Hybridizácia veľkých SUV-čiek sa stáva pre automobilky čoraz populárnejším spôsobom, ako znížiť flotilové emisie a spĺňať tak prísne emisné normy. Kým niektorí výrobcovia s hybridmi len začínajú, Honda má s nimi už dlhoročné skúsenosti. Osobne ma preto veľmi zaujímalo, ako sa Japoncom podarilo vyladiť elektrifikovaný pohon v obľúbenom modeli CR-V. Do rúk sa mi nakoniec dostala veľmi zaujímavá verzia s prívlastkom Sport Line a Black Edition, ktorá ma vo viacerých oblastiach veľmi prekvapila!
Technické parametre
- Rok výroby – 2020
- Generácia vozidla – 5.
- Najazdené kilometre – 15 000
- Zdvihový objem motora – 1993 cm3
- Palivo – benzín + elektrina
- Počet valcov/ventilov na valec – 4/4 (radový, atmosférický)
- Prevodovka – automatická, e-CVT
- Poháňaná náprava – predná
- Maximálny výkon – spaľovací motor (107 kW pri 6200 ot/min) + elektromotor (135 kW )
- Maximálny krútiaci moment – spaľovací motor (175 Nm pri 4000 ot/min) + elektromotor (315 Nm)
- Maximálna rýchlosť – 180 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 8,6 s
- Nameraná spotreba mesto – 7,2 l/100 km
- Nameraná spotreba mimo mesta – 6,9 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 7,1 l/100 km
- Emisie CO2 – 151 g/km
- Emisná norma – EURO 6
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4600 mm
- Šírka – 1855 mm
- Výška – 1679 mm
- Rázvor – 2663 mm
- Rozchod vpredu – 1602 mm
- Rozchod vzadu – 1630 mm
- Svetlá výška – 190 mm
- Batožinový priestor min. – 499 l
- Batožinový priestor max. – 1694 l
- Pohotovostná hmotnosť – 1680 kg
- Celková hmotnosť – 2240 kg
Plusy
- štýlový black on black konfig s decentnými športovými doplnkami
- praktický batožinový priestor
- veľa priestoru na zadných sedadlách aj pre 3 dospelých ľudí
- uhol otvorenia zadných dverí až 90 stupňov
- príjemné kožené predné sedadlá
- dobre naladený podvozok, slušné jazdné vlastnosti
- veľmi dobré vyladenie hybridného pohonného ústrojenstva
- možnosť nastavovania úrovne rekuperácie pádlami pod volantom
Mínusy
- slabšie odhlučnenie od podvozka
- zastaralý infotainment
- staromódny kľúč od auta 🙂
Ceny
- Základ – 31 590 €
- Základ výbava Sport Line – 37 090 €
- Testovaný kus – 37 090 €
Záver
Hoci čierna farba zbytočne potláča dizajnový potenciál niektorých áut, musím uznať, že dizajnu Hondy CR-V necháva fakt vyniknúť. Spolu s čiernymi zliatinovými diskami vytvára atraktívne pôsobiacu kombináciu, ktorú by som ja osobne rozhodne volil. Hodnota objemu batožinového priestoru Hondy CR-V Hybrid možno na papieri neohúri, no v skutočnosti je kufor fakt veľký a dobre využiteľný. Nakladacia hrana je pomerne nízko, takže sa vám do neho budú pohodlne nakladať aj veľké a ťažké predmety. Jediná vec, ktorá mi robila trochu vrásky na čele, bolo lacnejšie pôsobiace plató. Z kufra si viete sklopiť zadné sedadlá, pričom po ich sklopení vzniká úplná rovina, čo posúva praktickú využiteľnosť Hondy CR-V na nový level. Samotné zadné sedadlá sú celokožené a veľmi pohodlné. Chýbala mi však možnosť ich vyhrievania, keďže v zimnom období sú na dotyk fakt chladné. Potešia vás ale kráľovským priestorom vo všetkých smeroch, aj keď ste väčšieho vzrastu. Komfortne sa na nich usadia aj traja dospelí ľudia, pričom strednému pasažierovi nebude prekážať žiaden stredový tunel. Z praktického hľadiska musím pochváliť zadné dvere, ktoré sa otvárajú až do uhla 90 stupňov a po stránke „feelingu“ ma potešila čierna stropnica, ktorá dokonale dotvára Black Edition paket.
Predné celokožené sedadlá vás taktiež potešia svojím komfortom a hoci nastaviteľné sú iba manuálne, umožňujú nastavovať si elektricky bedrovú opierku. Rýchlo som si v nich našiel optimálny posed a neotravovali ma ani pri dlhšej ceste. Interiér Hondy CR-V Hybrid Sport Line Black Edition je zahalený v rúšku čiernej farby, čo sa mne osobne páčilo. Spracovaný je fakt kvalitne a miestami pôsobí dokonca až prémiovo. Nájdete v ňom ale aj niekoľko kontrastných prvkov, napríklad lacnejšie pôsobiace tlačidlá na volante. Infotainment má pomerne malý displej a nie je práve najmodernejší. Na dotyky reaguje pomalšie a neohúri ani grafikou. Avšak, pomerne jednoducho sa ovláda a rýchlo v ňom nájdete to, čo potrebujete. Doménou Hondy CR-V sú odkladacie priestory, ktorých je veľmi veľa a sú skvele využiteľné.
Pri jazde ma tešilo naladenie hybridného pohonu. V ňom má hlavné slovo elektromotor, ktorý poháňa kolesá. Atmosférický benzínový štvorvalec slúži väčšinou len ako generátor elektrickej energie, pričom svoje otáčky prispôsobuje tomu, ako veľmi šliapete na plyn, aby dokázal elektromotor zásobovať dostatočným množstvom elektrickej energie. Ku kolesám sa spaľovací motor priamo pripája len pri ustálenej jazde na okreskách alebo diaľnici. Prepínanie medzi jednotlivými režimami je mimoriadne plynulé, motor rýchlo reaguje na zošliapnutie plynu a hoci po dynamickej stránke nie je žiadnym trhačom asfaltu, myslím, že väčšine vodičov bude postačovať. Na diaľnici sa hybridný pohon svojou ekonomickosťou nevyznamená, no jeho hlavným teritóriom sú mestské a okresné cesty. Na nich dosahuje veľmi príjemnú spotrebu okolo 7 l/100 km, čo je vzhľadom na veľkosť a hmotnosť auta super hodnota. V mestskej premávke dokáže pri pokojnom jazdení Honda CR-V Hybrid prejsť dokonca približne 3 km na čisto elektrický pohon. Pri jazdení oceníte aj možnosť voľby úrovne rekuperácie pádlami pod volantom, pričom v najsilnejšom režime dokáže auto rekuperáciou brzdiť pomerne intenzívne.
Ako celok je tak Honda CR-V Hybrid Sport Line štýlovo vyzerajúcim a mimoriadne praktickým SUV, ktoré okrem iného ponúka aj množstvo asistenčných systémov a komfortných prvkov výbavy. Benefity hybridného systému sú citeľné najmä pri jazdení po meste, uvedomíte si ich predovšetkým pri pohľade na mestskú spotrebu a po stlačení plynu, kedy auto zbytočne nečaká na podradenie prevodovky. Honda CR-V Hybrid Sport Line ma svojím fungovaním potešila a dávam jej pekných 8/10 bodov.