Keď sa povie Ford, mnohí si hneď predstavia veľmi dobré jazdné vlastnosti. Ako je to však v prípade modelu Kuga? Oplatí sa toto populárne SUV od Fordu voliť ako jazdenku s vyše 180 000 najazdenými kilometrami? Zisťoval som vo videoteste…
Technické parametre
- Rok výroby – 2015
- Generácia vozidla – 2. (verzia spred faceliftu)
- Najazdené kilometre – 183 000
- Zdvihový objem motora – 1997 cm3
- Palivo – nafta
- Počet valcov/ventilov na valec – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
- Prevodovka – automatická PowerShift, 6 stupňov
- Poháňaná náprava – pohon všetkých 4 kolies
- Maximálny výkon – 132 kW pri 3500 ot/min
- Maximálny krútiaci moment – 400 Nm pri 2000 – 2500 ot/min
- Maximálna rýchlosť – 200 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 10.0 s
- Nameraná spotreba mesto – 6,8 l/100 km
- Nameraná spotreba mimo mesta – 5,9 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 6,4 l/100 km
- Emisie CO2 – 134 g/km
- Emisná norma – EURO 6
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4531 mm
- Šírka – 1838 mm
- Výška – 1703 mm
- Rázvor – 2690 mm
- Rozchod vpredu – 1573 mm
- Rozchod vzadu – 1583 mm
- Svetlá výška – 192 mm
- Batožinový priestor min. – 456 l
- Batožinový priestor max. – 1603 l
- Pohotovostná hmotnosť – 1716 kg
- Celková hmotnosť – 2230 kg
Plusy
- pekný dizajn s prvkami športovosti
- dostatok miesta na zadných sedadlách, absencia stredového tunela
- bohatá výbava
- silný a úsporný motor
- dobré naladenie automatickej prevodovky
- príjemné jazdné vlastnosti
- dobre fungujúci systém automatického parkovania
Mínusy
- lacný praskavý plast na stredovom tuneli
- mierne hlučnejší podvozok
- neintuitívne a komplikované ovládanie infotainmentu
Spoľahlivosť
Hoci o spoľahlivosti Fordov kolujú v spoločnosti rôzne vtipy, tie platia najmä pri starších modeloch. Ford Kuga 2. generácie je totiž skutočne spoľahlivým autom, aj po vyše 180 000 najazdených kilometroch fungoval a vyzeral ako nový. Spoľahlivosť potvrdzujú aj mnohé skúsenosti majiteľov. Po stránke spoľahlivosti je solídny aj motor 2.0 TDCI, ktorý taktiež netrpel žiadnymi závažnými často sa opakujúcimi závadami. Za spoľahlivosť dávam Fordu Kuga 2.0 TDCI 2. generácie 8/10 bodov.
Záver
Hneď prvou vecou, ktorú som si v prípade Kugy vyskúšal, boli práve jazdné vlastnosti. Hoci jazdí fajn, na iné modely Fordu sa pri dynamickej jazde jednoducho nechytá. Nerovnosti tlmí veľmi príjemne, no pri prejazde nerovností vo vyššej rýchlosti už podvozok trochu znervóznie a pri rýchlom prejazde zákrut už cítiť náklony karosérie. Kuga je teda orientovaná skôr na bežných vodičov, nie pretekárov hľadajúcich športové SUV. Príjemným prekvapením bol motor so slušným krútiacim momentom 400 Nm, ktorý parádne ťahá za každých okolností a jeho spárovanie so 6-stupňovou automatickou prevodovkou PowerShift je podarené. Prevodovka radí príjemne a jej naladenie sa k charakteru auta hodí. Motor poteší aj spotrebou, ktorá sa vie v priemere hýbať pod 7 l/100 km.
Po stránke praktickosti Kuga neohúri, no ani nesklame. V kufri praktické riešenia absentujú, no jeho objem je postačujúci. Na zadných sedadlách a vpredu nájdu pasažieri dostatok odkladacích priestorov, ale aj dostatok priestoru na nohy a hlavu. Výbava Titanium zahŕňa všetko, čo by moderný motorista mohol od auta chcieť, plus príjemné bonusy, ako napríklad systém automatického parkovania, parkovaciu kameru a senzory vpredu aj vzadu. Ford Kuga 2. generácie s motorom 2.0 TDCI je teda pekným, funkčným a spoľahlivým balíkom, ktorý rozhodne ocení každá rodina, ktorá občas využije aj schopnosti pohonu všetkých 4 kolies. Áno, Kuga má svoje chybičky. No dávam jej veľmi pekných 7/10 bodov a odporúčam!
Ford Kuga 2.0 TDCI Titanium 2. generácie do testu zapožičal autobazár Autotrio Liptovský Mikuláš.