3 motory, prevodovka so 4 stupňami pre spaľovací motor a 2 stupňami pre elektromotor, žiadna spojka, spotreba pod 5 litrov v meste a slušná dynamika. O tomto je Renault Austral E-Tech Hybrid, ktorý je jedným z najzaujímavejších SUV-čiek vo svojej triede. Prečo sa mu oplatí venovať pozornosť a akými zaujímavými riešeniami si vás získa? To sa dozviete v tomto videoteste!
Renault Austral E-Tech Hybrid
- Rok výroby – 2024
- Generácia vozidla – 1.
- Najazdené kilometre – 10 500
- Zdvihový objem motora – 1199 cm3
- Palivo – benzín
- Počet valcov/ventilov na valec – 3/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
- Prevodovka – automatická multimódová, 4+2 stupňov
- Poháňaná náprava – pohon predných kolies
- Maximálny výkon – 96 kW spaľovací motor + 50 kW elektromotor + 25 kW štartér-generátor
- Maximálny krútiaci moment – 205 Nm spaľovací motor + 205 Nm elektromotor + 50 Nm štartér-generátor
- Maximálna rýchlosť – 175 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 8,4 s
Otáčky motora na diaľnici
- Otáčky motora pri 130 km/h – N.Ú. ot/min
Hlučnosť
- Hlučnosť v interiéri (pravé ucho vodiča) pri 130 km/h – 68,5 dB
Spotreba
- Nameraná spotreba mesto – 4,9 l/100 km
- Nameraná spotreba okresné cesty – 5,2 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h – 7,3 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 115 km/h – 6,0 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 6,1 l/100 km
- Objem palivovej nádrže – 55 l
- Emisie CO2 – 102 – 109 g/km
- Emisná norma – EURO 6d
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4510 mm
- Šírka – 1825 mm
- Výška – 1644 mm
- Rázvor – 2667 mm
- Rozchod vpredu – 1589 mm
- Rozchod vzadu – 1589 mm
- Svetlá výška – 180 mm
- Batožinový priestor min. – 460 l
- Batožinový priestor max. – 1455 l
- Pohotovostná hmotnosť – 1702 kg
- Celková hmotnosť – 2101 kg
Plusy
- komfortný posed na zadných aj predných sedadlách
- priestranný a vzdušný interiér
- vysoká kvalita materiálov a celkového spracovania
- skvelý infotainment
- presné a dobre naladené riadenie
- rekuperácia s viacerými stupňami intenzity
- natáčanie zadných kolies 4Control
- výborne naladený hybridný pohon
- vzhľadom na veľkosť auta skvelá spotreba
- príjemná dynamika
Mínusy
- niekedy drsnejší prejav 3-valcového motora, občas tendencia prevodovky podtáčať motor
- miestami príliš citlivé reakcie adaptívneho tempomatu
Ceny
- Základ – 30 400 €
- Testovaný kus – 39 600 €