fbpx
2020 Hyundai Kona Electric+ test recenzia skúsenosti

Keď sa pozriete na akékoľvek porovnania spotreby a efektivity elektromobilov, na popredných priečkach, hneď za Teslami, vždy uvidíte modely Hyundaiu. Kona Electric+ je v aktuálnej dobe tým najlepším, čo z portfólia elektrických áut Hyundai môžete dostať, preto ma veľmi zaujímalo, či je skutočne tak dobrá, ako sa o nej hovorí. Preveril som to v podrobnom snežnom videoteste, v ktorom ma Kona Electric+ viackrát veľmi prekvapila!

Technické parametre

  • Rok výroby – 2020
  • Generácia vozidla –  1.
  • Najazdené kilometre – 15 000
  • Zdvihový objem motora – 0 cm3
  • Palivo – /
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 0/0
  • Prevodovka – /
  • Poháňaná náprava – predná
  • Maximálny výkon – 150 kW
  • Maximálny krútiaci moment – 395 Nm
  • Maximálna rýchlosť – 167 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 7,6 s
  • Nameraná spotreba mesto – 12 kWh/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 16 kWh/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 14,8 kWh/100 km
  • Emisie CO2 – 0 g/km
  • Emisná norma – /

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4180 mm
  • Šírka – 1800 mm
  • Výška – 1555 mm
  • Rázvor – 2600 mm
  • Rozchod vpredu – 1564 mm
  • Rozchod vzadu – 1575 mm
  • Svetlá výška – 158 mm (minimálna)
  • Batožinový priestor min. – 332 l
  • Batožinový priestor max. – 1114 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1805 kg
  • Celková hmotnosť – 2170 kg

Plusy

  • unikátny dizajn
  • vzdušne a moderne pôsobiaci interiér
  • komfortné kožené predné sedadlá s vyhrievaním a ventilovaním
  • praktické odkladacie priestory
  • veľmi dobre fungujúci infotainment s množstvom užitočných údajov
  • možnosť podrobného programovania nabíjania
  • bezchybne fungujúce asistenčné systémy
  • slušná kapacita akumulátora, veľmi dobrý dojazd
  • nízka spotreba elektrickej energie
  • záťah elektromotora, dynamický prejav
  • dobre odstupňovaná rekuperácia s reguláciou pádlami za volantom
  • maximálny nabíjací výkon 77 kW, rýchle dobíjanie

Mínusy

  • pre vyššie osoby stiesnenejší pocit na zadných sedadlách
  • vzhľadom na cenu by som privítal o niečo prémiovejšie pôsobiace plasty v interiéri

Ceny

  • Základ – 35 890€ (akciová cena)
  • Základ verzia Electric+ – 45 890 € (akciová cena)
  • Testovaný kus – 48 780 €

Záver

Hyundai Kona Electric je autom, ktoré spoznáte hneď na prvý pohľad, cez deň aj v noci. Unikátny dizajn Kony je neprehliadnuteľný a mne osobne sa veľmi páči. Biela metalíza jej sekne, v prípade testovaného kusu pekne kontrastovala s čiernou strechou a spätnými zrkadlami, ale aj sivým oplastovaním. Batožinový priestor na prvý pohľad veľkosťou neohúri, avšak pod jeho dnom ešte nájdete veľa rôznych priehradiek, takže v konečnom dôsledku postačuje. Naviac, po sklopení zadných sedadiel získate úplnú rovinu. Na zadných sedadlách elektrická Kona neexceluje. Keďže podlaha je vďaka akumulátoru hrubšia, zadné sedadlá sú ukotvené pomerne nízko a keď máte dlhé nohy, budete ich mať pokrčené. Vyššie osoby nebudú mať miesto na rozdávanie, či už na kolená, alebo na výšku. Samotné sedadlá sú však komfortné, vyhrievané a biela koža vytvára v interiéri vzdušný pocit.

