fbpx
2022 Škoda Enyaq iV 80X test recenzia skúsenosti

Škoda Enyaq je podľa môjho názoru jeden z najlepších elektromobilov, aké si dnes môžete kúpiť. Prináša výborný pomer ceny a kvality, solídnu techniku a vysokú kvalitu spracovania. Ako však funguje vo verzii iV 80X s pohonom oboch náprav? Hodí sa jej výbava Sportline?

Škoda Enyaq Sportline iV 80X

  • Rok výroby – 2022
  • Generácia vozidla –  1.
  • Najazdené kilometre – 32 500
  • Zdvihový objem motora – / cm3
  • Palivo – /
  • Počet valcov/ventilov na valec  – /
  • Prevodovka – /
  • Poháňaná náprava – pohon všetkých 4 kolies
  • Maximálny výkon – 195 kW
  • Maximálny krútiaci moment – 425 Nm
  • Maximálna rýchlosť – 160 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 6,9 s

Hlučnosť

  • Hlučnosť v interiéri (pravé ucho vodiča) pri 130 km/h – 67,5 dB

Spotreba a dojazd

  • Hrubá kapacita akumulátora – 82 kWh
  • Nameraná spotreba mesto – 17 kWh/100 km (dojazd 452 km)
  • Nameraná spotreba okresné cesty – 18 kWh/100 km (dojazd 427 km)
  • Nameraná spotreba diaľnica 115 km/h – 18,6 kWh/100 km (dojazd 414 km)
  • Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h – 23,7 kWh/100 km (dojazd 325 km)
  • Emisie CO2 – 0 g/km
  • Emisná norma – /

Nabíjanie

  • Maximálny nabíjací výkon DC – 125 kW
  • Maximálny nabíjací výkon AC – 11 kW
  • Čas DC nabíjania pri maximálnom výkone z 0 na 80 % – 36 minút
  • Čas AC nabíjania z domácej zásuvky z 0 na 100 % – cca 35 hodín

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4649 mm
  • Šírka – 1879 mm
  • Výška – 1616 mm
  • Rázvor – 2765 mm
  • Rozchod vpredu – 1587 mm
  • Rozchod vzadu – 1566 mm
  • Svetlá výška – N.Ú. mm
  • Batožinový priestor min. – 585 l
  • Batožinový priestor max. – 1710 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 2272 kg
  • Celková hmotnosť – 2746 kg

Plusy

  • štýlový dizajn, ktorý púta pozornosť
  • napriek vzadu uloženému motoru veľký a praktický kufor
  • príjemný posed na zadných sedadlách
  • množstvo Simply Clever riešení
  • kvalitne spracovaný interiér s unikátnymi prvkami
  • skvele fungujúci infotainment
  • pohodlné a dobre nastaviteľné predné sedadlá
  • komfortný podvozok
  • super jazdné vlastnosti
  • množstvo moderných, dobre fungujúcich asistenčných systémov
  • rýchle nabíjanie
  • slušný dojazd

Mínusy

  • privítal by som kapacitný senzor vo volante (pri zapnutom aktívnom udržiavaní v jazdnom pruhu ma auto často upozorňovalo, aby som držal volant, aj keď som na ňom mal jemne položenú ruku)
  • lane-assist sa aktivuje vždy po naštartovaní auta
  • na displeji pred vodičom by som privítal údaj o nabití batérie v percentách

Ceny

  • Základ – 43 800 €
  • Základ verzia Sportline iV 80X – 53 980 €
  • Testovaný kus – 61 199 €

Fotogaléria Škoda Enyaq Sportline iV 80X

2022 Škoda Enyaq iV 80X test recenzia skúsenosti
2022 Škoda Enyaq iV 80X test recenzia skúsenosti
2022 Škoda Enyaq iV 80X test recenzia skúsenosti
2022 Škoda Enyaq iV 80X test recenzia skúsenosti
2022 Škoda Enyaq iV 80X test recenzia skúsenosti
2022 Škoda Enyaq iV 80X test recenzia skúsenosti interiér
2022 Škoda Enyaq iV 80X test recenzia skúsenosti interiér
2022 Škoda Enyaq iV 80X test recenzia skúsenosti kufor
2022 Škoda Enyaq iV 80X test recenzia skúsenosti interiér

Hodnotenia áut na ČSAKA – https://www.csaka.cz