Volkswagen Taigo je kusom elegantného auta, najmä keď je oblečený v štýlovom R-Line kabáte. Avšak, dokáže zaujať aj po stránke praktickosti a funkčnosti pri každodennom používaní? To som zisťoval v podrobom teste, v ktorom som sa pozrel na zúbok kúsku s motorom 1.0 TSI.
Volkswagen Taigo 1.0 TSI R-Line
- Rok výroby – 2022
- Generácia vozidla – 1.
- Najazdené kilometre – 3 500
- Zdvihový objem motora – 999 cm3
- Palivo – benzín
- Počet valcov/ventilov na valec – 3/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
- Prevodovka – manuálna, 6 stupňov
- Poháňaná náprava – pohon predných kolies
- Maximálny výkon – 81 kW
- Maximálny krútiaci moment – 200 Nm pri 2000 – 3000 ot/min
- Maximálna rýchlosť – 191 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 10,9 s
Otáčky motora na diaľnici
- Otáčky motora pri 130 km/h – 3020 ot/min
Hlučnosť
- Hlučnosť v interiéri (pravé ucho vodiča) pri 130 km/h – 68 dB
Spotreba
- Nameraná spotreba mesto – 6,3 l/100 km
- Nameraná spotreba okresné cesty – 4,7 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h – 6,9 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 115 km/h – 5,1 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 5,9 l/100 km
- Objem palivovej nádrže – 40 l
- Emisie CO2 – 124 – 126 g/km
- Emisná norma – EURO 6d
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4269 mm
- Šírka – 1757 mm
- Výška – 1497 mm
- Rázvor – 2554 mm
- Rozchod vpredu – 1531 mm
- Rozchod vzadu – 1516 mm
- Svetlá výška – 150 mm
- Batožinový priestor min. – 440 l
- Batožinový priestor max. – 1222 l
- Pohotovostná hmotnosť – 1292 kg
- Celková hmotnosť – 1700 kg
Plusy
- atraktívny dizajn
- praktický a dobre využiteľný kufor
- príjemný posed na zadných sedadlách
- výborné predné sedadlá
- intuitívny a hladko pracujúci infotainment
- bezdrôtový Apple CarPlay
- vyvážené jazdné vlastnosti
- výborné odhlučnenie motora
Mínusy
- tvrdá lakťová opierka v zadných dverách
- lane assis sa aktivuje vždy po naštartovaní, aj keď bol predtým deaktivovaný
Ceny
- Základ – 18 490 €
- Základ výbava R-Line – 20 890 €
- Testovaný kus – 22 140 €