MG HS dostalo pre modelový rok 2025 pod kapotu unikátny plug-in hybridný systém, ktorý je vo viacerých veciach revolučný. Práve jeho špecifické naladenie sa postaralo o jednu anomáliu, akú som ešte nikde inde nezažil. Akú má spotrebu, koľko prejde na elektrinu a bude tým najlepším pohonom pre MG HS? To som zisťoval v mojom podrobnom videoteste.
MG HS plug-in hybrid #vskratke
Tento týždeň som strávil s novým MG HS plug-in hybrid. Ja osobne nie som fanúšik tohto typu pohonu, ale MG v ňom spravilo celkom revolúciu. A prinieslo niečo, čo som doteraz ešte nezažil.

Základom plug-in hybridného pohonu je motor 1.5 TGI, benzínový štvorvalec, ktorý má pozoruhodnú tepelnú účinnosť až 43 %. To sa teda často nevidí. Doplnený je o elektromotor a multimódovú prevodovku, ktorá má 2 stupne pre spaľovací motor (ekvivalent 4ky a 6tky) a 1 stupeň pre elektromotor.

Systémový výkon je 200 kW a krútiaci moment 230 Nm. Na stovku vďaka tomu MG HS zrýchli za 6,9 sekundy. No nie toto ma na ňom prekvapilo.

Všetky plug-in hybridy, ktoré som doteraz zažil, mali riadiacu jednotku nastavenú veľmi jednoducho. Po nabití batérie na 100 % a zapnutí hybridného režimu sa auto snaží naplno využívať elektromotor a keď vyjdete napríklad na diaľnicu, po 40 km máte batériu vybitú. To nie je zrovna efektívne využitie elektrickej energie.

Riadiaca jednotka v MG HS je inteligentnejšia. Keď idete v meste, snaží sa naplno využívať energiu z baterky. Tu je totiž využívanie spaľovacieho motora najmenej výhodné. Akonáhle však vyjdete na diaľnicu, elektromotor využíva len minimálne a nielenže udržiava úroveň nabitia bazerky, ale najviac ju pomaly dobíja. Hlavne, keď idete po rovinke alebo dolu kopcom a na spaľovací motor nie je vyvíjaná veľká záťaž, aby zbytočne extrémne nenarastala spotreba.

Výsledkom tohto energetického manažmentu bolo, že po ceste z Bratislavy do Trnavy som mal spotrebu 7,8 l/100 km pri 115 km/h. A auto si dobilo 20 km elektrického dojazdu. Pri diaľničných 130 km/h som mal spotrebu 7,7 l/100 km.

MG HS PHEV je tak auto, na ktorom sa proste nedá objektívne zmerať spotreba. Raz budete mať pri 115 km/h 7,8 litra, raz 6 litrov. Všetko závisí od toho, ako riadiaca jednotka uzná za vhodné.

Musím uznať, že tento hybridný systém je nielen inteligentný, ale aj lahodne naladený. Ani neviete, kedy sa pripája a odpája spaľovací motor. Inak, batéria má 21,4 kWh a čisto na elektrinu dáte v pohode vyše 100 km. Po meste som dokázal v elektrickom režime jazdiť so spotrebou 13 kWh/100 km. Fakt podarený plug-in hybrid.

Technické údaje MG HS plug-in hybrid
- Rok výroby – 2025
- Generácia vozidla – 1.
- Najazdené kilometre – 500
- Zdvihový objem motora – 1496 cm3
- Palivo – benzín
- Počet valcov/ventilov na valec – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
- Prevodovka – automatická multimódová, 2 stupne pre spaľovací motor, 1 pre elektromotor
- Poháňaná náprava – pohon predných kolies
- Maximálny výkon – 200 kW (kombinovaný)
- Maximálny krútiaci moment – 230 Nm pri 3000 ot/min
- Maximálna rýchlosť – 190 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 6,9 s
Otáčky motora na diaľnici
- Otáčky motora pri 130 km/h – 2600 ot/min
Hlučnosť
- Hlučnosť v interiéri (pravé ucho vodiča) pri 130 km/h – 68 dB
Spotreby
- Nameraná spotreba mesto – 4,9 l/100 km a menej podľa individuálnych podmienok (hybridný režim s vybitou batériou), 13 kWh/100 km v čisto elektrickom režime
- Nameraná spotreba okresné cesty – 6,2 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h – 7,7 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 115 km/h – 7,8 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 5,6 l/100 km
- Objem palivovej nádrže – 50 l
- Emisie CO2 – 173 g/km
- Emisná norma – EURO 6D
Nabíjanie
- Hrubá kapacita akumulátora – 21,4 kWh
- Maximálny nabíjací výkon AC – 6,6 kW
- Čas AC nabíjania z pri maximálnom výkone z 0 na 100 % – cca 3,7 hodiny
- Dojazd na čisto elektrický pohon – 100 km (mesto)
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4670 mm
- Šírka – 1890 mm
- Výška – 1663 mm
- Rázvor – 2765 mm
- Rozchod vpredu – 1590 mm
- Rozchod vzadu – 1584 mm
- Svetlá výška – N.Ú. mm
- Batožinový priestor min. – 441 l
- Batožinový priestor max. – 1291 l
- Pohotovostná hmotnosť – 1875 kg
- Celková hmotnosť – 2350 kg
Plusy
- veľa miesta na zadných sedadlách
- kvalitne spracovaný interiér
- prémiový pocit v interiéri
- komfortný podvozok
- príjemný kultivovaný prejav hybridného systému
- dojazd vyše 100 km na elektrinu
- výborná efektivita elektrického pohonu
- množstvo asistenčných systémov
Mínusy
- horšie preklady v infotainmente
- chýba otvor na prestrčenie dlhších predmetov z kufra do interiéru
- veľmi citlivý systém na sledovanie pozornosti vodiča
Ceny
- Základ – 37 990 € (akciová cena)
- Verzia Exclusive – 40 490 € (akciová cena)