pochváliť aj z vlastnej skúsenosti, testovanému kúsku s 226 000 kilometrami by som tipol maximálne 100 000 kilometrov. Motor 2.0 TDI je dlhoročne overenou spoľahlivou motorizáciou, ktorá vydrží slúžiť stovky tisíc kilometrov len so základným servisom. Samozrejme, objaviť sa môžu typické problémy naftových motorov – zanesený EGR ventil a DPF filter, prípadne, pri veľkých nájazdoch kilometrov problémy s turbodúchadlom alebo vstrekovacím systémom. To už ale hovoríme o bežnej údržbe, ktorú si skôr či neskôr vypýta každý jeden moderný naftový motor. Za spoľahlivosť tak dávam Golfu Alltrack 2.0 TDI 9/10 bodov.

Záver

Priznám sa, nemecké autá mám veľmi rád. Najmä kvôli precíznosti a kvalite výroby, plus dôraze aj na tie najmenšie detaily. Od Volkswagenu Golf Alltrack 7. generácie som teda čakal, že bude skvele zvládnutým autom. A viete čo? Nemýlil som sa, ba dokonca, ešte som ho aj trochu podcenil. Čím ďalej som toto auto skúmal, tým viac skvelých riešení som nachádzal. Exteriér s Alltrack paketom vyzerá perfektne, kufor a zadné sedadlá potešia veľkým priestorom a množstvom praktických, ale aj štýlových a moderných riešení. Vpredu ma uchvátili perfektné sedadlá a dokonale zvládnutá koncepcia palubnej dosky, na ktorej som ja jednoducho nedokázal nájsť chybu, nech som sa akokoľvek intenzívne snažil.

Radosť zo mňa neopadla ani po naštartovaní. Motor sa prejavuje veľmi kultivovane a má záťahu na rozdávanie. Jediná vec, ktorá mi pri jazde občas robila menšie vrásky na čele, bola 6-stupňová DSG prevodovka. Tá totiž v režime Normal a Eco občas radikálne podtáčala motor. Ani jej reakcia na kickdown nie je najrýchlejšia, ale zase nie je to nič hrozné. Ak si odmyslím tieto nedostatky, spojenie motora a DSG prevodovky funguje veľmi dobre. O 20 milimetrov zvýšená svetlá výška sa na jazdných vlastnostiach nijako negatívne neodrazila, auto skvele drží aj v ostrých zákrutách a dokážete sa s ním povoziť aj celkom športovo. Na druhej strane, podvozok dobre tlmí nerovnosti. Pri diaľničných rýchlostiach poteší Golf celkom dobrým odhlučnením a v meste sa s ním dobre manévruje. Keď si toto všetko spočítam a pridám k tomu množstvo ďalších výhod, ktoré som počas videotestu objavil, dostávam auto, ktoré je takmer úplne dokonalé. Viem, možno to znie prehnane. No poviem vám, áut som už vyskúšal dosť a v mojom subjektívnom rebríčku si plnotučných 10/10 bodov vyslúžilo len pár skutočne najlepších. A Golf Alltrack 2.0 TDI medzi ne určite patrí. Bez akéhokoľvek dlhšieho uvažovania mu teda dávam 10/10 bodov. Perfektná robota, Volkswagen!

2016 Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI 7. generácie test recenzia skúsenosti
2016 Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI 7. generácie test recenzia skúsenosti
2016 Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI 7. generácie test recenzia skúsenosti
2016 Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI 7. generácie test recenzia skúsenosti
2016 Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI 7. generácie test recenzia skúsenosti

Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI 7. generácie do testu zapožičal autobazár Autotrio Liptovský Mikuláš.

Zdieľať na Facebooku