fbpx
lamborghini logo

Kým niektoré automobilové logá sú mimoriadne jednoduché a bez akéhokoľvek hlbšieho významu, za mnohými z nich sa skrýva zaujímavý pôvod. Toto je 6 známych automobilových log a pôvod ich vzhľadu. 

Alfa Romeo

alfa romeo logo

Tak, ako aj článok o najkrajších automobilových logách všetkých čias, aj tento článok otvára Alfa Romeo. Červený kríž v ľavej časti loga je symbol Milána, na pravej strane je zas had, ktorý požiera človeka. Ako sa však tieto dva symboly dostali do jedného loga? Dôležitý predstaviteľ Milána niekedy v minulosti bojoval proti bojovníkovi z iného mesta, ktorý mal na štíte práve erb hada požierajúceho človeka. Tento Milánsky bojovník ho porazil a domov si na pamiatku zobral práve erb s hadom. Tak sa dostal do Milána a neskôr aj do loga tejto slávnej talianskej automobilky.

Ferrari

ferrari logo

V Taliansku ešte chvíľu zostaneme. Kým logo Ferrari sa môže zdať ako jednoduché a bez hlbšieho významu, opak je pravdou. Kôň v logu Ferrari bol namaľovaný na lietadle slávneho letca druhej svetovej vojny, Francesa Barraca. Po jeho smrti počas vojny sa Enzo Ferrari stretol s jeho matkou, ktorá mu povedala, aby začal dávať symbol koňa, ktorý mal jej syn na svojom lietadle, na autá, že mu to prinesie šťastie. Enzo Ferrari ju poslúchol a šťastie mu to veru aj prinieslo, dnes patrí logo Ferrari medzi najznámejšie logá sveta.

Lamborghini

lamborghini logo

Pôvod býka v logu tejto ďalšej slávnej talianskej automobilky je taktiež zaujímavý. Zakladateľ automobilky, Ferruccio Lamborghini, bol znamenie býka, plus bol veľký fanúšik býčích zápasov. Aké iné zviera tak dať do loga ako namosúreného býka?

Subaru

subaru logo

Aj vy ste sa už zamýšľali nad tým, čo má vyjadrovať 6 hviezd v logu Subaru? Je to veľmi jednoduché. Subaru znamená po japonsky “spojený” a spoločnosť Fuji Heavy Industries, ktorá vlastní Subaru, vznikla spojením 6 spoločností. Preto práve 6 hviezd.

Mercedes

mercedes logo

Ako sa asi aj dalo čakať, pôvod loga Mercedesu je až chladne nemecký. Trojcípa hviezda má reprezentovať dominanciu značky na zemi, vo vode a vo vzduchu.

Audi

audi logo

Štyri krúžky v logu Audi vyjadrujú 4 automobilové spoločnosti – Audi, Horch, DKW a Wanderer, ktoré sa v roku 1932 spojili a vytvorili predchodcu samotnej značky Audi, Auto Union.

BMW

bmw logo

Kým význam loga BMW som doteraz považoval sa jasný – jeho dizajn má vyjadrovať vrtuľu, keďže BMW sa v minulosti venovalo iba výrobe lietadlových motorov, niektoré zdroje uvádzajú iný význam. Modrá a biela farba sú farbami Bavorska, ale v dobe tvorby loga bolo zakázané umiestňovať vlajky štátov do log, tak BMW sa rozhodlo tieto farby dať práve do tvaru vrtule.