Aké je Audi A6 Allroad Quattro za cenu novej Škody Superb a hodí sa mu motor 2.0 TDI? To som zisťoval v tomto podrobnom videoteste, v ktorom som preveril takmer nový kúsok s 20 000 najazdenými kilometrami. Pozrite sa, na aké zaujímavé zistenia som prišiel…
Audi A6 2.0 TDI Allroad Quattro
- Rok výroby – 2023
- Generácia vozidla – C8
- Najazdené kilometre – 20 000
- Zdvihový objem motora – 1968 cm3
- Palivo – nafta
- Počet valcov/ventilov na valec – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
- Prevodovka – automatická DSG, 7 stupňov
- Poháňaná náprava – pohon všetkých 4 kolies
- Maximálny výkon – 150 kW pri 3800 – 4200 ot/min
- Maximálny krútiaci moment – 400 Nm pri 1750 – 3250 ot/min
- Maximálna rýchlosť – 237 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 7,8 s
Spotreba
- Nameraná spotreba mesto – 7,2 l/100 km
- Nameraná spotreba okresné cesty – 6,1 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 6,7 l/100 km
- Objem palivovej nádrže – 63 l
- Emisie CO2 – 152 – 169 g/km
- Emisná norma – EURO 6d
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4951 mm
- Šírka – 1902 mm
- Výška – 1497 – 1542 mm
- Rázvor – 2925 mm
- Rozchod vpredu – 1645 mm
- Rozchod vzadu – 1611 mm
- Svetlá výška – 124 – 184 mm
- Batožinový priemer min – 565 l
- Batožinový priestor max – 1680 l
- Pohotovostná hmotnosť – 1825 kg
- Celková hmotnosť – 2500 kg
Plusy
- priestranný kufor s praktickými riešeniami
- výborný posed na zadných sedadlách
- kvalitne spracovaný interiér
- výborná ergonómia ovládania v interiéri
- super virtuálny prístrojový štít
- výborné predné sedadlá
- skvele naladený vzduchový podvozok
- príjemný prejav motora a prevodovky
- výborný pohon všetkých 4 kolies
- vzhľadom na veľkosť auta super spotreba
Mínusy
- riadenie by v dynamickom režime mohlo byť ešte tuhšie