Priznám sa, nie som veľký fanúšik plug-in hybrid. Preto, keď som si bral na test Škodu Superb iV s plug-in hybridným pohonom, bol som trochu skeptický. Už po pár dňoch som sa však utvrdil v tom, že toto je aktuálne jeden z TOP 3 plug-in hybridov na trhu. Superb iV si ma získal hneď niekoľkými vecami a dokázal mi, že pre mnohých Slovákov vlastne môže byť tou najlepšou verziou nového Superbu.
Škoda Superb iV Hybrid L&K
- Rok výroby – 2025
- Generácia vozidla – 4.
- Najazdené kilometre – 19 300
- Zdvihový objem motora – 1498 cm3
- Palivo – benzín
- Počet valcov/ventilov na valec – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
- Prevodovka – automatická DSG, 6 stupňov
- Poháňaná náprava – pohon predných kolies
- Maximálny výkon – 150 kW
- Maximálny krútiaci moment – 350 Nm
- Maximálna rýchlosť – 220 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 8,1 s
Otáčky motora na diaľnici
- Otáčky motora pri 130 km/h – 2500 ot/min
Hlučnosť
- Hlučnosť v interiéri (pravé ucho vodiča) pri 130 km/h – 66,5 dB
Spotreba
Poznámka: spotreby merané s vybitou batériou plug-in hybridného systému, simulovanie jazdenia, keď sa nenabíja batéria.
- Nameraná spotreba mesto – 5 l/100 km
- Nameraná spotreba okresné cesty – 4,5 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h – 6,6 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 115 km/h – 5,8 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 5,7 l/100 km
- Objem palivovej nádrže – 45 l
- Emisie CO2 – 115 – 127 g/km
- Emisná norma – EURO 6e
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4912 mm
- Šírka – 1849 mm
- Výška – 1481 mm
- Rázvor – 2841 mm
- Rozchod vpredu – 1580 mm
- Rozchod vzadu – 1565 mm
- Svetlá výška – 126 – 151 mm
- Batožinový priestor min. – 486 l
- Batožinový priestor max. – 1635 l
- Pohotovostná hmotnosť – 1913 kg
- Celková hmotnosť – 2234 kg
Plusy
- obrovský kufor
- veľa miesta na zadných sedadlách
- zaujímavé materiálové kombinácie v interiéri
- skvele vyladený infotainment
- dobré LED svetlá
- výborne naladený DCC podvozok
- príjemná odozva riadenia
- nízka spotreba
- dobré zladenie motora a prevodovky
- dojazd až 120 km na elektrinu
- možnosť rýchlonabíjania výkonom až 50 kW
Mínusy
- privítal by som, ak by si auto pamätalo jazdné režimy aj po vypnutí motora a naštartovaní
Ceny
- Základ – 43 530 € (akciová cena)
- Testovaný kus – 57 271 €
Fotogaléria Škoda Superb iV Hybrid






