fbpx

Každý z nás už isto spočinul túžobným pohľadom na športové či luxusné drahé autá brázdiace naše cesty. Reč však v tomto prípade vôbec nie je o Mercedese S, Porsche 911 či Lamborghini Huracán, ale o štvorkolesových klenotoch s cenou ďaleko presahujúcou milión eur. Preto sa zameriame na 4 najdrahšie autá všetkých čias.

Drvivá väčšina z nás si však pravdepodobne nebude môcť dovoliť ani len zapožičanie takéhoto stroja. Zabudnúť nesmieme ani na to, že mnohé sa vyrobia v počte pár kusov a sú doslova šité na mieru majiteľovi. Predstavme si teda situáciu, že jedného dňa navštívite nejaké Royal Vegas online casino, podarí sa vám dobre staviť na rulete a vyhráte obrovské peniaze. Ak sa ako správny petrolhead rozhodnete tieto kasínové peniaze investovať do niečoho štvorkolesového a poriadne drahého, nasledujúce autá môžu byť veľmi dobrou voľbou…

Koenigsegg CCXR Trevita

najdrahšie autá všetkých čias Koenigsegg
najdrahšie autá všetkých čias koenigsegg

Štvrté miesto obsadil práve CCXR Trevita s cenou 4 258 720 eur a počítalo sa s výrobou troch kusov, no kvôli zložitej výrobe laku obsahujúceho pravé diamantové čiastočky a komplikovanej karbónovej konštrukcii, sa počet obmedzil na 2 reálne vyrobené kusy. Vzácny lak sympatického Švéda sa volá Koenigsegg Proprietary Diamon Weave a ak naň dopadajú slnečné lúče, oslní vás špecifickým trblietavým efektom. Konkrétny model je vybavený motorom s výkonom 749 kW (1018 koní) a o cestu sa oprie krútiacim momentom rovných 1000 Nm. Zrýchlenie z 0-100 za 2,9 sekundy a maximálnou rýchlosťou presahujúcou 417 km/h z neho robí najrýchlejšie produkčné auto sveta. Technika Bio Flex Fuel umožnuje tankovať klasický benzín i zmes etanolu E85.

Mercedes-Maybach Exelero

najdrahšie autá všetkých čias Maybaach
najdrahšie autá všetkých čias Maybach

Tretie miesto obsadil Nemec, vyrobený v jednom jedinom kuse s cenou 7 097 860 eur. Vysoko výkonné športové dvojmiestne kupé do firmy Maybach vzniklo v roku 2005 a postavené bolo na podvozku luxusnej limuzíny Maybach 57. Za jeho dizajn sú zodpovední študenti z vysokej školy z Pforzheimu, pričom karosériu vyrobila firma Stola v kooperácii s dizajnérmi od DaimlerChrysler AG. O naladenie vidlicového dvanásťvalca, vrátane nastavenia turbodúchadiel sa postarali odborníci z Mercedes Car Group v Untertürkheime. Okrem toho, že si automobil zahral aj rolu v seriáli Kobra 11, s ním pretekár Klaus Ludwing dosiahol svetový rekord v segmente limuzín dosiahnutím rýchlosti 351 km/h.

Rolls-Royce Sweptail

najdrahšie autá všetkých čias Maybach
najdrahšie autá všetkých čias Maybach

Druhé miesto patrí modelu Sweptail, ktorého odhadovaná cena je približne 11 360 000 eur. Anonymný majiteľ, ktorému bolo auto vytvorené na mieru neprezradil ani srdce poháňajúce tento skvost. Poháňa ho s najväčšou pravdepodobnosťou 6.6 litrový vidlicový dvanásťvalec dvojitým preplňovaním a odhadovaným výkonom 465 kW. Spolupracovať by mal s 8-stupňovým automatom. Dizajn je inšpirovaný historickými vozidlami z 20. rokov 20. storočia, pričom je dokonale skombinovaný s dizajnom luxusných jácht. Vzhľadom pripomína Phantom VII Coupé doplnený novými kruhovými svetlometmi a oddelenými LED diódami. Interiér sa nesie v duchu minimalistického usporiadania ručne tvarovaných prvkov, vyrobených z tých najkvalitnejších prírodných materiálov.

Bugatti La Voiture Noire

najdrahšie autá všetkých čias Bugatti
najdrahšie autá všetkých čias Bugatti

Tým najdrahším z najdrahších sa stáva La Voiture Noire, ktorý sa svojou cenou 16 768 698 eur stavia na prvé miesto. Tento Francúz ma pod kapotou umiestnený šestnásťvalec s objemom 8 litrov a valcami usporiadanými do W, ktorý je známy z modelu Chiron. Dizajn je však inšpirovaný modelom Type 57 Atlantic. K predstaveniu došlo pri príležitosti 110. výročia od založenia značky Bugatti , ktoré oslávila v roku 2019. Zaujímavosťou je tiež názov, ktorý v preklade znamená Čierne auto (La Voiture Noire).

Zdroje a obrázky: Moneyinc, Automagazin