fbpx
2021 Suzuki Ignis Hybrid GLX test recenzia skúsenosti

Najnovšia generácia Suzuki Ignis si na Slovensku nachádza veľa priaznivcov. Môže za to predovšetkým dobre nastavená cenová politika, ale aj samotné vlastnosti auta. Ignis ma zaujal už pri prvom predstavení na trh, preto som bol veľmi zvedavý, ako dokáže fungovať v realite. Nespôsobuje vysoká stavba karosérie problémy pri rýchlom prejazde zákrut? Ako prispieva hybridný systém k efektivite prevádzky? A v neposlednom rade, dokáže Ignis poskytnúť dostatok priestoru a praktických riešení?

Technické parametre

  • Rok výroby – 2020
  • Generácia vozidla –  2.
  • Najazdené kilometre – 10 000
  • Zdvihový objem motora – 1197 cm3
  • Palivo – benzín
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 4/4 (radový, atmosférický)
  • Prevodovka – automatická, CVT
  • Poháňaná náprava – predná
  • Maximálny výkon – 61 kW pri 6000 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 107 Nm pri 2800 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 155 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 12,4 s
  • Nameraná spotreba mesto – 6,4 l/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 5,2 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 5,8 l/100 km
  • Emisie CO2 – 124-126 g/km
  • Emisná norma – EURO 6

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 3700 mm
  • Šírka – 1690 mm
  • Výška – 1605 mm
  • Rázvor – 2435 mm
  • Rozchod vpredu – 1460 mm
  • Rozchod vzadu – 1470 mm
  • Svetlá výška – 180 mm
  • Batožinový priestor min. – 260 l
  • Batožinový priestor max. – 1100 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 965 kg
  • Celková hmotnosť – 1330 kg

Plusy

  • kompaktné rozmery karosérie, krátke previsy, dobrá svetlá výška
  • slušne svietiace stretávacie a diaľkové svetlomety
  • prakticky posúvateľné a sklápateľné zadné sedadlá
  • ľahké nastupovanie do interiéru, vzhľadom na triedu auta dostatok priestoru
  • pohodlné sedadlá
  • dobré jazdné vlastnosti aj pri dynamickej jazde
  • malý polomer otáčania
  • veľmi dobrý výhľad z auta
  • tichý chod motora na voľnobehu a nízke vibrácie
  • dobré naladenie fungovania hybridného systému

Mínusy

  • hluk od motora a podvozka pri vyššej rýchlosti
  • slabšie brzdy, pomerne veľká „mŕtva zóna“ brzdového pedála
  • rozjazdy s CVT prevodovkou vyžadujú zvyk (prudká reakcia na stlačenie plynového pedála)

Ceny

  • Základ – 11 320 €
  • Základ výbava GLX – 13 790 €
  • Testovaný kus – 16 130 €

Záver

Unikátny dizajn Suzuki Ignis si rozhodne nepomýlite s ničím iným. Samotný výrobca Ignis označuje ako mini SUV a pravdupovediac, nijako tým nepreháňa. Suzuki Ignis má vzhľadom na triedu pomerne slušnú svetlú výšku a minimálne previsy, takže v ľahšom teréne sa rozhodne nestratí. Naviac, kúpiť si ho viete aj s pohonom všetkých štyroch kolies. Hoci vonkajšie proporcie veľkú priestrannosť interiéru nenaznačujú, opak je pravdou. Objem kufra viete jednoducho zväčšiť posunutím zadných sedadiel. Samotné zadné sedadlá potešia dostatkom priestoru a nielen možnosťou posúvania, ale aj naklápania opierky. Každý si tak nájde komfortný posed. Ignis si viete kúpiť buď vo verzii s fixnými zadnými sedadlami, kedy je 5-miestnym autom, alebo vo verzii s posúvateľnými a sklápateľnými sedadlami, ktoré sú však iba dve a auto je tak homologované ako 4-miestne. Osobne by som volil práve túto 4-miestnu konfiguráciu, ktorá prináša veľa praktických benefitov. Ozaj, zadné dvere sa otvárajú takmer do 90-stupňového uhla a otvor na nastupovanie je dostatočne veľký.

