Škoda Octavia RS je na našom trhu doslova legendou. Na jednej strane dokáže byť schopným praktickým rodinným autom, no zároveň prináša slušné šoférske zážitky. Teda, aspoň tak to bolo v prípade doterajších generácií. Akou všestrannosťou dokáže potešiť najnovšia, 4. generácia Eresy? To som podrobne preveroval v mojom videoteste a prišiel som na viacero zaujímavých zistení!
Škoda Octavia RS 2.0 TSI 4. gen.
- Rok výroby – 2021
- Generácia vozidla – 4.
- Najazdené kilometre – 21 500
- Zdvihový objem motora – 1984 cm3
- Palivo – benzín
- Počet valcov/ventilov na valec – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
- Prevodovka – automatická DSG, 7 stupňov
- Otáčky motora pri 130 km/h – 2050 ot/min
- Poháňaná náprava – predná
- Maximálny výkon – 180 kW pri 5250 – 6500 ot/min
- Maximálny krútiaci moment – 370 Nm pri 1600 – 4300 ot/min
- Maximálna rýchlosť – 250 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 6,7 s
Spotreba
- Nameraná spotreba mesto – 8,7 l/100 km
- Nameraná spotreba okresné cesty – 5,1 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h – 6,6 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 115 km/h – 5,3 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 6,5 l/100 km
- Objem palivovej nádrže – 50 l
- Emisie CO2 – 153 – 160 g/km
- Emisná norma – EURO 6D
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4702 mm
- Šírka – 1829 mm
- Výška – 1457 mm
- Rázvor – 2681 mm
- Rozchod vpredu – 1541 mm
- Rozchod vzadu – 1550 mm
- Svetlá výška – 127 mm
- Batožinový priestor min. – 600 l
- Batožinový priestor max. – 1555 l
- Pohotovostná hmotnosť – 1581 kg
- Celková hmotnosť – 2080 kg
Plusy
- nádherný dizajn z každého uhla, pekné doplnky
- fantastické bi-LED Matrix svetlomety
- veľký kufor
- množstvo praktických Simply Clever riešení
- výborné predné sedadlá (pomer komfort/športovosť)
- ergonomický interiér
- rýchle a presné riadenie
- úžasne vyvážený podvozok
- pekný dynamický prejav motora
- veľmi dobré naladenie DSG prevodovky (pokojná aj športová jazda)
- pri pokojnom jazdení nečakane nízka spotreba
Mínusy
- čakal by som kúsok lepšie odhlučnenie od podbehov
- subjektívne by som privítal výraznejší zvuk z výfukov
Ceny
- Základ – 32 390 €
- Základ verzia s DSG – 34 390 €
- Testovaný kus – 38 867 €