fbpx
2020 Seat Leon FR 1.5 TSI 130k 4. gen. test recenzia skúsenosti

Nový Seat Leon FR s motorom 1.5 TSI je autom, na ktorého test som sa tešil veľmi dlho. Podarilo sa mu však naplniť moje očakávania? To zistíte v podrobnom videoteste, v ktorom som dal novému Leonu zabrať po všetkých stránkach!

Technické parametre

  • Rok výroby – 2020
  • Generácia vozidla –  4.
  • Najazdené kilometre – 10 000
  • Zdvihový objem motora – 1498 cm3
  • Palivo – benzín
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
  • Prevodovka – manuálna, 6 stupňov
  • Poháňaná náprava – predná
  • Maximálny výkon – 96 kW pri 5000 – 6000 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 200 Nm pri 1400 – 4000 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 213 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 9,4 s
  • Nameraná spotreba mesto – 6,1 l/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 4,9 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 5,4 l/100 km
  • Emisie CO2 – 122 – 137 g/km
  • Emisná norma – EURO 6 DG

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4368 mm
  • Šírka – 1800 mm
  • Výška – 1456 mm
  • Rázvor – 2686 mm
  • Rozchod vpredu – 1545 mm
  • Rozchod vzadu – 1516 mm
  • Svetlá výška – N.Ú. mm
  • Batožinový priestor min. – 380 l
  • Batožinový priestor max. – 1301 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1380 kg
  • Celková hmotnosť – 1820 kg

Plusy

  • nádherný exteriérový dizajn prepracovaný do najmenších detailov
  • perfektne svietiace LED predné svetlá
  • veľký a dobre využiteľný batožinový priestor
  • veľa priestoru na zadných sedadlách, a to vo všetkých smeroch
  • nápaditá palubná doska so zaujímavými dizajnovými riešeniami
  • skvelé predné sedadlá
  • jednoduchá manipulácia s infotainmentom, perfektná grafika a rýchlosť odozvy displeja
  • veľmi dobre fungujúci a vyzerajúci virtuálny prístrojový štít
  • dostatok odkladacích priestorov
  • veľmi dobré jazdné vlastnosti a funkčnosť DCC tlmičov
  • super spotreba
  • príjemná cena

Mínusy

  • dotyková lišta pod displejom infotainmentu v noci nie je podsvietená
  • tvrdé a lacnejšie vyzerajúce plasty v zadných dverách

Ceny

  • Základ – 16 420 €
  • Základ výbava FR – 19 400 €
  • Testovaný kus – 24 246 €

Záver

Hoci dizajn je veľmi subjektívna vec, dovolím si tvrdiť, že nový Seat Leon sa bude páčiť asi každému. Španieli sa s dizajnom exteriéru vyhrali do posledného detailu a testovaný kúsok zdobila aj jemne športová výbava FR, ktorej súčasťou je okrem iného aj športovejší predný a zadný nárazník. Predné full LED svetlomety svietia perfektne tak v stretávacom, ako aj v diaľkovom režime, zadné svetlá prepojené LED pásikom zas robia skvelú svetelnú šou. Nehovoriac o štýlových dynamických zadných smerovkách. Inžinieri a dizajnéri Seatu však nezabudli ani na praktickosť. Kufor má slušný objem a je veľmi dobre využiteľný. Priestorom ma potešili aj zadné sedadlá, kde už nový Leon začína priestorom veľmi nebezpečne atakovať Octaviu. Pasažieri na zadných sedadlách majú k dispozícii aj samostatné ovládanie teploty vzduchu. Jediná škoda je, že vo dverách sú použité trochu fádne tvrdé plasty.

Predné sedadlá sú síce nastaviteľné len manuálne, ale veľmi rýchlo si v nich nastavíte dokonalý posed. Vďaka vyššiemu stredovému tunelu a možnosti skutočne nízkeho posedu sa za volantom cítite ako pilot stíhačky. Mimochodom, sedadlá sú veľmi komfortné aj na dlhých cestách a dobre podržia telo pri športovejšej jazde. Prístrojová doska je plná zaujímavých dizajnových riešení, vrátane štýlového LED ambientného osvetlenia, ktoré ponúka široký výber farieb a nastavovať si môžete aj intenzitu jeho svietivosti. Potešili ma aj materiály, ktoré sú solídne a vzbudzujú pocit kvality. Displej multimediálneho systému má veľmi peknú grafiku a rýchle reakcie. Veľmi intuitívne sa s ním narába, a tak mi neprekážala ani skutočnosť, že cez neho ovládate prakticky všetko, vrátane ventilácie a klimatizácie. Peknou grafikou sa pýši aj displej virtuálneho kokpitu, ktorý ponúka viacero rôznych zobrazení a môžete si jednoducho prispôsobovať údaje, ktoré chcete vidieť. Pochvalu si zaslúžia aj odkladacie priestory, ktoré sú dostatočne veľké a dobre využiteľné.

