fbpx
2025 Mercedes-AMG A45 S 4Matic+ test recenzia skúsenosti

Najvýkonnejší sériovo vyrábaný turbo štvorvalec na svete. Precízne vyladené technológie, ktoré doslova potláčajú fyzikálne zákony. No zároveň nálož asistenčných systémov a komfortných prvkov výbavy. Presne o tom je Mercedes-AMG A45 S 4Matic+. Aspoň tak vyzerá na papieri. Aká je však realita a dá sa s A45-kou žiť každý deň? To som zisťoval v mojom podrobnom teste!

Mercedes-AMG A45 S 4Matic+ #vskratke

310 kW. 500 Nm. Zrýchlenie na stovku za 3,9 sekundy a maximálna rýchlosť 270 km/h. A to všetko z dvojlitrového turbo štvorvalca. Vývojári v AMG vedia, ako potláčať fyzikálne zákony a vytiahnuť z dvoch litrov parametre, aké sa bežne nevidia.

2025 Mercedes-AMG A45 S 4Matic+ test recenzia skúsenosti

O Mercedese-AMG A45 S som však mal dlho mienku, že síce je to super-precízny, výkonný a technologicky nabitý stroj, no kvôli svojim extrémnym parametrom bude na bežných cestách možno nepoužiteľný a tak trochu bezduchý, keďže sa nedokážete ani trochu priblížiť k jeho limitom. Myslel som si, že jeho kúzlo sa ukáže až na okruhu. 

2025 Mercedes-AMG A45 S 4Matic+ test recenzia skúsenosti

No veľmi som sa mýlil. A45ka mi totiž už počas prvých pár kilometrov na okreskách ukázala, o čom naozaj je. Toto auto je tak famózne skonštruované, že v ňom máte úsmev na tvári aj pri obyčajných okreskových rýchlostiach. Ten spôsob, ako vás dokáže vtiahnuť do deja, ako vám dáva úžasnú spätnú väzbu cez sedadlá a volant, je proste úchvatný.

2025 Mercedes-AMG A45 S 4Matic+ test recenzia skúsenosti

Na jeho limity som sa nedostal ani len náznakom. Podvozok je v podstate pretekársky naladený, stačí sa pozrieť na geometriu predných kolies, hlavne ich odklon. Adaptívne tlmiče majú aj režim Comfort, ktorý je stále celkom tvrdý, ale zas nie neznesiteľný. Vďaka naladeniu podvozku a systému 4Matic+, ktorý pomocou lamelových spojok aktívne rozdeľuje výkon medzi zadné kolesá, ide A45 v zákrutách ako po koľajniciach. Dostať sa do šmyku je takmer nemožné. Teda, pokiaľ neaktivujete Drift režim. 

2025 Mercedes-AMG A45 S 4Matic+ test recenzia skúsenosti

A hoci by sa mohlo zdať, že takto agresívne naladené auto nebude zrovna ideálne na každodenné jazdenie, aj v tomto smere ma A45ka príjemne prekvapila. Na diaľnici pri 130 km/h žerie 8,7 l/100 km, na okreskách sa viete dostať aj pod 7, keď sa trochu snažíte a nenecháte sa zlákať na športovú jazdu. Na to ale musíte mať v tomto aute veľmi pevnú vôľu. 

2025 Mercedes-AMG A45 S 4Matic+ test recenzia skúsenosti interiér

Nechýbajú ani najmodernejšie asistenčné systémy, kamerový systém s veľmi pekným zobrazením a dokonca stredné sedadlo vzadu môžete sklopiť, aby ste vedeli previezť dlhšie predmety. 

2025 Mercedes-AMG A45 S 4Matic+ test recenzia skúsenosti interiér

Takže áno, vie to byť auto aj na každý deň. A keď ho cez víkend vezmete na okruh alebo vaše obľúbené okresky, necháte za sebou aj oveľa športovejšie autá. Nie nadarmo považujú mnohí A45ku za kráľa hothatchov. A koľko stojí? Za testovaný kúsok zaplatíte 95 000€. No dostanete doslova technické umelecké dielo, ktoré vás bude svojím prejavom pri každej jazde fascinovať. A to za to naozaj stojí.

2025 Mercedes-AMG A45 S 4Matic+ test recenzia skúsenosti interiér

Technické údaje Mercedes-AMG A45 S 4Matic+

  • Rok výroby – 2025
  • Generácia vozidla –  2.
  • Najazdené kilometre – 4 500
  • Zdvihový objem motora – 1991 cm3
  • Palivo – benzín
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
  • Prevodovka – automatická AMG Speedshift DCT 8G, 8 stupňov
  • Poháňaná náprava – pohon všetkých 4 kolies
  • Maximálny výkon – 310 kW
  • Maximálny krútiaci moment – 500 Nm
  • Maximálna rýchlosť – 270 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 3,9 s

Otáčky motora na diaľnici

  • Otáčky motora pri 130 km/h – 1900 ot/min

Hlučnosť

  • Hlučnosť v interiéri (pravé ucho vodiča) pri 130 km/h – 68,5 dB

Spotreba

  • Nameraná spotreba mesto – 8,5 l/100 km
  • Nameraná spotreba okresné cesty – 6,8 l/100 km
  • Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h – 8,7 l/100 km
  • Nameraná spotreba diaľnica 115 km/h – 6,9 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 8,2 l/100 km
  • Objem palivovej nádrže – 51 l
  • Emisie CO2 – 208 g/km
  • Emisná norma – EURO 6e-bis

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4453 mm
  • Šírka – 1850 mm
  • Výška – 1412 mm
  • Rázvor – 2729 mm
  • Rozchod vpredu – 1597 mm
  • Rozchod vzadu – 1558 mm
  • Svetlá výška – N.Ú. mm
  • Batožinový priestor min. – 370 l
  • Batožinový priestor max. – 1210 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1680 kg
  • Celková hmotnosť – 2130 kg

Plusy

  • kvalitne spracovaný interiér
  • možnosť sklopiť stredné sedadlo vzadu na prevoz dlhších predmetov
  • výborný infotainment
  • skvelá ergonómia ovládania
  • čistý a kvalitný obraz z parkovacích kamier
  • široké možnosti konfigurácie pohonu
  • pekný zvuk
  • super-rýchle a presné riadenie
  • podvozok, ktorý potláča fyzikálne zákony
  • prejav motora a rýchlosť prevodovky
  • naladenie pohonu 4Matic+
  • silné brzdy, ktoré sa nedajú ľahko unaviť

Mínusy

  • hlučné vyklápanie a zaklápanie parkovacej kamery

Ceny

  • Základ – 77 852 €
  • Testovaný kus – 95 380 €