Škodu Enyaq som vám na Dominiccars už viackrát predstavoval. Tentokrát sa mi však do rúk dostal skutočne výnimočný kúsok – vôbec najdrahší Enyaq, aký si dnes môžete kúpiť, ktorý nesie prívlastok Coupé RS iV. Dokáže obhájiť prestížnu plaketu RS a vyhovie aj náročným požiadavkám po stránke praktickosti?
Škoda Enyaq Coupé RS iV
- Rok výroby – 2023
- Generácia vozidla – 1.
- Najazdené kilometre – 33 500
- Zdvihový objem motora – / cm3
- Palivo – /
- Počet valcov/ventilov na valec – /
- Prevodovka – /
- Poháňaná náprava – pohon všetkých 4 kolies
- Maximálny výkon – 220 kW
- Maximálny krútiaci moment – 460 Nm
- Maximálna rýchlosť – 180 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 6,5 s
Hlučnosť
- Hlučnosť v interiéri (pravé ucho vodiča) pri 130 km/h – 67 dB
Spotreba a dojazd
- Hrubá kapacita akumulátora – 82 kWh
- Nameraná spotreba mesto – 20 kWh/100 km (dojazd 385 km)
- Nameraná spotreba okresné cesty – 21 kWh/100 km (dojazd 366 km)
- Nameraná spotreba diaľnica 115 km/h – 23,5 kWh/100 km (dojazd 327 km)
- Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h – 27,5 kWh/100 km (dojazd 280 km)
- Emisie CO2 – 0 g/km
- Emisná norma – /
Nabíjanie
- Maximálny nabíjací výkon DC – 135 kW
- Maximálny nabíjací výkon AC – 11 kW
- Čas DC nabíjania pri maximálnom výkone z 0 na 80 % – 36 minút
- Čas AC nabíjania z domácej zásuvky z 0 na 100 % – cca 35 hodín
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4653 mm
- Šírka – 1879 mm
- Výška – 1608 mm
- Rázvor – 2768 mm
- Rozchod vpredu – 1589 mm
- Rozchod vzadu – 1573 mm
- Svetlá výška – N.Ú. mm
- Batožinový priestor min. – 570 l
- Batožinový priestor max. – 1610 l
- Pohotovostná hmotnosť – 2340 kg
- Celková hmotnosť – 2750 kg
Plusy
- štýlový dizajn, ktorý púta pozornosť
- výborné Matrix LED svetlá
- napriek vzadu uloženému motoru veľký a praktický kufor
- príjemný posed na zadných sedadlách
- množstvo Simply Clever riešení
- kvalitne spracovaný interiér s unikátnymi prvkami
- pohodlné a dobre nastaviteľné predné sedadlá
- komfortný, no zároveň stabilný podvozok
- super jazdné vlastnosti
- množstvo moderných, dobre fungujúcich asistenčných systémov
- perfektné fungovanie pohonu všetkých 4 kolies
Mínusy
- na displeji pred vodičom by som privítal údaj o nabití batérie v percentách
- miestami slabšia kvalita plastov v interiéri
- zvolený jazdný režim sa resetuje vždy po vypnutí auta
Ceny
- Základ – 59 390 € (akciová cena)
- Testovaný kus – 71 028 €