Nové BMW X1 je väčšie a praktickejšie ako jeho predchodca, no stratilo niektoré zo svojich pôvodných čŕt, ako napríklad pohon zadných kolies. Moja otázka tak znie: dokáže ešte stále jazdiť a fungovať ako pravé BMW? Odpoveď som hľadal počas krátkeho testu, pri ktorom nesmela chýbať moja kamera…
Technické parametre
- Rok výroby – 2020
- Generácia vozidla – 2. (verzia po facelifte)
- Najazdené kilometre – 2000
- Zdvihový objem motora – 1995 cm3
- Palivo – nafta
- Počet valcov/ventilov na valec – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
- Prevodovka – automatická Steptronic, 8 stupňov
- Poháňaná náprava – pohon všetkých 4 kolies xDrive
- Maximálny výkon – 110 kW pri 4000 ot/min
- Maximálny krútiaci moment – 350 Nm pri 1750 – 2500 ot/min
- Maximálna rýchlosť – 204 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 9,4 s
- Nameraná spotreba mesto – 5,6 l/100 km
- Nameraná spotreba mimo mesta – 4,7 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 5,2 l/100 km
- Emisie CO2 – 140 g/km
- Emisná norma – EURO 6d-TEMP
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4447 mm
- Šírka – 1821 mm
- Výška – 1598 mm
- Rázvor – 2670 mm
- Rozchod vpredu – 1561 mm
- Rozchod vzadu – 1562 mm
- Svetlá výška – 183 mm
- Batožinový priestor min. – 505 l
- Batožinový priestor max. – 1550 l
- Pohotovostná hmotnosť – 1680 kg
- Celková hmotnosť – 2190 kg
Záver
Keďže auto som mal zapožičané iba na krátku dobu, nestihol som ho naplno vyskúšať ako v prípade štandardného testu, preto v tomto prípade vynechávam sekciu plusov a mínusov. Predsa len som sa však pozrel so kufra, ktorý ma potešil slušným objemom a praktickosťou a rovnako príjemné boli aj zadné sedadlá. V tomto smere cítiť jasný pokrok voči predchodcovi, aktuálna generácia BMW X1 má na zadných sedadlách fakt veľa miesta. Interiér pôsobí skutočne kvalitným a solídnym dojmom, tak, ako sa na BMW patrí. Praktickosť nechýba ani v prednej časti interiéru, takže racionálne založení ľudia si tu rozhodne prídu na svoje. No ako sú na tom jazdné vlastnosti, ktoré sú v prípade BMW podstatným faktorom?
Na odozve posilňovača riadenia hneď aj v normálnom režime cítite, že je o niečo tuhší ako v prípade konkurencie, čo je neklamný znak, že BMW sa v tomto smere snažilo navodiť menšiu športovosť. Jemne športovému pocitu napomáha aj samotný volant, ktorý perfektne padne do ruky. Naopak, keď sa pozrieme na motor, ten je asi tým posledným, čo by športovo ladený vodič vo svojom aute chcel. Musím ale uznať, že napriek svojmu nižšiemu výkonu nie je na pocit vôbec slabý a bežným vodičom bude podľa mňa postačovať. Automatická prevodovka Steptronic radí perfektne, a to v akejkoľvek jazdnej situácii. Veľkú športovosť však netreba čakať od podvozka, hoci stále je naladený tuhšie ako v prípade mnohých konkurentov, nejako špeciálne vás na dynamickú jazdu nebude lákať. Všeobecne musím zhodnotiť, že BMW X1 nie je autom, ktoré by bolo ideálnym reprezentantom športového charakteru, aký by ste od BMW možno čakali. No ním ani byť nemá. Na druhej strane však musím uznať, že mierna dávka športovosti mu rozhodne nechýba a s iným motorom pod kapotou by ste si s ním možno aj užili celkom zábavu. Najmä na snehu a s pohonom xDrive. Ak teda hľadáte prémiové malé SUV s jemným športovým nádychom, ktoré však v skutočnosti vôbec nie je malé, BMW X1 môže byť naozaj dobrou voľbou. Ako celok odo mňa dostáva pekných 8/10 bodov.
Za zapožičanie auta do testu ďakujem Jožovi, ktorého možno poznáte z portálu https://www.overenie-vozidla.sk/.