fbpx
2020 Toyota Yaris 4. gen. 1.5 Dynamic Force 10 st. Multidrive S Comfort test recenzia skúsenosti

Nová Toyota Yaris 4. generácie zaujme už hneď na prvý pohľad skutočne výrazným športovo strihnutým dizajnom. Aká je však pod povrchom? Dokáže človeka zaujať aj po stránke praktickosti a technológií? To som zisťoval v podrobnom videoteste!

Technické parametre

  • Rok výroby – 2020
  • Generácia vozidla –  4.
  • Najazdené kilometre – 400
  • Zdvihový objem motora – 1490 cm3
  • Palivo – benzín
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 3/4 (radový, atmosférický)
  • Prevodovka – automatická Multidrive S, 10 stupňov
  • Poháňaná náprava – predná
  • Maximálny výkon – 92 kW pri 6600 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 153 Nm pri 4800 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 180 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 10,2 s
  • Nameraná spotreba mesto – 5,8 l/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 4,1 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 5,3 l/100 km
  • Emisie CO2 – 120 – 130 g/km
  • Emisná norma – EURO 6 AP

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 3940 mm
  • Šírka – 1475 mm
  • Výška – 1500 mm
  • Rázvor – 2560 mm
  • Rozchod vpredu – 1518 mm
  • Rozchod vzadu – 1514 mm
  • Svetlá výška – N.Ú. mm
  • Batožinový priestor min. – 286 l
  • Batožinový priestor max. – 947 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1125 kg
  • Celková hmotnosť – 1555 kg

Plusy

  • prepracovaný športovo pôsobiaci dizajn exteriéru
  • dobre svietiace predné LED svetlomety
  • nápaditý dizajn interiéru
  • príjemné sedadlá
  • skvele fungujúca 10-stupňová automatická prevodovka
  • pekný prejav motora
  • super spotreba
  • veľmi dobrá manévrovateľnosť
  • optimálne naladený podvozok

Mínusy

  • zlý výhľad šikmo vzad kvôli širokému C-stĺpiku
  • menej miesta na zadných sedadlách, sťažené nastupovanie kvôli malému uhlu otvorenia zadných dverí

Ceny

  • Základ – 12 490 €
  • Základ výbava Comfort – 12 990 €
  • Testovaný kus – 16 700 €

Záver

Nová Toyota Yaris 1.5 Dynamic Force ma svojím dizajnom skutočne prekvapila. Poriadne široké blatníky a do detailov prepracované časti exteriéru dodávajú Yarisu šmrnc. Musím ale uznať, že pekný dizajn automaticky neznamená zhoršenú praktickosť. Kufor má na pomery malých mestských áut adekvátny objem, pod dnom sa dokonca nachádza aj dojazdové rezervné koleso. O niečo horšie je už na tom priestor na zadných sedadlách, kde som s mojou výškou 186 cm trpel na nedostatok miesta na kolená a hlavou som sa už takmer dotýkal stropu. Nepotešil ma ani malý maximálny uhol otvorenia zadných dverí, ktorý sťažoval nastupovanie. Na predných sedadlách však už nebude trpieť nikto. Ponúkajú nielen dostatok priestoru, ale sami o sebe sú príjemne komfortné. Podobne ako exteriér, aj interiér nového Yarisu poteší originálnymi dizajnovými riešeniami a vcelku kvalitnými použitými materiálmi. Keďže sa ale bavíme o lacnom mestskom aute, sem-tam sa objaví lacnejšie pôsobiaci tvrdý plast. Po stránke odkladacích priestorov som bol maximálne spokojný. Infotainment má síce veľmi jednoduchú grafiku a neponúka práve najširšiu funkcionalitu, ale aspoň sa jednoducho a intuitívne ovláda, displej rýchlo reaguje na dotyky. Osobne sa mi veľmi páčilo originálne riešenie prístrojového štítu, ktorý kombinuje analógové prvky s digitálnymi.

Po jazdnej stránke nová Toyota Yaris 1.5 Dynamic Force s CVT prevodovkou Multidrive S s 10 predvolenými stupňami naplnila očakávania. Teda, na jednej strane vie jazdiť veľmi plynulo a príjemne, no na druhej strane vás podrží aj pri dynamickejšej jazde. Atmosférický 1.5-litrový trojvalec poteší kultivovaným chodom, dobrým odhlučnením, ale zároveň pekným zvukom vo vyšších otáčkach. Medzi jeho silné stránky patrí aj spotreba, ktorá sa pri troche snahy dokáže mimo mesta hýbať aj pod hranicou 4 l/100 km. Po výkonnostnej stránke na hmotnosť Yarisu viac než postačuje, páčil sa mi tradičný lineárny nábeh výkonu a krútiaceho momentu. S automatickou prevodovkou si motor rozumie fantasticky. Samotná prevodovka funguje príjemne, rozumne a v prípade potreby ju viete prepnúť do manuálneho režimu a radiť si pádlami pod volantom. Potešil ma aj podvozok, ktorý je na jednej strane dostatočne komfortný aj na väčších nerovnostiach, no zároveň dodáva autu stabilitu pri športovej jazde.

V konečnom dôsledku je tak nová Toyota Yaris 4. generácie naozaj dobre zvládnutým autom, ktoré exceluje v mestskej premávke, no nestratí sa ani mimo mesta. Okrem iného poteší aj veľmi príjemnou cenovkou a širokou ponukou možnej výbavy. Ak teda hľadáte malé auto do mesta a nepotrpíte si na veľa priestoru na zadných sedadlách, nový Yaris rozhodne zaraďte do svojho výberu. Ako celok odo mňa nová Toyota Yaris 1.5 Dynamic Force dostáva 8/10 bodov.

2020 Toyota Yaris 4. gen. 1.5 Dynamic Force 10 st. Multidrive S Comfort test recenzia skúsenosti
2020 Toyota Yaris 4. gen. 1.5 Dynamic Force 10 st. Multidrive S Comfort test recenzia skúsenosti
2020 Toyota Yaris 4. gen. 1.5 Dynamic Force 10 st. Multidrive S Comfort test recenzia skúsenosti
2020 Toyota Yaris 4. gen. 1.5 Dynamic Force 10 st. Multidrive S Comfort test recenzia skúsenosti
2020 Toyota Yaris 4. gen. 1.5 Dynamic Force 10 st. Multidrive S Comfort test recenzia skúsenosti
2020 Toyota Yaris 4. gen. 1.5 Dynamic Force 10 st. Multidrive S Comfort test recenzia skúsenosti
2020 Toyota Yaris 4. gen. 1.5 Dynamic Force 10 st. Multidrive S Comfort test recenzia skúsenosti
2020 Toyota Yaris 4. gen. 1.5 Dynamic Force 10 st. Multidrive S Comfort test recenzia skúsenosti
2020 Toyota Yaris 4. gen. 1.5 Dynamic Force 10 st. Multidrive S Comfort test recenzia skúsenosti