Teda, nie tak celkom. Nový Ford Puma už síce nie je malé športové kupé, no niektoré dizajnové prvky od predchodcu si zachoval. Naviac prináša slušnú nálož výbavy, moderné motory s hybridnou technológiou a mnoho zaujímavých riešení.
Ak trochu sledujete predstavenia nových áut, určite ste si všimli trend pomenúvania nových modelov legendárnymi názvami. Na tom by, samozrejme, nebolo nič zlé. Menší problém však nastáva v prípade, že ono legendárne meno dostane auto, ktoré má od legendárnosti celkom ďaleko. Napríklad, také Mitsubishi Eclipse Cross. Ak by ste čakali nasledovníka legendárneho Eclipsu, čakali by ste márne. Dostanete totiž SUV-čko. A takýchto príkladov by sa našlo viac. Keď som sa teda prvýkrát dopočul, že Ford chystá nástupcu modelu Puma, avšak nebude to pravý nástupca, ale prakticky nový model s karosériou SUV/crossover, veľmi som sa nepotešil. Keď však bola nová Puma oficiálne predstavená, moje nadšenie sa z veľkej časti vrátilo. Áno, je to crossover, no meno Puma nesie celkom oprávnene. Veď, posúďte sami…
Šelma na opätkoch?
Crossovery sú dnes veľmi žiadané a naopak, o malé športové autá je záujem minimálny. Smutné, no nič s tým nespravíme. Dôvod, prečo je nová Puma crossover, je tak jasný. Jedná sa však o skutočne atraktívny crossover. Najviac sa mi však na ňom páči to, že mnohé dizajnové prvky odkazujú priamo na športového predchodcu. Len si všimnite dizajn prednej časti s originálne tvarovanými svetlometmi, ale aj proporcie zadku. Potom si na Googli rozkliknite obrázky pôvodnej Pumy a podobnosť si všimnete okamžite. Palec hore! Športový dizajn Pumy snáď najviac vyzdvihne verzia ST Line, ktorá prináša nielen športové dizajnové prvky, ale dokonca aj mierne upravený podvozok. A môžete si na ňu obuť až 19-palcové kolesá! Verzia Titanium zas sadne každému, kto si potrpí na štýl a vysokú výbavu. Jednou z najväčších domén Pumy je však paradoxne batožinový priestor. Ten má napriek krátkemu zadnému previsu a všeobecne pomerne malej karosérii objem až 456 litrov. Ford ho volá „MegaBox“ a mega objem vyčaroval vďaka hĺbke. Pod dnom kufra sa totiž nachádza ešte obrovský priestor na odloženie vecí. Zaujímavá je zátka na úplnom dne kufra, cez ktorú sa dá z kufra vypustiť voda von z auta. To keby sa vám v kufri náhodou vylial sud s pivom. 😀
Veľa z mála
Ford je mimoriadne hrdý na svoj 1.0 litrový trojvalec, ktorý sa snaží neustále vyvíjať a zlepšovať. Do Pumy prichádza v špičkovej forme, ako mild-hybrid. Motor je totiž podporovaný 11.5 kW štartér/generátorom, ktorý umožňuje extra rýchle naštartovanie motora (za 300 milisekúnd), pri jazde rekuperuje energiu do 48 V akumulátora a naopak, pri akcelerácii pomáha spaľovaciemu motoru. Ford tento motor označuje ako 1.0 EcoBoost BISG (belt-driven integrated starter/generator). Dostupný bude vo dvoch výkonových verziách – 125 a 155 koní. Okrem adekvátneho výkonu poteší aj spotrebou – 5,4 l/100 km v prípade 125 k verzie a 5,6 l/100 km v prípade 155 k verzie. Trojvalec dokáže jeden valec pri nenáročných jazdných podmienkach vypnúť a bežať len na 2 valce. Okrem moderného mild-hybridného trojvalca budú k dispozícii aj klasické EcoBoost benzínové a EcoBlue naftové motory.
Armáda asistentov a technológií
Obrovské množstvo technológií nie je už ani v tejto triede vozidiel nič výnimočné, Ford Puma ich však prináša až nevídané množstvo. 12 ultrazvukových senzorov, tri radary a dve kamery snáď hovoria za všetko. Tento hardvér je základom systému Ford Co-Pilot360, ktorý zahŕňa adaptívny tempomat, systém udržiavania v jazdných pruhoch, čítanie dopravných značiek a podobne. Naviac, spolupracuje so systémom FordPass Connect, ktorý varuje pred rizikami a prekážkami na ceste. K tomu si pripočítajte masážne sedadlá, multimediálny systém Sync 3 s 8-palcovým dotykovým displejom a širokou funkcionalitou či 12.3-palcový displej palubného počítača a high-tech moderné auto je na svete. Puma vyhovie aj tým najnáročnejším zákazníkom, dokonca by som povedal, že v tejto triede prekračuje očakávania.
Žiadna hanba!
Ford Puma je ako celok veľmi sympatické auto. Je to úplne nový model, ktorý však do veľkej miery odkazuje na pôvodnú Pumu. Svojmu predchodcovi v žiadnom prípade nerobí hanbu a má všetku potrebnú výbavu, aby oslovila aj tých najnáročnejších zákazníkov. Už si len vybrať vhodnú výbavovú verziu (za mňa jednoznačne ST Line!), navoliť si do nej jeden z moderných motorov a malé, praktické a komfortné auto do mesta je na svete. Veľmi dobrá robota, Ford!
Pozri tiež:
Zdroj a obrázky – Ford