fbpx
2015 Seat Leon ST Cupra 265 3. generácie test recenzia skúsenosti jazda

Testovať športovo ladené autá je častokrát náročné. Chcete sa v nich len voziť a testovať ich praktické aspekty, ako veľkosť kufra či počet odkladacích priestorov v interiéri, je jednoducho trápenie. Našťastie, Seat Leon ST 3. generácie som už raz testoval, jeho športovú verziu Cupra som si tak mohol naplno vychutnať, bez snahy o plnohodnotný test. Užite si spolu so mnou jazdný potenciál, ktorý táto nenápadná beštia v sebe ukrýva.

Technické parametre

  • Rok výroby – 2015
  • Generácia vozidla –  3. (verzia spred faceliftu)
  • Najazdené kilometre – 80 000
  • Zdvihový objem motora – 1984 cm3
  • Palivo – benzín
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
  • Prevodovka – automatická DSG, 6 stupňov
  • Poháňaná náprava – predná
  • Maximálny výkon – 195 kW pri 5350 – 6600 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 350 Nm pri 1750 – 5300 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 250 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 6,1 s
  • Nameraná spotreba mesto – 9 l/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 6,1 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 8,4 l/100 km
  • Emisie CO2 – 154 g/km
  • Emisná norma – EURO 6

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4543 mm
  • Šírka – 1816 mm
  • Výška – 1431 mm
  • Rázvor – 2631 mm
  • Rozchod vpredu – 1536 mm
  • Rozchod vzadu – 1510 mm
  • Svetlá výška – N.Ú. mm
  • Batožinový priestor min. – 587 l
  • Batožinový priestor max. – 1470 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1466 kg
  • Celková hmotnosť – 1960 kg

Plusy

  • nenápadný, no zároveň agresívny dizajn
  • perfektné predné sedadlá
  • veľký kufor, dostatok priestoru na zadných sedadlách
  • kvalitné spracovanie interiéru
  • presné a rýchle riadenie
  • rýchle reakcie DSG prevodovky
  • slušný záťah motora
  • veľmi dobré jazdné vlastnosti v zákrutách vďaka samosvornému diferenciálu
  • pri pokojnej jazde príjemná spotreba
  • silné brzdy

Mínusy

  • chýba hrdelnejší zvuk z výfuku

Záver

Seat Leon ST Cupra je dokonalým sleeperom – hlavne v čiernej metalíze. Hoci Cupra prináša voči bežnému Leonu ST športovejšie nárazníky, prahy dverí, či výrazné koncovky výfukov, tieto prvky nijako nebijú do očí a neskúsený človek by možno ani nepovedal, že sa pozerá na vskutku výkonný a poriadne rýchly kombík. Obrovské brzdové kotúče však naznačujú, že toto auto bude mať naozaj veľký potenciál. Mimochodom, tie brzdy nie sú veľkolepé len svojou veľkosťou, ale aj účinkom – len tak rýchlo ich neunavíte ani na okruhu.

V interiéri ma veľmi potešili športové predné sedadlá, ktoré dokonale držia telo, no zároveň nie sú nepohodlné ani na dlhších trasách. Športový volant zas dokonale padne do ruky, posilňovač riadenia je nastavený tuhšie, má rýchly prevod a musím uznať, že prenáša aj celkom slušnú spätnú väzbu od kolies. Veľmi dobrému riadeniu asistuje aj skvelý podvozok, ktorý je krásne tuhý a stabilný aj pri prudkých zmenách smeru vo vysokých rýchlostiach. V spojení s veľkými kolesami však od neho netreba čakať vysoký jazdný komfort, v sedadle budete cítiť aj najmenšie nerovnosti. Na druhej strane to však nie je žiaden “kostitras”, na zadné sedadlá môžete pokojne naložiť deti a v Cupre absolvovať aj dlhšiu trasu.

A čo motor? Jeho záťah je skutočne slušný, dokonca ešte o niečo lepší, ako som čakal. Má nádherný zvuk, akurát škoda, že zvuk z výfukov je nevýrazný. Štvorvalec 2.0 TSI si skvele rozumie so 6-stupňovou DSG prevodovkou, ktorá vie pri pokojnej jazde radiť veľmi príjemne, no v športovom režime rýchlo reaguje na povely od pádiel pod volantom a dokáže pri preradení aj trochu trhnúť, čo je pri športovej jazde správny prejav. Benefitom tohto motora je však skutočnosť, že pri pokojnej jazde viete jazdiť za skutočne prijateľnú spotrebu.

Seat Leon ST Cupra 3. generácie mi tak ukázal, že jej skutočne dokonalým autom pre rýchleho otecka. Je citeľne športovejší ako Octavia RS, no zároveň lacnejší ako Golf R. Viete sa na ňom poriadne vyblázniť, no zároveň poslúži aj ako praktické a relatívne pohodlné presúvadlo – či už po meste, alebo na dlhšie trate. A ešte k tomu je fakt nádherný. Aby toho nebolo málo, ako jazdenku ho viete zohnať za veľmi príjemné ceny. Čo viac si priať? Seat Leon ST Cupra ma fakt zaujal a dávam mu hodnotenie 9/10 bodov. Odporúčam!

2015 Seat Leon ST Cupra 265 3. generácie test recenzia skúsenosti jazda