Vpredu už budú mať miesta dostatok aj vyššie osoby. Rovnako nebudú cítiť ani nedostatok odkladacích priestorov. Tých Kona ponúka viac než dosť. Farebné kombinácie sivej, bielej a modrej vyzerajú veľmi dobre, miestami by som ale privítal o niečo prémiovejšie pôsobiace plasty. Pochváliť však musím skvelý infotainment, ktorého zobrazenie si môžete rôznymi spôsobmi konfigurovať. Reaguje rýchlo a nájdete v ňom všetky informácie, aké len môžete potrebovať. Viete cez neho aj programovať nabíjanie, pričom nastavovať si môžete nielen čas aktivácie nabíjania, ale aj nabíjací prúd, úroveň maximálneho nabitia akumulátora a podobne. Virtuálny prístrojový panel pred vodičom je prehľadný a ľahko sa ovláda. Mnohí určite ocenia aj head-up displej, ktorý sa však nepremieta na sklo, ale na výsuvnú tabličku z plexiskla. Predné sedadlá sú veľmi komfortné, plne elektricky nastaviteľné a okrem vyhrievania ponúkajú aj ventiláciu.

Po jazdnej stránke vás Hyundai Kona Electric+ poteší veľmi dobrými dynamickými parametrami, vďaka ktorým dokáže aj napriek svojej hmotnosti veľmi pružne akcelerovať. V športovom režime, kedy sa priostrí reakcia akcelerátora, si dokonca môžete užiť aj istú dávku športovejšej jazdy. Pri nej vás podrží aj podvozok, ktorý je nastavený tuhšie. V meste jeho tuhosť možno občas pocítite ako malé negatívum, no za tie čitateľné jazdné vlastnosti a stabilitu pri rezaní ostrých zákrut to stojí. Dokonca, aj účinok posilňovača riadenia nie je zbytočne “premotivovaný” a jeho tuhosť mi úplne vyhovovala. Odhlučnenie je na dobrej úrovni. Tešili ma aj asistenčné systémy, najmä adaptívny tempomat a systém udržiavania v jazdnom pruhu. Fungujú bezchybne a spríjemňujú dlhé diaľničné presuny. A tie si veru vďaka 64 kWh akumulátoru môžete bez problémov dopriať. Kona dokáže 100 diaľničných kilometrov spraviť pri rýchlosti 100 km/h s fantastickou spotrebou 16,2 kWh. Vďaka tomu dosiahnete reálny dojazd 390 km. Pri pokojnom jazdení v meste sa viete dostať na spotrebu 12 kWh/100 km, čo znamená, že na plné nabitie prejdete aj viac ako 500 km. Veľký akumulátor z domácej siete za noc nedobijete, no na rýchlonabíjačkách sa Kona Electric dokáže z 20 na 80 % nabiť už za 50 minút, a to vďaka výkonnej palubnej nabíjačke s maximálnym výkonom 77 kW.

Hoci Kona Electric nie je najluxusnejším, najvýkonnejším, najlepšie jazdiacim, ani najviac technológiami nabitým elektromobilom pod slnkom, podľa mňa je po Teslách aktuálne najlepším elektromobilom, aký si môžete kúpiť. A to práve vďaka jej skvelej spotrebe a efektivite elektrického pohonu. Inžinierom Hyundaiu sa podarilo celý elektrický systém vyladiť do posledného detailu a mnohé konkurenčné automobilky by sa v tomto ohľade mohli od Kórejcov ešte veľa učiť. Vďaka množstvu technológií vám na palube elektrickej Kony nebude chýbať prakticky nič a vďaka jej veľmi dobrému dojazdu ju viete pokojne využívať aj ako auto na dlhšie cesty, prípadne dokonca ako auto pre menšiu rodinu. A v neposlednom rade, vzhľadom na výbavu a funkčnosť ponúka Kona Electric aj veľmi dobrý pomer ceny a hodnoty. Ako celok tak odo mňa dostáva krásnych 9/10 bodov a môžem ju jednoznačne odporučiť.

2020 Hyundai Kona Electric+ test recenzia skúsenosti
2020 Hyundai Kona Electric+ test recenzia skúsenosti
2020 Hyundai Kona Electric+ test recenzia skúsenosti
2020 Hyundai Kona Electric+ test recenzia skúsenosti
2020 Hyundai Kona Electric+ test recenzia skúsenosti
2020 Hyundai Kona Electric+ test recenzia skúsenosti interiér
2020 Hyundai Kona Electric+ test recenzia skúsenosti interiér
2020 Hyundai Kona Electric+ test recenzia skúsenosti kufor
2020 Hyundai Kona Electric+ test recenzia skúsenosti interiér