fbpx
2017 BMW X1 F48 18d sDrive test recenzia skúsenosti jazdenka

Prémiové malé SUV sa na Slovensku tešia pomerne veľkej obľube, najmä ako jazdenky. BMW X1 je už na prvý pohľad skutočne zaujímavou voľbou, oplatí sa ale naozaj? Aké výhody a nevýhody ako jazdenka prináša? To som zisťoval v podrobnom videoteste jazdenky s 95 000 najazdenými kilometrami!

Technické parametre

  • Rok výroby – 2017
  • Generácia vozidla –  2. (generácia F48)
  • Najazdené kilometre – 95 000
  • Zdvihový objem motora – 1995 cm3
  • Palivo – nafta
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
  • Prevodovka – automatická Steptronic, 8 stupňov
  • Poháňaná náprava – predná
  • Maximálny výkon – 110 kW pri 4000 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 330 Nm pri 1750 – 2750 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 205 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 9,2 s
  • Nameraná spotreba mesto – 6,2 l/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 4,8 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 5,5 l/100 km
  • Emisie CO2 – 114 – 119 g/km
  • Emisná norma – Euro 6

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4439 mm
  • Šírka – 1821 mm
  • Výška – 1598 mm
  • Rázvor – 2670 mm
  • Rozchod vpredu – 1561 mm
  • Rozchod vzadu – 1562 mm
  • Svetlá výška – 183 mm
  • Batožinový priestor min. – 505 l
  • Batožinový priestor max. – 1550 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1470 kg
  • Celková hmotnosť – 2065 kg

Plusy

  • stále moderný dizajn
  • veľký a praktický kufor
  • dostatok priestoru na zadných sedadlách
  • kvalitné použité materiály v interiéri
  • veľmi dobre fungujúci systém iDrive
  • skvele naladený podvozok
  • pružné reakcie motora
  • veľmi dobré zladenie motora a automatickej prevodovky
  • dobre nastavený posilňovač riadenia
  • skvelá spotreba

Mínusy

  • nie práve najkrajšie základné predné sedadlá
  • zbytočné vysoká páka voliču automatu
  • citeľné vibrácie motora na voľnobehu

Spoľahlivosť

BMW X1 generácie F48 je samo o sebe spoľahlivým autom, majitelia sa nesťažujú na časté a pravidelne opakujúce sa poruchy. Solídnosť spracovania auta môžem potvrdiť aj ja, interiér nejavil absolútne žiadne známky opotrebenia a aj technické časti auta (motor, prevodovka, podvozok) fungovali ako na novom aute. Motor 18d starších generácií bol často kritizovaný za horšiu spoľahlivosť, avšak v BMW X1 generácie F48 je už osadená novšia verzia tohto motora, ktorá už taká problematická nie je. Dokonca si dovolím povedať, že motor 18d je do BMW X1 skutočne dobrou voľbou. Za spoľahlivosť tak odo mňa X1-tka dostáva 9/10 bodov.

Záver

Hoci šedé farby takmer na žiadnom aute nevyzerajú dobre, musím povedať, že BMW X1 sa šedá farba skutočne hodí. Napriek tomu, že X1-tka je najmenším SUV modelom značky, už vonkajšie proporcie naznačujú, že v skutočnosti vôbec nie je malá. Tento dojem potvrdí aj pohľad do batožinového priestoru. Ten je fakt veľký, po jeho stranách sú rôzne praktické riešenia a pod dnom je obrovská priehradka. Sem sa bez problémov zbalí aj naozaj veľká rodina. Potešil ma aj priestor na zadných sedadlách, s mojou výškou 186 cm som mal dostatok priestoru na kolená a obrovskú rezervu som mal aj na hlavou. Akurát, stredné sedadlo je pre dospelého človeka trochu nepohodlné. Odkladacie priestory sú dostatočne veľké a dobre využiteľné, tak vzadu, ako aj v prednej časti interiéru.

Pochvalu si zaslúžia aj použité materiály, ktoré síce nie sú najprémiovejšie, no väčšina plastov je mäkčená a pôsobí kvalitne. Čo už ale prémiovo rozhodne nepôsobí, sú predné sedadlá. Tie sú základnou verziu látkových sedadiel a vyzerajú, ako keby boli prebraté z niekoľkonásobne lacnejšieho auta. Nemajú takmer žiadne bočné vedenie, no musím uznať, že sedí sa v nich celkom dobre. Nastaviteľné sú iba manuálne. Ovládače na palubnej doske sú intuitívne rozložené, veľkú pochvalu si zaslúži infotainment iDrive, ktorý sa ovláda klasickým otočným ovládačom na stredovej konzole.

Po jazdnej stránke musím uznať, že aj BMW X1 si zachováva niektoré črty klasického BMW. Teda, podvozok je nastavený športovejšie, avšak nie príliš tvrdo, takže nevytrasie vás ani na ostrejších nerovnostiach. Volant je pomerne malý a dobre vykrojený, posilňovač riadenia má rýchlu odozvu a je adekvátne tuhý. Prekvapil ma aj motor 18d, ktorý okamžite reaguje na stlačenie plynového pedálu a s automatickou prevodovkou Steptronic si rozumie bez akýchkoľvek výrad. Mimochodom, prevodovka má 8 stupňov, poskytuje nádherne plynulé rozjazdy a reaguje perfektne pri každej jazdnej situácii. Po výkonovej stránke motor 18d celkom postačuje, pokiaľ nie ste žiaden pretekár, tak na nedostatok výkonu trpieť určite nebudete. Poteší vás svojou spotrebou, ktorú viete pri úspornej jazde bez problémov stlačiť pod 5 litrov na 100 km.

Teda, BMW X1 F48 18d ma ako celok veľmi príjemne prekvapilo a potešilo. Menšie predsudky som mal najmä pred motorom 18d, no ten mi ukázal, že je naozaj dobrý po všetkých stránkach. V X1-tke si vďaka citeľnej športovej charizme príde na svoje aj človek, ktorý si chce občas užiť radosť za volantom. Pokiaľ hľadáte prémiové malé SUV, ktoré sa nebude cítiť ako doma len v meste, ale aj na diaľnici a okresných cestách, BMW X1 generácie F48 môže byť naozaj dobrou voľbou. Ako jazdenka sa dá naviac zohnať za vcelku dostupné ceny. Ako celok odo mňa BMW X1 F48 18d dostáva 8/10 bodov.

2017 BMW X1 F48 18d sDrive test recenzia skúsenosti jazdenka
2017 BMW X1 F48 18d sDrive test recenzia skúsenosti jazdenka
2017 BMW X1 F48 18d sDrive test recenzia skúsenosti jazdenka
2017 BMW X1 F48 18d sDrive test recenzia skúsenosti jazdenka
2017 BMW X1 F48 18d sDrive test recenzia skúsenosti jazdenka
2017 BMW X1 F48 18d sDrive test recenzia skúsenosti jazdenka interiér
2017 BMW X1 F48 18d sDrive test recenzia skúsenosti jazdenka interiér
2017 BMW X1 F48 18d sDrive test recenzia skúsenosti jazdenka kufor
2017 BMW X1 F48 18d sDrive test recenzia skúsenosti jazdenka interiér