fbpx

Teda, nie tak celkom. Nový Ford Puma už síce nie je malé športové kupé, no niektoré dizajnové prvky od predchodcu si zachoval. Naviac prináša slušnú nálož výbavy, moderné motory s hybridnou technológiou a mnoho zaujímavých riešení.

Ak trochu sledujete predstavenia nových áut, určite ste si všimli trend pomenúvania nových modelov legendárnymi názvami. Na tom by, samozrejme, nebolo nič zlé. Menší problém však nastáva v prípade, že ono legendárne meno dostane auto, ktoré má od legendárnosti celkom ďaleko. Napríklad, také Mitsubishi Eclipse Cross. Ak by ste čakali nasledovníka legendárneho Eclipsu, čakali by ste márne. Dostanete totiž SUV-čko. A takýchto príkladov by sa našlo viac. Keď som sa teda prvýkrát dopočul, že Ford chystá nástupcu modelu Puma, avšak nebude to pravý nástupca, ale prakticky nový model s karosériou SUV/crossover, veľmi som sa nepotešil. Keď však bola nová Puma oficiálne predstavená, moje nadšenie sa z veľkej časti vrátilo. Áno, je to crossover, no meno Puma nesie celkom oprávnene. Veď, posúďte sami…

Šelma na opätkoch?

Ford Puma 2019
Ford Puma 2019

Crossovery sú dnes veľmi žiadané a naopak, o malé športové autá je záujem minimálny. Smutné, no nič s tým nespravíme. Dôvod, prečo je nová Puma crossover, je tak jasný. Jedná sa však o skutočne atraktívny crossover. Najviac sa mi však na ňom páči to, že mnohé dizajnové prvky odkazujú priamo na športového predchodcu. Len si všimnite dizajn prednej časti s originálne tvarovanými svetlometmi, ale aj proporcie zadku. Potom si na Googli rozkliknite obrázky pôvodnej Pumy a podobnosť si všimnete okamžite. Palec hore! Športový dizajn Pumy snáď najviac vyzdvihne verzia ST Line, ktorá prináša nielen športové dizajnové prvky, ale dokonca aj mierne upravený podvozok. A môžete si na ňu obuť až 19-palcové kolesá! Verzia Titanium zas sadne každému, kto si potrpí na štýl a vysokú výbavu. Jednou z najväčších domén Pumy je však paradoxne batožinový priestor. Ten má napriek krátkemu zadnému previsu a všeobecne pomerne malej karosérii objem až 456 litrov. Ford ho volá „MegaBox“ a mega objem vyčaroval vďaka hĺbke. Pod dnom kufra sa totiž nachádza ešte obrovský priestor na odloženie vecí. Zaujímavá je zátka na úplnom dne kufra, cez ktorú sa dá z kufra vypustiť voda von z auta. To keby sa vám v kufri náhodou vylial sud s pivom. 😀

Veľa z mála

Ford Puma 2019
Ford Puma 2019 kufor

Ford je mimoriadne hrdý na svoj 1.0 litrový trojvalec, ktorý sa snaží neustále vyvíjať a zlepšovať. Do Pumy prichádza v špičkovej forme, ako mild-hybrid. Motor je totiž podporovaný 11.5 kW štartér/generátorom, ktorý umožňuje extra rýchle naštartovanie motora (za 300 milisekúnd), pri jazde rekuperuje energiu do 48 V akumulátora a naopak, pri akcelerácii pomáha spaľovaciemu motoru. Ford tento motor označuje ako 1.0 EcoBoost BISG (belt-driven integrated starter/generator). Dostupný bude vo dvoch výkonových verziách – 125 a 155 koní. Okrem adekvátneho výkonu poteší aj spotrebou – 5,4 l/100 km v prípade 125 k verzie a 5,6 l/100 km v prípade 155 k verzie. Trojvalec dokáže jeden valec pri nenáročných jazdných podmienkach vypnúť a bežať len na 2 valce. Okrem moderného mild-hybridného trojvalca budú k dispozícii aj klasické EcoBoost benzínové a EcoBlue naftové motory.

Armáda asistentov a technológií

Ford Puma 2019 interiér
Ford Puma 2019

Obrovské množstvo technológií nie je už ani v tejto triede vozidiel nič výnimočné, Ford Puma ich však prináša až nevídané množstvo. 12 ultrazvukových senzorov, tri radary a dve kamery snáď hovoria za všetko. Tento hardvér je základom systému Ford Co-Pilot360, ktorý zahŕňa adaptívny tempomat, systém udržiavania v jazdných pruhoch, čítanie dopravných značiek a podobne. Naviac, spolupracuje so systémom FordPass Connect, ktorý varuje pred rizikami a prekážkami na ceste. K tomu si pripočítajte masážne sedadlá, multimediálny systém Sync 3 s 8-palcovým dotykovým displejom a širokou funkcionalitou či 12.3-palcový displej palubného počítača a high-tech moderné auto je na svete. Puma vyhovie aj tým najnáročnejším zákazníkom, dokonca by som povedal, že v tejto triede prekračuje očakávania.

Žiadna hanba!

Ford Puma 2019

Ford Puma je ako celok veľmi sympatické auto. Je to úplne nový model, ktorý však do veľkej miery odkazuje na pôvodnú Pumu. Svojmu predchodcovi v žiadnom prípade nerobí hanbu a má všetku potrebnú výbavu, aby oslovila aj tých najnáročnejších zákazníkov. Už si len vybrať vhodnú výbavovú verziu (za mňa jednoznačne ST Line!), navoliť si do nej jeden z moderných motorov a malé, praktické a komfortné auto do mesta je na svete. Veľmi dobrá robota, Ford!

Pozri tiež:

Zdroj a obrázky – Ford