Tento zaujímavý kórejský kombík a dvojičku Kie Cee’d SW z videnia určite poznáte – po našich cestách ich jazdí neúrekom. Ako však funguje druhá generácia Hyundaiu I30 CW ako jazdenka?
Technické parametre
- Rok výroby – 2014
- Generácia vozidla – 2. (spred faceliftu)
- Najazdené kilometre – 67 000
- Zdvihový objem motora – 1582 cm3
- Palivo – nafta
- Počet valcov/ventilov na valec – 4/4 (radový, preplňovaný turbom)
- Prevodovka – manuálna, 6 stupňov
- Poháňaná náprava – predná
- Maximálny výkon – 94 kW pri 4000 ot/min
- Maximálny krútiaci moment – 260 Nm pri 1900 – 2750 ot/min
- Maximálna rýchlosť – 197 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 10.9 s
- Nameraná spotreba mesto – 6.4 l/100 km
- Nameraná spotreba mimo mesta – 6,0 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 6.1 l/100 km
- Emisie CO2 – 99 g/km
- Emisná norma – EURO 5
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4485 mm
- Šírka – 1780 mm
- Výška – 1500 mm
- Rázvor – 2650 mm
- Rozchod vpredu – 1563 mm
- Rozchod vzadu – 1571 mm
- Svetlá výška – 140 mm
- Batožinový priestor min. – 528 l
- Batožinový priestor max. – 1642 l
- Pohotovostná hmotnosť – 1480 kg
- Užitočné zaťaženie – 440 kg
- Celková hmotnosť – 1920 kg
Plusy
- pekný a hodnotne vyzerajúci dizajn
- veľké predné sedadlá
- 3 režimy posilňovača riadenia – comfort, normal, sport
- presné a príjemné radenie
- viacprvková zadná náprava – vyvážené jazdné vlastnosti
- veľký a praktický kufor
- slušná výbava
- dobré brzdy
Mínusy
- lacnejšie plasty v interiéri
- stredné kožené sedadlo vzadu sa šmýka
Spoľahlivosť
Hyundai I30 druhej generácie poteší veľmi solídnou spoľahlivosťou. Menšou nevýhodou je len slabší lak, ktorý sa veľmi ľahko poškrabe a objavujú sa na ňom odreniny od kamienkov. Niektoré benzínové motory trpeli problémami s ojničnými ložiskami, pri niektorých modeloch sa zas vyskytovali problémy s únikmi oleja a elektrickým posilňovačom riadenia. Týmito problémami však trpeli zvyčajne len modely zo začiatku výroby. Pri kúpe naftového motora odporúčam verziu 1.6 CRDi, ktorá je vybavená spoľahlivejším vstrekovacím systémom Bosch, motor 1.4 CRDi mal menej spoľahlivé vstrekovanie značky Delphi. Za spoľahlivosť dostáva Hyundai I30 7/10 bodov.
Záver
Veľmi dlho som dumal a skúmal, no nech sa akokoľvek veľmi snažím, nedokážem na Hyundai I30 CW nájsť v zásade žiadne veľké nevýhody. Je to len dôkaz toho, čo už dlho tvrdím – Hyundai už ani zďaleka nie je tou značkou, akou bol pred desiatimi rokmi. Práve pri druhej generácii Hyundaiu I30 nám začala táto kórejská značka ukazovať, akou cestou sa chce ďalej uberať. Í-tridsiatka v prvom rade zaujme naozaj pekným dizajnom, špeciálne vo výbave Style. Nevšimnúť sa nedajú chrómové prvky a najmä veľmi pekné lesklé kolesá. Solídny a pekný je aj interiér, jedinou chybičkou krásy sú nie práve najkvalitnejšie plasty. Koženo-látkové sedadlá sú veľké a pohodlné, či už predné, ale aj zadné. Miesta na nohy vzadu je tak akurát, pasažierom na strednom sedadle bude prekážal šmýkajúci sa kožený povrch. Pri jazde poteší posilňovač riadenia s premenlivým účinkom a možnosťou výberu jedného z troch režimov – Comfort, ktorý je mimoriadne ľahký a vhodný prakticky len do mesta, Normal a Sport. V režime Sport je pekne tuhý a najmä priamy, čo je veľmi fajn a takéto nastavenie sa mi veľmi páči. Akurát mohol dávať o kúsok viac spätnej väzby, potom by to bolo dokonalé. Podvozok bez problémov filtruje nerovnosti, zároveň však nie je príliš mäkký a v zákrutách dobre podrží. Jazdným vlastnostiam prispieva viacprvková zadná náprava. Hyundai I30 CW GD je tak skvelým balením so slušnou výbavou a spoľahlivosťou a vyhovie aj náročnejším zákazníkom. Ak teda lovíte vo vodách jazdených áut nižšej strednej triedy, Í-tridsiatku si rozhodne vyskúšajte – stojí naozaj za to! Celkovo odo mňa Hyundai I30 CW dostáva 8/10 bodov.
Hyundai I30 CW GD 1.6 CRDi Style do testu zapožičal autobazár Autotrio Liptovský Mikuláš.