Už môj prvý test Suzuki Vitara spred niekoľkých rokov mi ukázal, že toto praktické japonské SUV sa na slovenskom trhu teší veľkej obľube právom. Vtedy sa však jednalo o jazdenku s naftovým motorom pod kapotou. Bol som preto veľmi zvedavý, ako sa Vitara zmenila spolu s časom. Po novom je vybavená hybridným pohonným ústrojenstvom a množstvom moderných technológií. Stojí však stále za to?
Technické parametre
- Rok výroby – 2021
- Generácia vozidla – 4.
- Najazdené kilometre – 7 000
- Zdvihový objem motora – 1373 cm3
- Palivo – benzín
- Počet valcov/ventilov na valec – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
- Prevodovka – automatická, 6-stupňová
- Otáčky motora pri 130 km/h – 2500
- Poháňaná náprava – pohon všetkých 4 kolies
- Maximálny výkon – 95 kW pri 5500 ot/min
- Maximálny krútiaci moment – 235 Nm pri 2000 – 3000 ot/min
- Maximálna rýchlosť – 190 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 10,2 s
Spotreba
- Nameraná spotreba mesto – 7,5 l/100 km
- Nameraná spotreba okresné cesty – 4,9 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h – 7,1 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 110 km/h – 5,6 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 6,4 l/100 km
- Emisie CO2 – 140 – 146 g/km
- Emisná norma – EURO 6d
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4175 mm
- Šírka – 1775 mm
- Výška – 1610 mm
- Rázvor – 2500 mm
- Rozchod vpredu – 1535 mm
- Rozchod vzadu – 1505 mm
- Svetlá výška – 185 mm
- Batožinový priestor min. – 375 l
- Batožinový priestor max. – 1120 l
- Pohotovostná hmotnosť – 1345 kg
- Celková hmotnosť – 1780 kg
Plusy
- nestarnúci dizajn
- solídne svietiace LED predné svetlomety
- praktický batožinový priestor
- vynikajúce poťahy sedadiel – kombinácia syntetickej kože a semišu
- jednoduchý, no veľmi prehľadný a intuitívny infotainment
- solídne jazdné vlastnosti
- veľmi dobré naladenie hybridného systému, záťah motora
- špičkovo fungujúci start-stop systém vďaka štartér-generátoru
- pocit kvality a robustného spracovania
- rýchlo reagujúci pohon všetkých 4 kolies
Mínusy
- veľký šum vzduchu pri otvorenej panoramatickej streche
- tvrdá lakťová opierka v zadných dverách
- staromódne a nepraktické ovládanie palubného počítača
Ceny
- Základ – 17 930 € (akciová cena)
- Základ výbava Elegance+ – 20 680 € (akciová cena)
- Testovaný kus – 25 080 € (akciová cena)