Mazda s naftovým motorom? A rovno 3,3-litrovým šesťvalcom? V roku 2023? Viem, veľa netradičných informácií, ktoré dnes už nepočúvame veľmi často. No Mazda si vždy šla svojou cestou a nehľadela na to, čo robia iní. A to je len dobre. CX-60-tka s 3,3-litrovým naftovým motorom je totiž tak podareným kusom auta, že som ju jednoducho musel zaradiť do mojej TOP desiatky najlepších áut, aké som doposiaľ testoval. V podrobnom videoteste vám prezradím, čím si tento titul zaslúžila…
Mazda CX-60 3,3 E-Skyactiv D
- Rok výroby – 2023
- Generácia vozidla – 1.
- Najazdené kilometre – 5400
- Zdvihový objem motora – 3283 cm3
- Palivo – nafta
- Počet valcov/ventilov na valec – 6/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
- Prevodovka – automatická, 8 stupňov
- Poháňaná náprava – pohon všetkých 4 kolies
- Maximálny výkon – 187 kW pri 3750 ot/min
- Maximálny krútiaci moment – 550 Nm pri 1500 – 2400 ot/min
- Maximálna rýchlosť – 219 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 7,4 s
Otáčky motora na diaľnici
- Otáčky motora pri 130 km/h – 1950 ot/min
Hlučnosť
- Hlučnosť v interiéri (pravé ucho vodiča) pri 130 km/h – 67 dB
Spotreba
- Nameraná spotreba mesto – 6 l/100 km
- Nameraná spotreba okresné cesty – 5,5 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h – 5,9 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 115 km/h – 7,8 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 6,7 l/100 km
- Objem palivovej nádrže – 58 l
- Emisie CO2 – 137 g/km
- Emisná norma – EURO 6d
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4745 mm
- Šírka – 2134 mm
- Výška – 1685 mm
- Rázvor – 2870 mm
- Rozchod vpredu – 1640 mm
- Rozchod vzadu – 1645 mm
- Svetlá výška – 176 – 182 mm
- Batožinový priestor min. – 477 l
- Batožinový priestor max. – 1726 l
- Pohotovostná hmotnosť – 2012 kg
- Celková hmotnosť – 2516 kg
Plusy
- štýlový a prémiový dizajn
- výborné adaptívne LED svetlomety
- praktický kufor
- 220 V elektrické zásuvky v interiéri
- kvalitné spracovanie interiéru
- veľmi dobré predné sedadlá
- perfektná ergonómia ovládania
- výborný infotainment a jeho ovládanie
- skvelý head-up displej
- super jazdný prejav – riadenie, podvozok, pohon
- vynikajúca spotreba paliva
- príjemný prejav motora
Mínusy
- absencia 3-zónovej kllimatizácie
- vzhľadom na veľkosť auta menej priestoru na zadných sedadlách na dĺžku
Ceny
- Základ – 44 390 €
- Základ Takumi – 56 210 €
- Testovaný kus – 64 090 €