fbpx
2020 Renault ZOE R135 Intens test recenzia skúsenosti

Elektromobilita na Slovensku naberá na obrátkach a Renault ZOE zažíva vynikajúce predajné úspechy. A to nielen na slovenskom trhu, prednedávnom si vyslúžil titul najpredávanejšieho elektromobilu v Európe! To je fantastický úspech a mňa tak prirodzene veľmi zaujímalo, prečo je nový Renault ZOE tak obľúbený. Odpovede som hľadal v podrobnom videoteste…

Technické parametre

  • Rok výroby – 2020
  • Generácia vozidla –  2.
  • Najazdené kilometre – 20 000
  • Zdvihový objem motora – 0 cm3
  • Palivo – /
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 0/0
  • Prevodovka – /
  • Poháňaná náprava – predná
  • Maximálny výkon – 100 kW pri 4200 – 11 163 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 245 Nm pri 1500 – 3600 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 140 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 9,5 s
  • Nameraná spotreba mesto – 12 kWh/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 16 kWh/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 15 kWh/100 km
  • Emisie CO2 – 0 g/km
  • Emisná norma – /

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4087 mm
  • Šírka – 1545 mm (so spätnými zrkadlami)
  • Výška – 1562 mm
  • Rázvor – 2588 mm
  • Rozchod vpredu – 1506 mm
  • Rozchod vzadu – 1489 mm
  • Svetlá výška – 120 mm
  • Batožinový priestor min. – 338 l
  • Batožinový priestor max. – 1225 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1502 kg
  • Celková hmotnosť – 1988 kg

Plusy

  • veľmi dobre svietiace predné full-LED svetlá
  • komfortné predné sedadlá
  • skvelá grafika displeja digitálneho prístrojového štítu
  • veľmi dobre fungujúci infotainment
  • jednoduché hardvérové ovládanie prívodu vzduchu
  • možnosť časovačov nabíjania, vyhrievania a klimatizovania auta
  • slušný dojazd na jedno nabitie
  • komfortný podvozok

Mínusy

  • málo miesta na hlavu na zadných sedadlách
  • absencia odkladacieho priestoru na nabíjací kábel v kufri
  • viditeľné šetrenie nákladov v batožinovom priestore

Ceny

  • Základ – 31 900 €
  • Základ výbava GT – 35 500 €
  • Testovaný kus – 37 250 €

Záver

Život s elektromobilom je jednoduchý! Toto zistenie môžem ako prvé vyhlásiť po tom, čo som s Renaultom ZOE strávil týždeň jazdenia vo všetkých možných podmienkach. Poďme však pekne poporiadku. Po dizajnovej stránke je Renault ZOE rozhodne podareným autom a charakteristická svetlomodrá metalíza sa mu mimoriadne hodí. Koncepcia karosérie však už sama o sebe naznačuje, že ZOE sa bude najlepšie cítiť v meste. Tomu zodpovedá aj batožinový priestor, ktorý je menší, no vzhľadom na určenie auta je viac než postačujúci. Akurát, škoda, že nabíjací kábel sa vám bude voľne povaľovať na dne kufra, keďže inžinieri pre neho nenašli samostatnú priehradku. V kufri je tiež badateľné šetrenie nákladov (odhalený plech zadného nárazníka, mimoriadne tenký koberček). To sú však detaily, ktoré reálne nijako neovplyvňujú funkčnosť auta. Vďaka akumulátoru uloženému v podlahe je na zadných sedadlách trochu zvláštny posed, sedadlá sú ukotvené celkom nízko, no aj napriek tomu som sa už s mojou výškou 186 cm dotýkal hlavou stropu. Zadné sedadlá sú však pohodlné a dostupné sú tu 2 USB nabíjacie porty.

Naopak, predné sedadlá sú ukotvené pomerne vysoko a nie sú výškovo nastaviteľné. To mne osobne nijako neprekážalo – sedadlá sú totiž mimoriadne pohodlné, či už pri jazdení v meste, ale aj pri diaľničných presunoch. Oceňujem fantastickú grafiku displejov a jednoduchosť práce s nimi. Prístrojová doska je sama o sebe vypracovaná kvalitne, páčili sa mi textilné dekory, ktoré výrazne zútulňujú interiér. Skutočnosť, že Renault ZOE bude určený predovšetkým do mesta, sa ukazuje aj pri jazde. Totižto, práve v meste viete dosiahnuť najnižšiu spotrebu, len 12 kWh/100 km. Spotreba exponenciálne rastie s rastúcou rýchlosťou, pri diaľničných 100 km/h sa hýbe okolo 17 kWh/100 km a pri 130 km/h dosahuje hodnoty až 28 kWh/100 km. Podvozok je nastavený celkom mäkko a riadenie má pomalší prevod. Renault ZOE sa tak bude najlepšie cítiť pri pokojnej jazde v meste a na okreskách, kde sa vám odmení reálnym dojazdom okolo 350 kilometrov, čo je skvelá hodnota. V meste oceníte aj veľmi dobrý výhľad z auta, či systém automatického parkovania. Po dynamickej stránke výkon 100 kW viac než postačuje, elektromotor má veľmi slušný odpich a na rýchlosti 50 km/h ste rýchlejšie, ako by ste čakali.

A nabíjanie? To som vôbec nepociťoval ako problém. Hoci z domácej 230 V zásuvky trvá nabíjanie z 0 na 100 percent až 34 hodín, pokiaľ auto nabíjate priebežne každý deň, dokážete sa bez problémov uspokojiť aj s takýmto nabíjaním. Samozrejme, čas domáceho nabíjania viete urýchliť inštaláciou Wallboxu s vyšším nabíjacím výkonom. Najrýchlejšie nabíjanie umožňujú 50 kW rýchlonabíjačky, vďaka ktorým sa ZOE z 5 na 80 percent nabije za približne 1 hodinu. Vďaka slušnému dojazdu a v dnešnej dobe už solídnym možnostiam nabíjania, je život s Renaultom ZOE skutočne jednoduchý a mne nerobil vôbec žiaden stres. Dokonca, vďaka Renaultu ZOE mám elektromobily ešte radšej ako predtým… No, to už by bolo na samostatný blogový článok. Renault ZOE ma veľmi milo prekvapil a ukázal mi, že jeho obrovská obľúbenosť v Európe je zapríčinená najmä výhodným pomerom medzi cenou a hodnotou, ktorú prináša. Áno, Renault ZOE má svoje chybičky, ktoré ma nútia strhnúť mu v celkovom hodnotení 2 body. No aj napriek tomu odo mňa dostáva veľmi pekných 8/10 bodov.

2020 Renault ZOE R135 Intens test recenzia skúsenosti
2020 Renault ZOE R135 Intens test recenzia skúsenosti
2020 Renault ZOE R135 Intens test recenzia skúsenosti
2020 Renault ZOE R135 Intens test recenzia skúsenosti
2020 Renault ZOE R135 Intens test recenzia skúsenosti
2020 Renault ZOE R135 Intens test recenzia skúsenosti
2020 Renault ZOE R135 Intens test recenzia skúsenosti
2020 Renault ZOE R135 Intens test recenzia skúsenosti
2020 Renault ZOE R135 Intens test recenzia skúsenosti