fbpx

V minulosti vzniklo spoluprácou Fordu a spoločnosti Cosworth Engineering mnoho zaujímavých strojov. Jedným z nich je aj Ford Sierra RS Cosworth 4×4, ktorý sa vyrábal od roku 1990 a účastnil sa aj pretekov v skupine A.

Prvá Sierra prišla na svetlo sveta v roku 1982. Ponúkala sa ako 3-dverový a 5-dverový liftback a tiež bola v ponuke verzia kombi. Spoluprácu s britským Cosworthom Ford započal v roku 1986 a výsledkom bol Ford Sierra Cosworth, neskôr Sierra Cosworth RS 500. Posledným rozšírením ponuky v roku 1990 bol Ford Sierra RS Cosworth 4×4 vo verzii sedan, ktorému sme venovali tento článok.

Navonok nenápadný sedan

Ford Sierra RS Cosworth 4×4 patrí dnes k vyhľadávaným zberateľským youngtimerom a navonok prejavuje svoju športovnosť len veľmi decentne. Na rozdiel od predošlej Sierry Cosworth, ktorá sa prezentovala veľkým krídlom, má posledná verzia len decentný zadný spojler. Nebyť vzduchových otvorov na kapote a nápisu “RS Cosworht 4×4” na piatych dverách nepoznáte, že sa nejedná o obyčajnú Sierru.

Interiérom prezrádza svoje určenie

Oproti vonkajšku sa interiér netají športovým duchom. Prístrojový panel naklonený k vodičovi, trojramenný kožený volant, anatomicky tvarované, textíliou čalúnené sedačky Recaro s poriadnym bočným vedením a odľahčené výplne dverí jasne vravia, s čím máte dočinenia.

Ford Sierra RS Cosworth 4×4 – srdcom Brit

Pod kapotou sa skrýva legendárny britský motor – radový preplňovaný štvorvalec s rozvodom DOHC a objemom 2 litre. Jednotka disponuje výkonom 162 kW (220k) a vrcholných 290 Nm dosahuje pri 3500 ot/min. Zrýchlenie z 0-100 zvládne za necelých 7 sekúnd a maximálna rýchlosť je 240 km/h. Ford Sierra RS Cosworth 4×4 posiela svoj výkon na cestu prostredníctvom všetkých štyroch kolies. Pohon zabezpečuje medzinápravový planétový diferenciál Ferguson. Točivý moment je prirodzene delený v pomere 34 : 68. V takom prípade je Sierra RS Cosworth skôr “zadokolka”. Vďaka doplneniu o viskóznu spojku je možné pomer prenášaného točivého momentu meniť. Druhá spojka sa nachádza pri zadnom samosvornom diferenciáli. Pohonná jednotka je spriahnutá s 5-st. manuálnou prevodovkou. Spotreba sa pohybuje v závislosti na štýle jazdy od 8 do 20 litrov na 100 km, no vzhľadom na nádherný prejav Cosworthu vás nutkanie vytáčania dostane bližšie k hornej hranici spotreby.

Zdroje a obrázky: AutoTIP, Erclassics, Autoexpress, Pinterest