Keď sa povie stredne veľké SUV, mnohí Slováci si predstavia práve Peugeot 3008, ktorý sa na našom trhu teší vskutku veľkej obľube. Jeho najnovšia verzia sa môže pýšiť nielen unikátnym dizajnom s tradičnými levími prvkami, ale aj množstvom nových technológií a praktických prvkov výbavy. Ako však dokáže fungovať so základným motorom 1.2 PureTech pod kapotou? To som zisťoval v podrobnom videoteste!
Technické parametre
- Rok výroby – 2021
- Generácia vozidla – 2.
- Najazdené kilometre – 1 500
- Zdvihový objem motora – 1199 cm3
- Palivo – benzín
- Počet valcov/ventilov na valec – 3/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
- Prevodovka – automatická EAT8, 8-stupňová
- Otáčky motora pri 130 km/h – 2700
- Poháňaná náprava – predná
- Maximálny výkon – 96 kW pri 5500 ot/min
- Maximálny krútiaci moment – 230 Nm pri 1750 ot/min
- Maximálna rýchlosť – 188 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 9,7 s
Spotreba
- Nameraná spotreba mesto – 8,1 l/100 km
- Nameraná spotreba okresné cesty – 5,9 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h – 7,6 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 6,4 l/100 km
- Emisie CO2 – 146 – 175 g/km
- Emisná norma – EURO 6d
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4447 mm
- Šírka – 1841 mm
- Výška – 1620 mm
- Rázvor – 2675 mm
- Rozchod vpredu – 1601 mm
- Rozchod vzadu – 1610 mm
- Svetlá výška – 219 mm
- Batožinový priestor min. – 520 l
- Batožinový priestor max. – 1482 l
- Pohotovostná hmotnosť – 1471 kg
- Celková hmotnosť – 1940 kg
Plusy
- štýlový vyzývavý dizajn
- veľmi dobré LED predné svetlomety
- praktický kufor
- štýlové a kvalitné vypracovanie interiéru
- skvelý virtuálny prístrojový štít
- dobre fungujúci infotainment
- super predné sedadlá
- príjemný prejav motora
- vyvážený podvozok
Mínusy
- chýba funkcia autohold automatickej prevodovky
- v tejto verzii nemožnosť zmeniť farbu ambientného podsvietenia
Ceny
- Základ – 23 790 € (akciová cena)
- Základ výbava Allure Pack – 27 590 € (akciová cena)
- Testovaný kus – 31 890 € (akciová cena)