Trh s lacnými jazdenkami ponúka viacero zaujímavých áut. Jedným z nich je Renault Thalia, ktorý viete zohnať v peknom stave za naozaj prijateľné ceny. O tom, aké výhody a nevýhody prináša ako jazdenka, vám z vlastnej skúsenosti povie čitateľ Šimon.
- Značka a model – Renault Thalia
- Rok výroby – 2008 (1. generácia)
- Motorizácia a výkon – 1.2 benzín (55 kW, 105 Nm)
- Počet najazdených kilometrov pri kúpe – 77 230
- Počet aktuálne najazdených kilometrov – 120 240
Plusy
Auto bolo kupované na dochádzanie do práce a späť. Medzimestské presuny splnilo úplne na jednotku, so spotrebou 6,5 litra na 100 km. Čo sa týka výbavy, tak Thalia je vlastne recyklované Clio 2. generácie. Okrem ABS, predných elektrických okien a zadného vyhrievaného okna nič viac nečakajte. V tomto prípade platí – čo tu nie je, to sa nepokazí.
Keďže sa jedná o sedan, tak kufor je vzhľadom na triedu auta solídny. Prináša však isté obmedzenia, napríklad pevnú prepážku po sklopení zadných sedadiel. Príjemným prekvapením je motorizácia 1.2 16V 55 kW 75 koní. Jedná sa o nepriame vstrekovanie paliva, bohužiaľ, s elektronicky ovládanou škrtiacou klapkou, radšej by som bol za klasické lanko. Motor celkom pekne hýbe z autom, ktoré ma pohotovostnú hmotnosť cca 970 kg. Bežne predbieham aj silnejšie autá. 🙂
Mínusy
- krátka prevodovka, chýba 6. stupeň, takže diaľničná rýchlosť 130 km/h dlhodobo nie je to pravé orechové. Thalii najviac sedia okresky.
- posed na zadných sedačkách je pri výške 187 cm už veľmi obmedzený.
- kufor, chladničku tam nedám 🙂
- elektronická škrtiaca klapka
- pri plne obsadenom aute s plným kufrom a zapnutou klimatizáciou citeľne upadajúca dynamika
Spoľahlivosť
Môžem povedať, že počas tých cca 43 010 km som menil každých 15 000 km olej, sviečky a všetky filtre. Áno, aj palivový, na ktorý sa zabúda často a potom odchádza palivová pumpa. Otváranie kufra – nezamykal zámok, chyba bola v seknutom kábli.
Dostupnosť servisu a náhradných dielov
Keďže celé auto je na podvozku Clia 2 a veľa dielov je recyklovaných, dostupnosť cenovo dostupných dielov nie je žiaden problém. Dajú sa zohnať za facku nárazníky, kapoty a celé dvere z vrakovísk, keby došlo k nejakej menšej kolízii.
Záverečné odporúčanie
- živý motor, v meste a na okreskách sa nestratí
- jednoduchosť auta a hlavne staršia technológia, ktorá funguje
- slušná spotreba
- cenovo dostupné diely
- podvozok Clio 2
- jednoduchá elektrika
- ideálne auto pre začiatočníka.
Svojmu autu dávam celkové hodnotenie 7/10 bodov.
Páčila sa vám krátka recenzia na 2008 Renault Thalia 1.2 a autentické skúsenosti jeho majiteľa? Podobnú recenziu môžete na svoje auto kedykoľvek napísať aj vy a poradiť tak tisíckam čitateľov! Recenziu a skúsenosti so svojím autom môžete napísať tu – https://dominiccars.sk/napisat-recenziu-skusenosti/ .
Zdroj obrázkov: Wikipedia Commons