Po jazdnej stránke ma v prvom rade potešil adaptívny podvozok DCC. V komfortnom režime je príjemne plavný a ani s 18-palcovými diskami kolies vás nijako nevytrasie. Naopak, v športovom režime podvozok poriadne stuhne a v sedadle budete cítiť aj tú najmenšiu nerovnosť. Ak sa rozhodnete jazdiť športovejšie, poteší vás presné a rýchle riadenie, ktoré je v športovom režime aj adekvátne tuhé. Jazdecké zážitky umocní aj radiaca páka so skvelou guľovou hlavicou a krátkymi dráhami. Naopak, čo športovo založeného vodiča neuchváti, je motor 1.5 TSI s výkonom 130 koní. Na hmotnosť auta tento motor postačuje a viete sa aj s ním dynamicky povoziť, ale nečakajte žiadneho trhača asfaltu. Páči sa mi však jeho charakteristika – nástup účinku turbodúchadla je veľmi lineárny, turbodiera tak prakticky vôbec nie je citeľná a výkon plynulo narastá spolu s otáčkami. Svojím charakterom mi motor pripomínal skôr atmosféru ako turbom preplňovaný motor, čo sa mi veľmi páčilo. Naviac, jeho chod je krásne hladký, hluk dobre utlmený a v meste prakticky ani neviete, že beží. Naopak, vo vyšších otáčkach má veľmi pekný zvuk. Príjemnou čerešničkou na torte je jeho spotreba, ktorá sa vie bez veľkého snaženia pohybovať okolo 5,4 l/100 km.

Ako to celé zhrnúť? Nový Seat Leon FR 1.5 TSI nielenže naplnil moje očakávania, on ich dosť výrazne prekonal. Ukázal mi, že aj koncernové auto dokáže človeka skutočne chytiť za srdce a vôbec k tomu netreba tak veľa. Stačia malé detaily na správnych miestach a dokonalý výsledok je na svete. Nech som sa akokoľvek snažil, veľmi ťažko sa mi na ňom hľadali nejaké negatíva. Cenník som však otváral s obavami, akou brutálnou cenou ma výbavou nabitý testovaný kúsok dorazí. A viete čo? On ma naozaj dorazil. Získať za niečo málo cez 24 000€ takto výbavou nabité auto s nemeckou technikou pod kapotou, to sa v dnešnej dobe len tak často nevidí. Nový Seat Leon FR má moje sympatie a radím ho do zoznamu najlepších áut, aké som tento rok testoval. Dávam mu 9/10 bodov a pokiaľ sa Seatu podarí v nejakom facelifte trochu oživiť plasty v zadných dverách a podsvietiť tie dotykové plôšky pod displejom infotainmentu, bez akýchkoľvek dlhších úvah mu dám plnohodnotnú desiatku. Odporúčam!

2020 Seat Leon FR 1.5 TSI 130k 4. gen. test recenzia skúsenosti
2020 Seat Leon FR 1.5 TSI 130k 4. gen. test recenzia skúsenosti
2020 Seat Leon FR 1.5 TSI 130k 4. gen. test recenzia skúsenosti
2020 Seat Leon FR 1.5 TSI 130k 4. gen. test recenzia skúsenosti
2020 Seat Leon FR 1.5 TSI 130k 4. gen. test recenzia skúsenosti
2020 Seat Leon FR 1.5 TSI 130k 4. gen. test recenzia skúsenosti interiér
2020 Seat Leon FR 1.5 TSI 130k 4. gen. test recenzia skúsenosti zadné sedadlá
2020 Seat Leon FR 1.5 TSI 130k 4. gen. test recenzia skúsenosti interiér