fbpx
2005 Škoda Octavia Combi 2. gen. 1.9 TDI 77 kW test jazdenky recenzia skúsenosti

Škoda Octavia 2. generácie s motorom 1.9 TDI 77 kW je legendou, ktorá má na Slovensku obrovské množstvo priaznivcov. Ja osobne ju považujem za jednu z najlepších Škodoviek všetkých čias. V čom ale spočívajú jej výhody, ako dobre dokáže fungovať ako jazdenka s 320 000 najazdenými kilometrami a na čo si dávať pozor pri kúpe? To som zisťoval v podrobnom teste…

Technické parametre

  • Rok výroby – 2005
  • Generácia vozidla –  2.
  • Najazdené kilometre – 320 000
  • Zdvihový objem motora – 1896 cm3
  • Palivo – nafta
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 4/2 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
  • Prevodovka – manuálna, 5 stupňov
  • Poháňaná náprava – predná
  • Maximálny výkon – 77 kW pri 4000 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 250 Nm pri 1900 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 191 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 11,9 s
  • Nameraná spotreba mesto – 6,4 l/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 4,5 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 5,4 l/100 km
  • Emisie CO2 – 135 g/km
  • Emisná norma – Euro 3
ebook jazdenka

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4572 mm
  • Šírka – 1769 mm
  • Výška – 1468 mm
  • Rázvor – 2578 mm
  • Rozchod vpredu – 1539 mm
  • Rozchod vzadu – 1528 mm
  • Svetlá výška – 140 mm
  • Batožinový priestor min. – 580 l
  • Batožinový priestor max. – 1620 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1360 kg
  • Celková hmotnosť – 1985 kg

Plusy

  • napriek veku stále pekný dizajn
  • obrovský kufor s praktickými riešeniami
  • nadpriemerný priestor na zadných sedadlách
  • napriek najazdeným kilometrom pocit robustnosti a kvality
  • vzhľadom na cenu a rok výroby slušná výbava
  • príjemné neutrálne jazdné vlastnosti
  • dobrý dynamický prejav motora
  • skvelá spotreba

Mínusy

  • náchylnosť niektorých častí karosérie na povrchovú hrdzu
  • odlupujúci sa lak na tlačidlách/ovládačoch

Spoľahlivosť

O tom, že Škoda Octavia 2. generácie s motorom 1.9 TDI 77 kW je nadpriemerne spoľahlivým autom, by vám vedel rozprávať prakticky každý majiteľ. Octavia je postavená veľmi robustne, bez problémov tak zvláda najazdiť stovky tisíc kilometrov bez toho, aby sa to významne odrazilo na jej stave. Samozrejme, základom bezproblémovej prevádzky je pravidelný servis. Motor 1.9 TDI 77 kW sa vyznačuje veľmi solídnou spoľahlivosťou a dostupnými náhradnými dielmi. Akékoľvek diely na Octaviu 2. generácie sú dostupné za nízke ceny a auto je jednoduché na servisovanie. Pri kúpe si však dávajte pozor na povrchovú koróziu – najmä na lemoch, prahoch a veku batožinového priestoru. Tá je však pomerne jednoducho opraviteľná a nezasahuje do nosných alebo inak dôležitých častí auta. Za spoľahlivosť Škoda Octavia 2. generácie 1.9 TDI 77 kW odo mňa dostáva veľmi pekných 9/10 bodov.

Záver

Povery o spoľahlivosti a odolnosti Octavie 2. generácie rozhodne nie sú len poverami, ale realitou. Jej odolnosť sa pritom neprejavuje len na technickej stránke auta. Aj dizajn Octavie 2. generácie veľmi dobre odoláva času, možno aj preto, že ho na cestách vídame tak často. Kufor je tradične obrovský a ponúka viacero praktických riešení. Dokonca aj možnosť prestrčiť dlhšie predmety cez otvor v strednom sedadle. Samotné zadné sedadlá potešia kráľovským priestorom vo všetkých smeroch. Sú pohodlné a bez problémov na nich obsedíte aj niekoľko stoviek kilometrov vkuse. Hoci odkladacích priestorov je vzadu viacero, ani do jedného z nich nezmestíte väčšiu fľašku, čo je škoda. Slušným komfortom potešia aj predné sedadlá. Palubná doska je spracovaná kvalitne, akurát vek auta sa už prejavuje na tlačidlách a ovládačoch, z ktorých sa už občas odlupuje lak. Potešila ma však slušná výbava – dvojzónová automatická klimatizácia či vyhrievanie predných sedadiel.

Po jazdnej stránke je Octavia nastavená neutrálne. Podvozok vás podrží v zákrutách, no pritom je slušne komfortný. Hoci motor 1.9 TDI sa prejavuje pomerne drsným chodom, v interiéri nie je až tak výrazne počuteľný, ako som čakal. Napriek tomu, že testovaný kus mal najazdených 320 000 kilometrov, potešila ma kulisa radenia. Chod radiacej páky bol presný, bez citeľnej zväčšenej vôle. Zvýšenú vôľu som nezaznamenal ani v riadení. Motor má pomerne citeľnú turbodieru, avšak v otáčkach nad 1900 ot/min už veľmi pekne ťahá a Octavii dodáva celkom slušnú dynamiku. Jeho hlavnou doménou je spotreba, ktoré sa vie bez problémov hýbať okolo 5 l/100 km.

Škoda Octavia 2. generácie 1.9 TDI je tak perfektnou jazdenkou, ktorej kúpa dáva zmysel aj v dnešnej dobe. Pri kúpe si však dávajte pozor na kusy so stočenými kilometrami a všímajte si servisnú históriu auta. Octavia 2. generácie je mimoriadne odolným autom, no len za predpokladu, že predchádzajúci majiteľ jej doprial kvalitný servis. Ak sa vám podarí nájsť pekný kus a budete mu venovať potrebnú starostlivosť, toto auto vás rozhodne nesklame a vydrží vám slúži ešte veľmi dlho. Škoda Octavia 1.9 TDI 2. generácie je jednou z najlepších jazdeniek, akú som testoval a môžem ju odporučiť každému. Zároveň je to jedno z mála áut, ktoré si odo mňa vyslúži hodnotenie 10/10 bodov. A to vychádza nielen z môjho subjektívneho pocitu, ale aj objektívneho hodnotenia viacerých majiteľov. Berte ich, kým sú!

2005 Škoda Octavia Combi 2. gen. 1.9 TDI 77 kW test jazdenky recenzia skúsenosti