fbpx

Mnohým z nás bije pod kapotou nášho štvorkolesového miláčika štvorica piestov, no pochopiteľne nie je štvorvalec ako štvorvalec. Veľa závisí od samotného vyladenia motora i výfukového ústrojenstva. Z výrobných liniek dokážu preto sériovo zísť aj dravo a jedinečne znejúce štvorvalce, ktoré dokážu rozkmitať a polahodiť našim ušným bubienkom. Poďte sa pozrieť na náš vlastný výber 5 najlepšie znejúcich štvorvalcových motorov.

V našom výbere prevláda trieda hot hatch, no do výberu sa dostali aj automobily s karosériou kupé či roadster. Podobne sa rôznia aj roky výroby motorov či ich konštrukcia. V nasledujúcich odstavcoch vám okrem videa, v ktorom si budete môcť štvorvalcové symfónie vypočuť, prikladáme aj základné technické parametre daných motorov.

Renault Mégane R.S. 275 Trophy

Prvým vyvoleným je Renault Mégane R.S. 275 Trophy z roku 2015. Ide o poslednú evolúciu tohto Méganu R.S. Trophy, ktorú poháňa benzínový 2-liter s preplňovaním turbodúchadlom. Pod kapotou krotí 275 divokých koní (201 kW), ktoré dostanete pri 5500 ot./min. Krútiaci moment je 360 Nm, zrýchlenie z 0-100 zvládne za 6 s a ručičku tachometru zastaví obmedzovač na 250 km/h.

Mazda MX-5 ND 2.0

Malý roadster Mazda MX-5 ND 2.0 nie je síce tak dravá ako Mégane, no jej benzínový atmosférický 2-liter s výkonom 118 kW (160 k) a krútiacim momentom 200 Nm vám rozjasní úsmev na tvári nádherným sýtym zvukovým prejavom. Maximálna rýchlosť tejto krásky je 214 km/h.

VW Golf 8 R

Jeden z najznámejších hot hatchov, VW Golf 8 gen. v najostrejšej verzii R, sa tiež pýši výrazným zvukovým prejavom. Nielen zvukový, ale i výkonnostný prejav priam ohuruje. Benzínový 2-liter TSI na cestu vypustí 320 koní (235 kW), ktoré auto ženú vpred prostredníctvom pohonu všetkých 4 kolies. Krútiaci moment je 420 Nm, pričom zrýchlenie z 0-100 dá za úžasných 4,7 s a maximálna rýchlosť sa bez obmedzovača vyšplhá až na 270 km/h!

BMW M3 E30

Ďalší štvorvalec lahodiaci našim ušiam sa skrýva pod kapotou jedného z najznámejších BMW – M3 E30. Radový benzínový motor s objemom 2,3 l posiela na asfalt 195 poctivých koní (143 kW) a točí až 7000 ot./min. Krútiaci moment tejto rarity je 230 Nm. Z 0-100 zrýchľuje za 8 s a maximálna rýchlosť je 214 km/h.

Hyundai i30 N Performance

Hyundai nám v posledných rokoch ukazuje, že to s hot hatchmi myslí naozaj vážne. Okrem toho, že sa preplňovaný benzínový 2-liter T-GDI pýši výkonom 205 kW (275 k), sa štvorvalec prejavuje skutočne nebezpečne dravým zvukom, pričom mu nechýba ani výrazný „popcorn“ efekt. Neuveriteľne lahodne znejúci motor vyniká nielen krútiacim momentom 353 Nm, ale i zrýchlením z 0-100 za 6 s.

Tak ako? Ktorý z našich adeptov je vám svojím prejavom najsympatickejší?