Aj keď nejakú dobu trvalo, kým sa karoséria SUV-kupé dostala z prémiových tried aj do segmentov dostupnejších áut, konečne je tu. A ja som veľmi rád, že si ju do parády zobral práve Renault. Arkana vyzerá jednoducho skvele, špeciálne vo verzii R.S. Line. Dokáže však zaujať taktiež po stránke funkčnosti, praktickosti a celkového jazdného prejavu? To sa dozviete v podrobnom videoteste, v ktorom som si do parády zobral Arkanu s veľmi zaujímavým hybridným pohonom E-Tech.
Renault Arkana E-Tech 145
- Rok výroby – 2021
- Generácia vozidla – 1.
- Najazdené kilometre – 13 000
- Zdvihový objem motora – 1598 cm3
- Palivo – benzín
- Počet valcov/ventilov na valec – 4/4 (radový, atmosférický)
- Prevodovka – automatická, 4 stupne pre ICE, 2 pre elektromotor
- Otáčky motora pri 130 km/h – N.Ú. ot/min
- Hlučnosť v interiéri pri 130 km/h – 68,4 dB
- Poháňaná náprava – pohon predných kolies
- Maximálny výkon – 105 kW (kombinovaný)
- Maximálny krútiaci moment – 148 Nm pri 3600 ot/min + 205 Nm elektromotor + 50 Nm štartér-generátor
- Maximálna rýchlosť – 172 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 10,8 s
Spotreba
- Nameraná spotreba mesto – 4,0 l/100 km
- Nameraná spotreba okresné cesty – 5,2 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h – 7,0 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 115 km/h – 5,8 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 6,1 l/100 km
- Objem palivovej nádrže – 50 l
- Emisie CO2 – 108 – 109 g/km
- Emisná norma – EURO 6D
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4568 mm
- Šírka – 1821 mm
- Výška – 1576 mm
- Rázvor – 2720 mm
- Rozchod vpredu – 1584 mm
- Rozchod vzadu – 1584 mm
- Svetlá výška – 200 mm
- Batožinový priestor min. – 480 l
- Batožinový priestor max. – N.Ú. l
- Pohotovostná hmotnosť – 1510 kg
- Celková hmotnosť – 1961 kg
Plusy
- štýlový dizajn, ktorý klame telom (Arkana vyzerá byť väčším a drahším autom, ako v skutočnosti je)
- praktický kufor
- moderne a kvalitne pôsobiaci interiér
- robustný a veľmi dobre naladený podvozok
- skvelá spotreba v meste
- sila rekuperácie (ako v elektromobile)
- dobré odhlučnenie
Mínusy
- pomalšie reakcie spaľovacieho motora na kickdown
- senzor na automatické vypínanie diaľkových svetiel by mohol byť citlivejší
Ceny
- Základ – 22 850 € (akciová cena)
- Základ výbava R.S. Line E-Tech Hybrid – 29 350 € (akciová cena)
- Testovaný kus – 33 500 €