Viac ako 300 patentov, Android infotainment, nízka hmotnosť a nabitie z 0 na 80 % už za 30 minút. To je len niekoľko z hlavných tromfov, ktorými zaujme nový Renault Megane E-Tech Electric. Papierové údaje sú jedna vec, ako však funguje v praxi? Dokáže naplniť vysoké očakávania? To som zisťoval počas podrobného týždenného testu!
Renault Megane E-Tech Electric
- Rok výroby – 2023
- Generácia vozidla – 1.
- Najazdené kilometre – 11 500
- Zdvihový objem motora – / cm3
- Palivo – /
- Počet valcov/ventilov na valec – /
- Prevodovka – jednostupňová
- Poháňaná náprava – predná
- Maximálny výkon – 160 kW
- Maximálny krútiaci moment – 300 Nm
- Maximálna rýchlosť – 160 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 7,5 s
Hlučnosť
- Hlučnosť v interiéri (pravé ucho vodiča) pri 130 km/h – 67 dB
Spotreba a dojazd
- Hrubá kapacita akumulátora – 60 kWh
- Nameraná spotreba mesto – 19 kWh/100 km (dojazd 315 km)
- Nameraná spotreba okresné cesty – 17 kWh/100 km (dojazd 350 km)
- Nameraná spotreba diaľnica 115 km/h – 19,6 kWh/100 km (dojazd 300 km)
- Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h – 25 kWh/100 km (dojazd 240 km)
- Emisie CO2 – 0 g/km
- Emisná norma – /
Nabíjanie
- Maximálny nabíjací výkon DC – 130 kW
- Maximálny nabíjací výkon AC – 22 kW
- Čas DC nabíjania pri maximálnom výkone z 0 na 80 % – 30 minút
- Čas AC nabíjania z domácej zásuvky z 0 na 100 % – cca 28,5 hodín
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4200 mm
- Šírka – 1768 mm
- Výška – 1505 mm
- Rázvor – 2685 mm
- Rozchod vpredu – N.Ú. mm
- Rozchod vzadu – N.Ú. mm
- Svetlá výška – 135 mm
- Batožinový priestor min. – 389 l
- Batožinový priestor max. – 1332 l
- Pohotovostná hmotnosť – 1711 kg
- Celková hmotnosť – 2158 kg
Plusy
- štýlový dizajn so športovou charizmou
- kvalitne spracovaný interiér
- intuitívny a rýchly infotainment
- veľa praktických riešení v interiéri
- príjemné jazdné vlastnosti
- rýchle AC a DC nabíjanie
- tepelné čerpadlo (nízka spotreba energie na kúrenie)
- veľmi dobrý audiosystém Harman Kardon
- super odhlučnenie, ticho na palube
Mínusy
- trochu nepraktické otváranie kufra
- miestami horšie zrozumiteľné preklady v infotainmente
- príliš veľa ovládačov na pravej strane stĺpika riadenia
Ceny
- Základ – 45 200 €
- Základ verzia Iconic – 48 200 €
- Testovaný kus – 52 050 €