MG pre modelový rok 2025 zmodernizovalo svoj populárny model ZS, ktorý je po novom ešte hodnotnejšie spracovaný a prináša unikátny hybridný systém označovaný ako Hybrid+. Čím je výnimočný, ako funguje a prečo je podľa mňa MG ZS Hybrid+ jedno z najvýhodnejších kompaktných SUV, aké si dnes viete kúpiť?
MG ZS Hybrid+ #vskratke
Doba, kedy boli v autách 3-stupňové automatické prevodovky, je už pár desiatok rokov preč. No vyzerá to tak, že sa opäť vracia. Teda, aspoň v návrhoch čínskych vývojárov. Po tom, ako som si minulý týždeň skúsil plug-in hybridné MG HS, som posledných pár dní strávil s modelom ZS Hybrid+. A musím povedať, že toto auto je fakt pozoruhodné.

Plusko v názve napovedá, že tento hybrid bude niečo viac ako obyčajný hybrid. Hneď prvou vecou, ktorou upútal moju pozornosť, je jeho princíp fungovania. Podľa toho, čo je v danej situácii najvýhodnejšie, dokáže pracovať v režime sériového hybridu (iba dobíja baterku a kolesá roztáča elektromotor), paralelného hybridu (spaľovací motor sa cez 3-stupňovú prevodovku pripojí priamo ku kolesám) a v čisto elektrickom režime.

Batéria má kapacitu 1,83 kWh a celý systém je nastavený tak, že v meste väčšinou využíva čisto elektrický pohon. Dokážete tak jazdiť so spotrebou 4,6 l/100 km a ak sa trochu posnažíte, tak viete v pohode atakovať 4-litrovú hranicu.

Ako to ale býva, na diaľnici už efektivita nie je ideálna, auto sa spolieha primárne na spaľovací motor a dlhodobá spotreba pri 130 km/h bola 7,2 l/100 km.

Prekvapením je tiež tepelná účinnosť 1.5-litrového benzínového štvorvalca, až 43 %. To sa často nevidí. Často sa ani nevidí kombinovaný výkon 145 kW. Ten napovedá, že MG ZS Hybrid+ by mohlo byť celkom strela.

Potom sa ale pozriete do technických údajov a zistíte, že zrýchlenie na 100 km/h prebehne za 8,7 sekundy. To nie je ohurujúci čas. No spôsobený je unikátnym prejavom hybridu pri zrýchľovaní. Najprv ťahá len čisto elektromotor, keďže spaľovák nemá vhodný prevod, aby sa pripojil pri nižšej rýchlosti. Do činnosti sa zapojí až po pár sekundách. Preto je zrýchľovanie také dvojfázové. Prvých 5-7 sekúnd máte cca 60 % výkonu, až potom zvyšných 40 %.

Z toho vyplýva, že Hybrid+ je ideálny na pokojné jazdenie. Vtedy je lahodný, plynulý, tichý. Akonáhle začnete viac šliapať na plyn, niekedy je trochu spomalenejší. Verím však, že toto v blízkej budúcnosti ešte vývojári vychytajú.

Čo je ale vychytané tip-top, to je interiér. Celý panel dverí čalúnený imitáciou kože, toto v segmente cenovo dostupných SUV inde len tak ľahko nenájdete. Nehovoriac o špičkovom 360-stupňovom kamerovom systéme a pekných dizajnových detailoch v interiéri.

Keď si MG ZS porovnáte s konkurenciou a zameriate sa na technológiu pohonu, kvalitu materiálov v interiéri či jazdný prejav, zistíte, že Číňania môžu byť pre zabehnuté automobilky skutočnou hrozbou. Inak, základné ZSko Hybrid+ stojí 23 990€ za najvyššiu výbavu Exclusive zaplatíte 28 790€.
Technické údaje MG ZS Hybrid+
- Rok výroby – 2025
- Generácia vozidla – 1.
- Najazdené kilometre – 12 500
- Zdvihový objem motora – 1498 cm3
- Palivo – benzín
- Počet valcov/ventilov na valec – 4/4 (radový, atmosférický)
- Prevodovka – automatická, 3 stupne
- Poháňaná náprava – pohon predných kolies
- Maximálny výkon – 145 kW
- Maximálny krútiaci moment – 250 Nm
- Maximálna rýchlosť – 168 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 8,7 s
Otáčky motora na diaľnici
- Otáčky motora pri 130 km/h – 3100 ot/min
Hlučnosť
- Hlučnosť v interiéri (pravé ucho vodiča) pri 130 km/h – 70 dB
Spotreba
- Nameraná spotreba mesto – 4,6 l/100 km
- Nameraná spotreba okresné cesty – 5,2 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h – 7,2 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 115 km/h – 5,7 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 5,9 l/100 km
- Objem palivovej nádrže – 41 l
- Emisie CO2 – 115 g/km
- Emisná norma – EURO 6d
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4430 mm
- Šírka – 1818 mm
- Výška – 1635 mm
- Rázvor – 2610 mm
- Rozchod vpredu – N.Ú. mm
- Rozchod vzadu – N.Ú. mm
- Svetlá výška – 161 mm
- Batožinový priestor min. – 443 l
- Batožinový priestor max. – 1457 l
- Pohotovostná hmotnosť – 1495 kg
- Celková hmotnosť – 1890 kg
Plusy
- hodnotne pôsobiace spracovanie interiéru
- veľa miesta na zadných sedadlách aj pre vyšších ľudí
- výborný kamerový systém
- príjemne naladený podvozok
- komfortné predné sedadlá
- výborná spotreba
- dobré naladenie hybridného pohonu pri pokojnej jazde
Mínusy
- len výškovo nastaviteľný volant
- tvrdá hrana stredového tunela môže tlačiť do nohy
Ceny
- Základ – 23 990 €
- Verzia Exclusive – 28 790 €