Renault Espace najnovšej generácie je v mnohých ohľadoch iný, ako boli jeho predchodcovia. Ale to vôbec nemusí byť na škodu! Počas podrobného testu mi totiž ukázal, že dokáže prekvapiť svojím priestorom, kvalitou, technológiami, ale aj spotrebou a celkovým prejavom hybridného pohonu. Prečo sa mu oplatí venovať pozornosť? Sledujte nové video!
Renault Espace E-Tech Hybrid
- Rok výroby – 2024
- Generácia vozidla – 6.
- Najazdené kilometre – 8200
- Zdvihový objem motora – 1199 cm3
- Palivo – benzín
- Počet valcov/ventilov na valec – 3/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
- Prevodovka – automatická multimódová, 4+2 stupňov
- Poháňaná náprava – pohon predných kolies
- Maximálny výkon – 96 kW spaľovací motor + 50 kW elektromotor + 25 kW štartér-generátor
- Maximálny krútiaci moment – 205 Nm spaľovací motor + 205 Nm elektromotor + 50 Nm štartér-generátor
- Maximálna rýchlosť – 175 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 8,8 s
Otáčky motora na diaľnici
- Otáčky motora pri 130 km/h – N.Ú. ot/min
Hlučnosť
- Hlučnosť v interiéri (pravé ucho vodiča) pri 130 km/h – 68 dB
Spotreba
- Nameraná spotreba mesto – 4,9 l/100 km
- Nameraná spotreba okresné cesty – 5,0 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h – 6,8 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 115 km/h – 5,1 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 5,9 l/100 km
- Objem palivovej nádrže – 55 l
- Emisie CO2 – 106 – 109 g/km
- Emisná norma – EURO 6d
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4722 mm
- Šírka – 1825 mm
- Výška – 1645 mm
- Rázvor – 2738 mm
- Rozchod vpredu – 1579 mm
- Rozchod vzadu – 1579 mm
- Svetlá výška – 180 mm
- Batožinový priestor min. – 777 l
- Batožinový priestor max. – 1714 l
- Pohotovostná hmotnosť – 1773 kg
- Celková hmotnosť – 2360 kg
Plusy
- priestranný kufor
- polohovateľné operadlá v 3. rade sedadiel
- komfortný posed na zadných aj predných sedadlách
- priestranný a vzdušný interiér
- vysoká kvalita materiálov a celkového spracovania
- skvelý infotainment
- natáčanie zadných kolies 4Control
- výborne naladený hybridný pohon
- vzhľadom na veľkosť auta skvelá spotreba
- príjemná dynamika
Mínusy
- niekedy drsnejší prejav 3-valcového motora, občas tendencia prevodovky podtáčať motor
Ceny
- Základ – 39 900 €
- Testovaný kus – 48 950 €