Predná časť interiéru Ignisu neohúri kvalitou materiálov, no poteší štýlovými farbenými doplnkami. Nemáte tak pocit lacného auta a na palube sa budete cítiť veľmi príjemne. Predné sedadlá poskytujú slušný komfort. Nájdete tu aj dostatok odkladacích priestorov. Displej infotainmentu funkcionalitou neohúri a na dotyky reaguje pomalšie, avšak má zabudovanú navigáciu a viete ho jednoducho spárovať so smartfónom.

Hybridný systém Suzuki Ignis je tvorený 10 Ah akumulátorom umiestneným pod sedadlom vodiča a štartér-generátorom, ktorý rekuperuje elektrickú energiu, zabezpečuje hladké štartovanie motora a pomáha pri akcelerácii. Keďže krútiaci moment štartér-generátora je až 50 Nm, pri zrýchľovaní dokáže spaľovaciemu motoru celkom slušne pomôcť. Zrejme aj vďaka nemu dosahuje Suzuki Ignis maximálny krútiaci moment už pri 2800 ot/min, čo pri atmosférických štvorvalcových motoroch nie je bežné. Skutočnosť, že pod kapotou je štvorvalec a nie trojvalec, sa prejavuje na kultivovanom chode motora, bez akýchkoľvek citeľných vibrácií na voľnobehu. Po stránke dynamiky výkon a krútiaci moment na hmotnosť Ignisu postačuje. Na čo si však treba trochu zvykať, to je rozbiehanie sa s CVT prevodovkou. Tá je tak trochu premotivovaná a rozbieha sa približne tak, ako sa DSG prevodovka rozbieha v športovom režime. Auto má tendenciu vypáliť vpred, treba sa tak naučiť s plynovým pedálom zaobchádzať o niečo citlivejšie. Potom už s rozbehmi nebudete mať žiaden problém. Mierny „upgrade“ by si zaslúžili brzdy, ktorých brzdný účinok nie je práve svetoborný. Trochu mi vadila dlhá mŕtva zóna brzdového pedálu. Čo musím ale naopak pochváliť, to je podvozok. Hoci na veľkých mestských nerovnostiach sa môže javiť ako zbytočne tuhý, jeho tuhšie nastavenie oceníte pri rýchlejšom rezaní zákrut. Vtedy je Ignis až prekvapivo stabilný a dokonca vám dokáže vyčariť aj úsmev na tvári.

Ako celok funguje Suzuki Ignis veľmi dobre a hybridný pohon mu svedčí. Prináša viac benefitov, ako by ste možno čakali a vyladený je veľmi dobre. Nepochybne má priaznivý vplyv aj na spotrebu, ktorá bola počas celého testovacieho týždňa na príjemnej úrovni – v priemere 5,8 l/100 km, a to som Ignis nijako nešetril a značnú časť kilometrov som absolvoval na diaľnici. Suzuki Ignis je skvelým autom pre každého, kto hľadá univerzálne vozidlo na mestské jazdenie, no zároveň ktoré sa nestratí ani mimo mesta a v miernom teréne. Benefitom je aj jednoduchá japonská technika, ktorá zaručuje slušnú spoľahlivosť v budúcnosti. Suzuki Ignis Hybrid ma príjemne prekvapilo a dávam mu 7/10 bodov.

2021 Suzuki Ignis Hybrid GLX test recenzia skúsenosti
2021 Suzuki Ignis Hybrid GLX test recenzia skúsenosti
2021 Suzuki Ignis Hybrid GLX test recenzia skúsenosti
2021 Suzuki Ignis Hybrid GLX test recenzia skúsenosti
2021 Suzuki Ignis Hybrid GLX test recenzia skúsenosti
2021 Suzuki Ignis Hybrid GLX test recenzia skúsenosti interiér
2021 Suzuki Ignis Hybrid GLX test recenzia skúsenosti interiér
2021 Suzuki Ignis Hybrid GLX test recenzia skúsenosti kufor
2021 Suzuki Ignis Hybrid GLX test recenzia skúsenosti interiér