Honda Jazz je už od svojej prvej generácie obľúbená širokou škálou motoristov, ktorí ju milujú najmä kvôli praktickým riešeniam a štedrému priestoru v interiér. Najnovšia Honda Jazz 4. generácie naviac dostala moderný hybridný systém, ktorý z nej robí skutočne lukratívne balenie. Funguje však nový Jazz v realite naozaj tak dobre, ako napovedajú jeho papierové údaje?
Technické parametre
- Rok výroby – 2020
- Generácia vozidla – 4.
- Najazdené kilometre – 10 000
- Zdvihový objem motora – 1498 cm3
- Palivo – benzín + elektrina
- Počet valcov/ventilov na valec – 4/4 (radový, atmosférický)
- Prevodovka – automatická, e-CVT
- Poháňaná náprava – predná
- Maximálny výkon – spaľovací motor (72 kW pri 5500 – 6400 ot/min) + elektromotor (80 kW )
- Maximálny krútiaci moment – spaľovací motor (131 Nm pri 4500 – 5000 ot/min) + elektromotor (253 Nm)
- Maximálna rýchlosť – 175 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 9,5 s
- Nameraná spotreba mesto – 4,1 l/100 km
- Nameraná spotreba mimo mesta – 3,8 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 4,4 l/100 km
- Emisie CO2 – 84 g/km
- Emisná norma – EURO 6
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4044 mm
- Šírka – 1694 mm
- Výška – 1526 mm
- Rázvor – 2517 mm
- Rozchod vpredu – 1487 mm
- Rozchod vzadu – 1474 mm
- Svetlá výška – 136 mm
- Batožinový priestor min. – 304 l
- Batožinový priestor max. – 1205 l
- Pohotovostná hmotnosť – 1300 kg
- Celková hmotnosť – 1710 kg
Plusy
- vyklápateľné zadné sedadlá „Magic seats“
- praktické riešenia v kufri, rovná podlaha po sklopení zadných sedadiel
- veľa priestoru na nohy a hlavu na zadných sedadlách
- štýlový a moderný dizajn interiéru
- perfektný výhľad z auta, pocit vzdušnosti
- rýchly a prehľadný multimediálny systém
- praktické odkladacie priestory na palubnej doske
- veľmi dobre naladené hybridné pohonné ústrojenstvo
- komfortný podvozok
- príjemná spotreba v meste a na okresných cestách
- veľmi dobré fungovanie asistenčných systémov
Mínusy
- príliš úzke a tvrdé stredné zadné sedadlo
- slabšie odhlučnenie podvozku
Ceny
- Základ – 19 590 €
- Základ výbava Executive – 22 390 €
- Testovaný kus – 23 050 €
Záver
Páči sa mi, že nová Honda Jazz si do veľkej miery ponechala koncepciu karosérie z predchádzajúcich generácií, vďaka ktorej dokáže ponúknuť nevídaný vnútorný priestor a praktickosť. Dizajn nového Jazzu však zaznamenal viditeľné omladenie a pribudlo množstvo štýlových detailov. Batožinový priestor poteší slušným objemom, hoci priestor pod dnom batožinového priestoru musel byť okresaný kvôli akumulátoru hybridného pohonu, napriek tomu sa pod podlahou nachádza hlboká schránka umývateľná vodou. Zadné sedadlá disponujú funkciou „Magic seats“, vďaka ktorej viete sedáky jednoducho vyklopiť nahor a vytvoriť tak veľký priestor na prevoz vecí. Po sklopení operadiel zadných sedadiel smerom dopredu zas vznikne rovina s dnom kufra. Priestor na zadných sedadlách je doslova kráľovský, či už na kolená, alebo hlavu. Jedine stredné sedadlo je príliš úzke a nepohodlné.
Praktické riešenia pokračujú aj v prednej časti interiéru, na prístrojovej doske nájdete množstvo odkladacích priestorov. Predné sedadlá sú príjemne komfortné a ľahko si v nich nájdete dokonalý posed. Prístrojová doska je vypracovaná z kvalitných materiálov, na viacerých miestach je síce použitý tvrdý plast, avšak to nijako nekazí dojem z kvality a štýlovosti. Displej infotainmentu má síce jednoduchšiu grafiku, no má perfektné rozlíšenie a veľmi rýchlo reaguje na dotyky. Jednoduchý, no prehľadný je aj displej virtuálneho prístrojového štítu, ktorý vie zobrazovať množstvo údajov.
Po jazdnej stránke ma veľmi príjemne potešil hybridný pohon, v ktorom má hlavné slovo elektromotor. Pri jazdení v meste, prípadne na okresných cestách, slúži spaľovací motor prioritne ako generátor elektrickej energie a o pohon sa stará výlučne elektromotor. Pri vyšších rýchlostiach, najmä na diaľnici, sa však spaľovací motor vie pripojiť ku kolesám a poháňať ich priamo. Otáčky spaľovacieho motora sú transformované e-CVT prevodovkou, ktorá pri prudkom pridaní plynu klasicky vyženie otáčky do vysokých hodnôt, kde ich drží po celý čas akcelerácie. Na takýto prejav motora si treba zvyknúť, no nie je to nič, čo by človeka nejako veľmi vyrušovalo. Pri brzdení môžete využívať rekuperačný režim, vďaka čomu sa pri každom brzdení dobíja akumulátor. Nový Jazz vie jazdiť aj na čisto elektrický pohon, väčšinou však len niekoľko stoviek metrov, maximálne približne 2 kilometre. Prechody medzi jednotlivými režimami pohonu sú veľmi plynulé a vy ako používateľ nemusíte nič riešiť, auto si činnosť hybridného systému koriguje vždy samo. Po dynamickej stránke je hybridný pohon postačujúci. Benefitom hybridného systému je spotreba v meste a na okresných cestách, ktorá sa bez problémov vie pohybovať aj pod hodnotou 4 l/100 km. Podvozok je nastavený komfortne, jeho náklony v zákrutách sú citeľné, no nie nepríjemné. Oceňujem aj množstvo asistenčných systémov, ktoré sú naladené veľmi dobre. V konečnom dôsledku je tak nová Honda Jazz veľmi výhodným balením. Svojich konkurentov predbieha najmä po stránke praktickosti a vnútorného priestoru, ale potrápi ich aj svojimi pokročilými technológiami a príjemným jazdným prejavom. Odo mňa dostáva nová Honda Jazz 1.5 i-MMD Executive veľmi pekných 8/10 bodov.