fbpx

Keď človek počuje slovné spojenie „Renault Clio“, ako prvé si pravdepodobne predstaví obyčajné nudné malé auto od Renaultu. Už malý prívlastok „RS“ však z obyčajného mestského Clia robí úplne iné auto, Renault ale vo svojej histórii išiel ešte ďalej a v rokoch 2001 – 2005 vyrábal Clio so šesťvalcom. Asi už môžete tušiť, že to bola poriadna „šupa“… 

Mám rád RS-ové Renaulty. Dokonca si dovolím tvrdiť, že mám naozaj rád všetky moderné Renaulty, musím uznať že v posledných rokoch zaznamenal Renault neskutočne veľký pokrok, či už v oblasti dizajnu alebo technológií. Krutá pravda je taká, že dávnejšie bol Renault značkou, ktorá vyrábala jedny z najnudnejších a najlacnejšie vyzerajúcich áut pod slnkom. Teda, okrem modelov s prívlastkom RS, ktoré boli perfektné snáď vždy. A práve v dobách, keď Renault vyrábal tie najnudnejšie autá pod slnkom, paradoxne vznikol aj jeden z najlepších Renaultov všetkých čias – Renault Clio V6 Renault Sport. A mne sa toto auto neskutočne páči!

V6 nielen na okrasu

renault clio V6 motor
zdroj – Evo

Renault Clio V6 bol vyrábaný v rokoch 2001 až 2005, jeho existencia mala dve fázy, označované ako Phase 1 a Phase 2. Clio V6 Phase 1 bolo vyrábané od roku 2001 do roku 2003, v roku 2003 prešlo zmenami a nová verzia bola označená Phase 2. Šesťvalec a Clio na prvý pohľad veľmi dokopy nejdú, sám by som si dokonca myslel, že V6 je označenie počtu ventilov motora… 😀 Renault Clio V6 Renault Sport však bol skutočne vybavený plnohodnotným trojlitrovým motorom V6. Jednalo sa o upravenú verziu šesťvalca z Renaultu Laguna. V Cliu V6 Phase 1 bol upravený na výkon 230 koní, Phase 2 mala dokonca výkon 255 koní. Krútiaci moment bol v oboch verziách identický, 300 Nm. Prirodzene, takto veľký motor by sa pod prednú kapotu malého Clia nezmestil, uložený bol tak v strede auta, za prednými sedadlami. Renault Clio V6 bol tak iba dvojmiestnym autom. Výkon sa na kolesá zadnej nápravy prenášal cez 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Spomenúť treba aj zrýchlenie z 0 na 100, ktoré bolo v prípade verzie Phase 1 6,2 sekundy, Phase 2 dala stovku za 5,9 sekundy. Maximálna rýchlosť bola 234, respektíve 246 km/h.

Clio ne-Clio

clio v6 zadok

Renault Clio V6 síce vychádzal z bežného Clia, koniec-koncov je však úplne iným autom. Je výrazne širší, nižší, má úplne iný bodykit, prerobené má nápravy a celú hnaciu sústavu. Z bežného Clia však zostala napríklad prístrojová doska. Clio V6 pribralo voči bežnému Cliu 300 kilogramov, ktoré však výkon motora dostatočne vykompenzoval. Napriek šesťvalcu však bol v niektorých disciplínach obyčajný Relault Clio Sport rýchlejší.

Veľké zviera

renault clio V6 drift
zdroj – Evo

Renault Clio V6 je známy jeho špecifickými jazdnými vlastnosťami, vďaka ktorým je doslova neskrotiteľnou beštiou. Veľký a výkonný motor za prednými sedadlami sa staral o to, že Clio V6 malo v zátačkách veľmi nepredvídateľné správanie, na ktoré ste si museli zvyknúť. Jednoducho, Clio nebolo stavané na tak veľký motor v strede auta a ani mnohé úpravy konštruktérov nepomohli tomu, aby bolo ľahko ovládateľné. Vodič sa tak musí pri jazde plne koncentrovať na to, kam s autom ide, čo plánuje spraviť a ako to tomuto zvieraťu vysvetliť, aby to dobre pochopilo… A práve takéto autá milujem. Clio V6 ani zďaleka nie je ideálne, práve naopak. Má toľko rôznych chýb a nedokonalostí, ktoré sa snáď nedajú ani spočítať. Ako celok je však úžasné. Je to jedno z tých áut, ktoré sa slovami jednoducho nedajú popísať. A ja ho veľmi chcem vo svojej garáži. Keďže som zatiaľ to šťastie previezť sa na ňom nemal, pripájam aspoň video kolegov z AutoTopNL, ktorí si ho užili do sýtosti…

Ako sa Renault Clio V6 Renault Sport páči vám? Vedeli by ste si ho predstaviť vo svojej garáži? 😉